Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Śniadanie > Przepisy na omlet > Jak zrobić omlet z szynką?
Jak zrobić omlet z szynką?

Jak zrobić omlet z szynką?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (21 ocen)
Oceń 
Omlet z szynką jest wspaniałym wyborem na śniadanie. Dostarczy nam energii na cały dzień. Nie ukrywam, że jest on kaloryczny, jednak jak wiadomo, śniadanie jest najważniejsze i powinno ono być najbardziej kalorycznym daniem zjadanym w ciągu całego dnia. Poniżej przedstawiam przepis na puszysty omlet z szynką. Smacznego!
2 jajka, 2 łyżki śmietany (będzie bardziej puszysty) lub 2 łyżki mleka (będzie mniej kaloryczny), 1 łyżeczka masła, 2 plasterki szynki, sól, pieprz
1
Szynkę kroimy w kostkę, wrzucamy na patelnię, dodajemy łyżeczkę masła i podsmażamy. Jak już się podsmaży wyciągamy ją i odkładamy na talerzyk pozostawiając na patelni tłuszcz (tłuszcz ten nada ładny zapach całemu omletowi).

Jeśli szynka jest sucha lub nie ma prawie w ogóle tłuszczu to kroimy ją w kostkę i odkładamy na bok. Na patelni klarujemy łyżeczkę masła.
2
W blenderze (lub w garnuszku za pomocą miksera) mieszamy ze sobą 2 jajka i 2 łyżki śmietany (lub 2 łyżki mleka) oraz szczyptę soli do smaku. Mieszamy do czasu aż całość się dobrze spieni - im więcej piany tym omlet będzie później bardziej puszysty.
3
Po zmiksowaniu, całość przelewamy na rozgrzaną patelnię z dodatkiem tłuszczu (tłuszcz pozostały po podgrzaniu szynki lub samo sklarowane masło).
4
Przykrywamy pokrywką i zmniejszamy ogień (aby spód się nie przypalił). Po kilku minutach, jak już spód omletu się zetnie dodajemy szynkę (podsmażoną lub nie). Rozrzucamy ją ładnie po całej powierzchni omleta i znów przykrywamy.
5
Omlet ściągamy z ognia dopiero jak omlet ładnie urośnie (może nawet dotykać pokrywki).
Jak zrobić tort naleśnikowy czekoladowy?
Jak zrobić omlet z tofu?
Jak zrobić zwykły omlet?
Jak urozmaicić drugie śniadanie?
Ostrzeżenia
  • Po przygotowaniu omleta należy go od razu podać do spożycia. Jeśli postoi kilka minut wówczas zacznie opadać (i nie będzie już puszysty).
Wskazówki
  • Niektórzy wolą prostszą wersję omleta z szynką a mianowicie - gotowy omlet podstawowy posypują po wierzchu szynką pokrojoną w drobną kosteczkę.
  • Puszystość omleta zależy od długości miksowania oraz od tego, jak dużo pozwolimy mu urosnąć. Dlatego nie należy ściągać go z ognia od razu jak omlet się zetnie tylko poczekać, aż ładnie urośnie.
  • Aby omlet był jeszcze bardziej wyszukany w smaku możesz zaraz przed podaniem położyć na niego plaster swojego ulubionego sera żółtego. Szybko się stopi pod wpływem temperatury i ładnie wkomponuje w danie.
 3.8/5 (21 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (6)

Madzik - 2014-02-10
Do Karolina: do omletów mąka jest zupełnie niepotrzebna!
Karolina - 2014-02-10
Ale pez mąki ? jak to wyjdzie
letnianutka1996 - 2013-07-31
dobre jest też do takiego omleta dodać taką spieczoną cebulkę.Ja osobiście lubię taki duet,ale omlety można przyrządzać na wiele sposobów.Czyli krótko mówiąc według uznania:)
krzysiek - 2013-06-10
ale dobre omlety
kjbkjb - 2013-04-09
Ja omlet robię z jajka, dwóch łyżek mąki i łyżki śmietany:) Takie śniadanko można modyfikować na różne sposoby. Ostatnio zrobiłam omleta z szynką i serem. Kiedy już był gotowy, na wierzch położyłam pokrojone kawałki pomidora i ser feta. Pyszności!!
Paula - 2012-08-17
Omlet był pyszny jednak dodałam jeszcze sera pomidora i koperku polałam to ketchupem i mła byc cudowny napewno to powtórze. Polecam!
Jeśli znudziły ci się normalne omlety proponuję omleta na słodko. Jest to świetna alternatywa dla dzieci, którym...
Jak zrobić omlet na słodko?
Jeśli znudziły ci się normalne omlety proponuję omleta na słodko. Jest to świetna...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub