Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Śniadanie > Przepisy na omlet > Jak zrobić omlet z szynką?
Jak zrobić omlet z szynką?

Jak zrobić omlet z szynką?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (24 ocen)
Oceń 
Omlet z szynką jest wspaniałym wyborem na śniadanie. Dostarczy nam energii na cały dzień. Nie ukrywam, że jest on kaloryczny, jednak jak wiadomo, śniadanie jest najważniejsze i powinno ono być najbardziej kalorycznym daniem zjadanym w ciągu całego dnia. Poniżej przedstawiam przepis na puszysty omlet z szynką. Smacznego!
2 jajka, 2 łyżki śmietany (będzie bardziej puszysty) lub 2 łyżki mleka (będzie mniej kaloryczny), 1 łyżeczka masła, 2 plasterki szynki, sól, pieprz
1
Szynkę kroimy w kostkę, wrzucamy na patelnię, dodajemy łyżeczkę masła i podsmażamy. Jak już się podsmaży wyciągamy ją i odkładamy na talerzyk pozostawiając na patelni tłuszcz (tłuszcz ten nada ładny zapach całemu omletowi).

Jeśli szynka jest sucha lub nie ma prawie w ogóle tłuszczu to kroimy ją w kostkę i odkładamy na bok. Na patelni klarujemy łyżeczkę masła.
2
W blenderze (lub w garnuszku za pomocą miksera) mieszamy ze sobą 2 jajka i 2 łyżki śmietany (lub 2 łyżki mleka) oraz szczyptę soli do smaku. Mieszamy do czasu aż całość się dobrze spieni - im więcej piany tym omlet będzie później bardziej puszysty.
3
Po zmiksowaniu, całość przelewamy na rozgrzaną patelnię z dodatkiem tłuszczu (tłuszcz pozostały po podgrzaniu szynki lub samo sklarowane masło).
4
Przykrywamy pokrywką i zmniejszamy ogień (aby spód się nie przypalił). Po kilku minutach, jak już spód omletu się zetnie dodajemy szynkę (podsmażoną lub nie). Rozrzucamy ją ładnie po całej powierzchni omleta i znów przykrywamy.
5
Omlet ściągamy z ognia dopiero jak omlet ładnie urośnie (może nawet dotykać pokrywki).
Jak zrobić naleśniki na krokiety?
Jak zrobić omlet z serem?
Jak zrobić omlet z szynką (Dukan)?
Jak przygotować śniadanie proteinowe?
Ostrzeżenia
  • Po przygotowaniu omleta należy go od razu podać do spożycia. Jeśli postoi kilka minut wówczas zacznie opadać (i nie będzie już puszysty).
Wskazówki
  • Niektórzy wolą prostszą wersję omleta z szynką a mianowicie - gotowy omlet podstawowy posypują po wierzchu szynką pokrojoną w drobną kosteczkę.
  • Puszystość omleta zależy od długości miksowania oraz od tego, jak dużo pozwolimy mu urosnąć. Dlatego nie należy ściągać go z ognia od razu jak omlet się zetnie tylko poczekać, aż ładnie urośnie.
  • Aby omlet był jeszcze bardziej wyszukany w smaku możesz zaraz przed podaniem położyć na niego plaster swojego ulubionego sera żółtego. Szybko się stopi pod wpływem temperatury i ładnie wkomponuje w danie.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić omlet?
 4/5 (24 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (7)

klaudia8120 - 2014-07-31
ja do omletu dodaję jeszcze pomidory i cebule
Madzik - 2014-02-10
Do Karolina: do omletów mąka jest zupełnie niepotrzebna!
Karolina - 2014-02-10
Ale pez mąki ? jak to wyjdzie
letnianutka1996 - 2013-07-31
dobre jest też do takiego omleta dodać taką spieczoną cebulkę.Ja osobiście lubię taki duet,ale omlety można przyrządzać na wiele sposobów.Czyli krótko mówiąc według uznania:)
krzysiek - 2013-06-10
ale dobre omlety
kjbkjb - 2013-04-09
Ja omlet robię z jajka, dwóch łyżek mąki i łyżki śmietany:) Takie śniadanko można modyfikować na różne sposoby. Ostatnio zrobiłam omleta z szynką i serem. Kiedy już był gotowy, na wierzch położyłam pokrojone kawałki pomidora i ser feta. Pyszności!!
Paula - 2012-08-17
Omlet był pyszny jednak dodałam jeszcze sera pomidora i koperku polałam to ketchupem i mła byc cudowny napewno to powtórze. Polecam!
<p>Omlet z jajek i szynki, czy boczku i warzyw jest pożywnym i smacznym śniadaniem. Przygotowanie takiego omletu trwa...
Jak zrobić omlet w piekarniku?
Omlet z jajek i szynki, czy boczku i warzyw jest pożywnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub