Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Budowa i Przebudowa Domów > Materiały budowlane > Jak układać kostkę brukową?
Jak układać kostkę brukową?

Jak układać kostkę brukową?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 1.7/5 (68 ocen)
Oceń 
Przed przystąpieniem do układania kostki brukowej dobrze jest wcześniej wykonać plan. Musimy ustalić wielkość powierzchni (i tym samym ilość potrzebnych materiałów), zaprojektować instalację odwodnieniową, zaplanować spadki nawierzchni, również ustalić przewidywalne obciążenia oraz zaprojektować wzór kostki.
1
Wybierz odpowiednią kostkę 

Najpierw zastanów się jak będzie wykorzystywana kostka. Jeśli będzie się po niej tylko chodzić lub od czasu do czasu jeździć samochodem osobowym to wystarczy, aby miała ona grubość 4-6 cm. Jeśli przewidujesz większe obciążenia wówczas wybierz kostkę grubą na 8-10 cm.
2
Wyznacz teren 

Wbij w podłoże kołki i oznacz poziom na którym ma znaleźć się nawierzchnia za pomocą linek lub żyłek. Linki te będą wyznaczać górną krawędź kostki brukowej.
3
Wykonaj korytowanie 

Zrób wykop na całej powierzchni na której chcesz ułożyć kostkę. Jeśli robisz wykop na terenie piaszczystym lub pod chodnik to głębokość wykopu powinna wynosić około 20 cm. Jeśli układasz kostkę na terenie o glebie gliniastej lub jeśli robisz podjazd dla samochodów ciężarowych wówczas głębokość wykopu powinna wynosić minimum 0,5 m. Grunt oczyść z kamieni i korzeni. 

Pamiętaj, aby dno wykopu ukształtować tak, aby miało ono spadek w określonym kierunku (najlepiej w kierunku nieutwardzanego gruntu, aby szybko odprowadzać wodę opadową). W przypadku chodników i dróg dojazdowych spadek powinien być poprzeczny do osi drogi z delikatnym pochyleniem na jedną lub obydwie strony.
Jak zbudować domek na drzewie?
Jak wykryć żyłę wodną?
Jak wiercić w metalu?
Jak naprawić skrzypiące drzwi?
strona 1 z 4następna >
 1.7/5 (68 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Mem - 2013-05-29
Większy problem z układaniem kostki o różnych kształtach i wymiarach, są takie, np. typ promenada
Wirtualne meble BRW wzbogaciły stałą bazę elementów w darmowym programie do samodzielnego projektowania wnętrz...
Meble Black Red White w eplytki.pl
Wirtualne meble BRW wzbogaciły stałą bazę elementów...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub