Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Budowa i Przebudowa Domów > Materiały budowlane > Jak układać kostkę brukową?
Jak układać kostkę brukową?

Jak układać kostkę brukową?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 1.7/5 (68 ocen)
Oceń 
Przed przystąpieniem do układania kostki brukowej dobrze jest wcześniej wykonać plan. Musimy ustalić wielkość powierzchni (i tym samym ilość potrzebnych materiałów), zaprojektować instalację odwodnieniową, zaplanować spadki nawierzchni, również ustalić przewidywalne obciążenia oraz zaprojektować wzór kostki.
4
Wyrównaj grunt 

Ukształtuj powierzchnię, wykonaj docelowe spadki i nachylenia. Nachylenia wynoszą zwykle 5 mm do 3 cm na długości 1 m. Wyrównaj grunt za pomocą 10 cm warstwy grubego piasku i ubij go walcem pamiętając o nachyleniach.
5
Zaprojektuj instalację odwadniającą 

Jeśli układasz kostkę brukową na dużej powierzchni wówczas zrób instalację odwodnieniową. Korytka odwadniające powinny się znaleźć również przy wjeździe do garażu, w szczególności jeśli znajduje się on w piwnicy, zaś przy kranach ogrodowych i rynnach powinny się znaleźć wypusty. Korytka odwadniające połącz z rurami odpływowymi, które wystaw na nawierzchnię. Woda może być odprowadzana do zbiorników retencyjnych, rowu melioracyjnego, kanalizacji deszczowej, studni chłonnej (jeśli dom stoi na gruncie nie przepuszczającym wody), lub rozprowadzona rurami na odległość 20-30 m od budynków (jeśli są to grunty przepuszczające wodę).
6
Wykonaj podbudowę 

Podbudowa konstrukcyjna powinna być wykonana z kruszywa naturalnego lub innego materiału drogowego (żwir, tłuczeń, grys, żużel lub mieszanka piasku ze żwirem). Grubość podbudowy na chodnikach i podjazdach dla samochodów osobowych powinna wynosić ok 20 cm zaś w przypadku planowanych większych obciążeń – ok 25-40 cm. Podbudowę należy układać warstwami po 10 cm i mechanicznie zagęszczać.
Jak uzupełnić fugi między płytkami ceramicznymi?
Jak wiercić w metalu?
Jak chronić środowisko?
Jak zbudować grilla?
 1.7/5 (68 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub