Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Budowanie modeli > Jak zrobić samolot z drewna balsa?
Jak zrobić samolot z drewna balsa?

Jak zrobić samolot z drewna balsa?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (9 ocen)
Oceń 
Modele samolotów z drewna balsa są lekkie, łatwe do skonstruowania i niedrogie. Jednym z modeli samolotów robionych z drewna balsa jest tzw. dwupłatowiec. Jest to samolot posiadający dwa płaty nośne, jeden nad drugim. I właśnie takim samolotem się zajmiemy teraz.
30x30 centymetrów drewna balsa o grubości 8 mm, wyrzynarka, skalpel modelarski, klej do drewna, markery lub farba akrylowa.
1
elementy samolotu
Wytnij precyzyjnie elementy modelu dwupłatowca. Zrób to malując na balsie długi cienki prostokąt na kadłub samolotu, o wymiarach 23x2,5 cm. Dodaj do tego ogon samolotu z trójkątem na końcu. Powinien mieć wysokość 1,5cm Narysuj dwa prostokąty o wymiarach 23x5cm. Będą one służyły jako skrzydła dwupłatowca. Narysuj wzór na tylni ogon, szeroki na 2,5cm a długi na 4cm. Wytnij coś w rodzaju litery H o wymiarach 2,5cm długość i 2,5cm szerokość. Wytnij za pomocą wyrzynarki. Jeśli masz problemy użyj skalpela.
2
Wytnij w kadłubie samolotu dwa otwory, po to aby włożyć w nie skrzydła. Pierwszy otwór powinien znajdować się w połowie kadłuba. Powinien mieć wymiary 0,7cm szerokości i 5cm długości. Tylni otwór powinien mieć 0,7cm szerokości i 2,5cm długości. Wytnij je powoli skalpelem do momentu, aż całkowicie usuniesz drewno.
3
montaż elementów samolotu
Wsuń skrzydła w otwory kadłuba samolotu. Możesz je precyzyjnie skleić klejem do drewna, w miejscu gdzie skrzydło i kadłub się stykają. Sklej elementy podtrzymujące skrzydła, te w kształcie litery H. Pozostaw do wyschnięcia na około godzinę.
4
Niech klej dobrze wyschnie. Teraz możesz przystąpić do upiększenia swojego samolotu. Drewno balsa jest podatne na markery, więc bez problemu pomalujesz nimi samolot. Jest to dobry sposób, jeśli chcesz ozdobić samolot szybko. Ale jeśli masz więcej czasu, możesz pomalować samolot farbami akrylowymi.
Jak zrobić kwiat z papieru?
Jak zrobić bransoletkę z muliny?
Jak narysować różę?
Jak zrobić pudełko origami?
Przeczytaj teraz: Jak zrobić psa z balona?
 5/5 (9 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Diorama to mały model przedstawiający mini-świat, cały krajobraz w jednym małym pudełku. Może to być cokolwiek tylko...
Jak zrobić dioramę?
Diorama to mały model przedstawiający mini-świat, cały krajobraz w jednym małym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub