Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Szkodniki, Choroby, Problemy > Domowe sposoby na mszyce

Domowe sposoby na mszyce

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (14 ocen)
Oceń 
Pozbycie się mszyc z ogrodu jest bardzo istotne. Owady te mają bardzo ostre szczęki i potrafią zjeść wszystkie zielone części rośliny. W późniejszym okresie lata wydzielają słodką spadź i zwabiają tym mrówki, które również nadgryzają liście. Mszyce mogą zaatakować wszystkie części rośliny, ale szczególnie lubią najmłodsze, które dopiero wzrastają. Największym jednak problemem jest to, że mszyce mogą przenosić wirusy z jednej rośliny na inne, wywołując choroby roślin. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak domowymi sposobami wytępić mszyce.
1

Ręczne usuwanie mszyc.

Bieżące, ręczne usuwanie mszyc dział bardzo dobrze pod warunkiem, że obszar ich występowania umożliwia takie działanie. Nałóż gumowe rękawice, zbieraj mszyce z liści i top je w wodzie z mydłem. Mszyce zwykle żerują na spodniej stronie liści, więc tam ich szukaj.

2

Mocny strumień wody.

Możesz usunąć mszyce mocny strumieniem wody. Tą metodę należy powtarzać raz lub dwa razy w tygodniu, wtedy będzie skuteczna. Możesz używać zwykłego węża ogrodowego, ale możesz także rozważyć zakup specjalnej końcówki, która koncentruje strumień wody.

3

Rośliny odstraszające mszyce.

Możesz pozbyć się tych niechcianych owadów sadząc w ogrodzie rośliny, które swoim zapachem odstraszają mszyce. Do roślin tych należy wiele ziół np. hyzop, szałwia, koper, lawenda, tymianek. Możesz także sporządzić oprysk z czosnku. Weź ząbek lub dwa czosnku, rozgnieć, zmieszaj z wodą i spryskaj rośliny zagrożone przez mszyce (szczególnie narażone są krzewy różane).

Jak pozbyć się karaluchów?
Jak pozbyć się pluskiew łóżkowych?
Jak się pozbyć stonogi murowej?
Jak zbudować domek dla trzmieli?
strona 1 z 2następna >
 3.9/5 (14 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Justyna306 - 2014-06-04
Niestety, nie zawsze te sposoby sa pomocne. Probowałam wszystkiego, kiedy pojawiły się wszyce na jabłoni. niestety, były wytrzymałe na wszysto. Wtedy pomogła tylko i wyłacznie chemia. niestety sa minusy, chemia potrafi popalić liscie i oczywiście trzeba uważać, by po pojawieniu się kwiatów zaprzestać spryskiwania.
mądrala - 2013-03-31
W poradzie 6 nie napisano, jakie rośliny należy zbierać na ten środek. Kwas hydro-cyjanowy? Po polsku to nie jest! Mszyce nie mają szczęk, lecz wkłuwają się w roślinę. A mrówki nie zjadają tych roślin, lecz hodują te mszyce dla ich spadzi bogatej w cukier. Poza tym ta polszczyzna... "Około" rządzi narzędnikiem. Przecinki... I jeszcze rada: zbieraj mszyce z liści i top je w wodzie z mydłem. Po co? Mszyce są tak drobne, że przy zbieraniu dłońmi w rękawicach już zostaje z nich miazga i żadne topienie nie jest już potrzebne. Do poprawki wiedza z biologii i polskiego; logika też by się przydała.
Jola - 2010-08-13
Mszyce nie cierpią czosnku! Czosnkowych sposobów na mszyce jest kilka, do wyboru do koloru a więc możemy:

- połówką czosnku natrzeć gałązki na których są mszyce
- kawałki czosnku położyć w doniczce
- wycisnąć kilka ząbków czosnku, zalać wrzątkiem, poczekać dobę. Po tym czasie przelewamy wywar do spryskiwacza i pryskamy nim rośliny oblężone przez mszyce.

Powodzenia!
Szkodliwe ssaki takie jak krety, gryzonie myszowate i zajęczaki od dawien dawna są natrętnymi gośćmi pól uprawnych oraz...
Jak zwalczyć gryzonie w ogrodzie?
Szkodliwe ssaki takie jak krety, gryzonie myszowate i...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub