Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Krwotoki i Krwawienia > Jak zmniejszyć obfitość miesiączki?
Jak zmniejszyć obfitość miesiączki?

Jak zmniejszyć obfitość miesiączki?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (7 ocen)
Oceń 
Jeśli w trakcie miesiączki występują u ciebie obfite krwawienia lub miesiączkujesz nieregularnie i dłużej, niż to miało miejsce w przeszłości, prawdopodobnie cierpisz na menorrhagię. Nadmierne krwawienie nie jest normalnym elementem miesiączki i powinno być natychmiast leczone. Jeśli obfite miesiączki zaobserwowałaś u siebie częściej niż dwa razy, koniecznie udaj się do ginekologa w celu ustalenia leczenia. Są jednak naturalne sposoby, które dodatkowo pomogą ci zmniejszyć obfitość miesiączki. Poniżej znajdziesz listę suplementów, których zażywanie pomoże zatrzymać zbyt obfite krwawienie.
1

Żelazo. W trakcie krwawienia z twojego organizmu usuwane są duże jego ilości. Nadmierne krwawienie sprawia, że braki tego minerału mogą być dla twojego organizmu szczególnie dotkliwe. Zażywaj więc multiwitaminy lub inne suplementy zawierające duże ilości żelaza, by stale utrzymywać jego ilość na odpowiednim poziomie. Zbyt niski poziom żelaza nie tylko wywołuje krwawienie, ale może być również przyczyną menorrhagii, więc lepiej zadbaj o to zawczasu.

2

Cynk. Jest bardzo istotny dla kobiecego układu rozrodczego. Jego odpowiedni poziom pomaga utrzymać równowagę hormonalną.

3

Witamina A. Zarówno podczas obfitych krwawień, jak i na co dzień, potrzebujesz antyoksydantów. Ich doskonałym przykładem jest witamina A. Przeciwutleniacze znajdziesz również w owocach i warzywach, np. w marchewce. W połączeniu z żelazem i miedzią wspomagają produkcję czerwonych krwinek, czyli tego, co jest ci najbardziej potrzebne, gdy tracisz dużo krwi. Badania wykazały, że niedobór witaminy A jest powszechny u kobiet cierpiących na obfite miesiączki.

Jak przyspieszyć okres?
Jak zrobić masaż na bóle menstruacyjne?
Jak założyć podpaskę?
Domowe sposoby na nieregularne miesiączki
strona 1 z 2następna >
 3.6/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

max123 - 2012-04-22
zdrowa dieta to chyba odpowiedź na wiele problemów zdrowotnych. a z dodatkowych porad ja mogę sie podzielić swoim sposobem. ja robię sobie masaż z lejkiem różanym albo geraniowym dr Beta. robię to dokładnie tak długo jak mam miesiączkę. przy okazji trochę łagodzi ból, a co do obfitości to po pól roku regularnych masaży mogę powiedzieć że jest poprawa.
Yolka - 2010-09-10
Wywar ze skrzypu polnego stosowany jest przy zbyt obfitych miesiączkach oraz wszelkich krwotokach. Skrzyp polny wzmacnia naczynia krwionośne.
Sabka - 2010-08-13
Jak ma się obfite miesiączki to trzeba brać Rutinoscorbin. Działa super w moim wypadku.
Izabelka - 2010-08-13
Na obfite miesiączki dobrze jest pić wywar z zioła krwawnika. Naprawdę pomaga. Kiedyś stosowano to zioło, podczas porodów, aby kobieta nie utraciła dużo krwi.
Nie jesteś zakochany ani się na to nie zanosi? Poprzedni związek skończył się a Ty nie potrafisz zebrać się w garść i...
Jak być szczęśliwym singlem?
Nie jesteś zakochany ani się na to nie zanosi? Poprzedni...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub