Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Tarczycy > Jak naturalnie leczyć niedoczynność tarczycy?
Jak naturalnie leczyć niedoczynność tarczycy?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (10 ocen)
Oceń 
Tarczyca potrzebuje odpowiedniej pielęgnacji, aby mogła funkcjonować poprawnie. Jest ona bowiem odpowiedzialna za nasz metabolizm, a dokładniej odpowiedzialne za niego są hormony produkowane przez tarczycę – trójjodotyronina i tyroksyna. Nadzorują one przemianę materii we wszystkich narządach i tkankach organizmu. Aby produkować te hormony, tarczyca potrzebuje odpowiedniej ilości jodu. Niedobór jodu prowadzi do niedoczynności tarczycy. Objawia się ona przyrostem masy ciała, wypadaniem włosów, stałym uczuciem chłodu, zaparciami, sennością, szorstkością skóry. Nierzadko towarzyszy temu tzw. wole. Jak sobie radzić z niedoczynnością tarczycy?
1
Spożywaj produkty pełnowartościowe i bogate w witaminę B. Są to na przykład pełnoziarniste produkty, orzechy, ryby, warzywa o jadalnych korzeniach oraz surowe owoce i warzywa.
2
Ćwicz. Zapewnij sobie przynajmniej pół godziny do godziny ruchu codziennie, pięć razy w tygodniu. Świetnym sposobem jest joga. Na przykład pozycja psa sprawia, że krew spływa szybciej do szyi, a co za tym idzie do tarczycy.
3
Głęboko oddychaj i medytuj. Stres może być główny faktorem wpływającym na niedoczynność tarczycy. Naucz się właściwie odpoczywać i właściwie reagować na stres. Pomożesz swojej tarczycy.
4
Nie unikaj słońca. Musisz dostarczać sobie witaminę D. Ma ona duży wpływ na system immunologiczny i metabolizm. Zimą zafunduj sobie terapie światłem. I nie mam tu na myśli solarium.
5
Rozwiąż wszystkie swoje problemy emocjonalne. Mogą one przyczyniać się do budowania sytuacji stresowych i niepotrzebnego przejmowania się różnymi rzeczami. A jak zostało już wspomniane wcześniej, ważne jest, aby zniwelować stres.
Domowe sposoby na oparzenia
Jak leczyć swędzenie skóry?
Jak leczyć jęczmień na oku?
Jak obniżyć ciśnienie krwi domowymi sposobami?
strona 1 z 2następna >
 3.9/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

martakali2889 - 2013-04-26
Teraz właśnie zaczęłam się na tym zastanawiać bo mam podobne objawy jak te które zamieściliście. Chyba powinnam udać się na badania.
Mar - 2013-03-30
W przeciągu ostatniego roku moje TSH wahało się od 4.5-4.92. Lekarze od razu przepisywali hormony na niedoczynność tarczycy, ale ponieważ mam raczej sceptyczne podejście do tego typu leków, postanowiłam wstrzymać się z decyzją o ich przyjmowaniu. Zmieniłam nieco dietę: ograniczyłam nabiał i kofeinę, zaczęłam jeść kasze i dużo warzyw. Po prostu zaczęłam jeść zdrowiej. To i przede wszystkim kompletne wyzbycie się stresu sprawiło, że przy kolejnych badaniach ( dwa miesiące później) moje TSH wynosiło 3.9 . Mam 19 lat i wiem, że gdybym wtedy zaczęła brać leki, byłabym na nie skazana przez całe życie i nie wiadomo jakie by były konsekwencje ich przyjmowania. Dlatego jeżeli macie problemy z tarczycą ( szczególnie niewielkie odchylenia TSH od normy) zachęcam do zmiany stylu życia zanim zaczniecie przyjmować poważne- bo hormonalne leki. Stres ma ogromny wpływ na pracę hormonów i funkcjonowanie całago organizmu. Lekarze Wam tego nie powiedzą. Ja byłam u kilku i bez wahania wypisywali mi leki, bo "im szybciej zaczniemy leczenie tym lepiej". Ostatnio miałam też badany progesteron. Był w normie, ale pani ginekolog przepisała mi prochy profilaktycznie. Hormony profilaktycznie? Uważajcie na lekarzy i lepiej zadbajcie o swoje zdrowie i styl życia. Jeżeli sami tego nie zrobicie, to nikt tego za Was nie zrobi.
tatata - 2011-12-21
Uwaga jesli Wasza niedoczynność spowodowana jest chorobą Hashimoto (zapaleniem tarczycy) to nalezy ograniczyć spożycie jodu!
Daria - 2010-09-22
Produkty które mają dużo jodu i najeży je spożywać podczas niedoczynności tarczycy to algi morskie, jogurty, mleko, jajka, truskawki, mozzarella, ryby morskie.
Tarczyca to mały gruczoł o olbrzymim znaczeniu dla naszego funkcjonowania. Gdy niedomaga, stajesz się kłótliwa, tyjesz...
Jakie warzywa i zioła przy problemach z tarczycą?
Tarczyca to mały gruczoł o olbrzymim znaczeniu dla naszego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub