Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Proste przepisy > Jak zrobić krówki?

Jak zrobić krówki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (14 ocen)
Oceń 
Hmmmmm, krówki. Któż z nas się nimi nie zajada. Ich smak jest wyjątkowy i jedyny w swoim rodzaju. Wytwarza się je z mleka, cukru i masła, które się gotuje razem. Mogą być ciągnące bądź kruche. A to z kolei zależy od tego jak długo mleczna masa jest przechowywana po wyprodukowaniu. Dla Ciebie dobra wiadomość jest jedna – nie musisz już kupować gotowych krówek. Możesz je zrobić sama we własnej kuchni! To naprawdę możliwe. Spróbuj już dziś!
300ml mleka, 350g cukru (może być też brązowy), 100g niesolonego masła, 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (do kupienia tutaj).
1
Natłuść brytfankę. Najlepsza będzie taka o wymiarach 18x18cm.
2
Umieść mleko, cukier i masło w garnku. Podgrzewaj powoli ciągle mieszając dopóki cukier się nie rozpuści, a masło idealnie połączy z pozostałymi składnikami.
3
Doprowadź do wrzenia i gotuj przez piętnaście-dwadzieścia minut. Nie zapominaj o ciągłym mieszaniu masy.
4
Po dwudziestu minutach masa powinna być gotowa (mierząc termometrem kuchennym, powinna mieć temperaturę 115 stopni Celsjusza).
5
Zdejmij garnek z masą z ognia, dodaj ekstrakt z wanilii i wymieszaj dokładnie.
6
Pozostaw do przestygnięcia na pięć minut.
7
Bij masę łyżką przez kilka minut dopóki nie zacznie gęstnieć, a połysk zniknie.
8
Wlej masę do przygotowanej wcześniej brytfanny. Pozostaw brytfannę z masą w pokojowej temperaturze – nie wkładaj do lodówki!
9
Jak już masa zgęstnieje i zastygnie (zazwyczaj po kilkudziesięciu godzinach), pokrój ją na kawałki i zapakuj w papierki. Smacznego!
Jak zrobić sernik na zimno?
Jak zrobić toffi?
Jak zrobić amerykańskie naleśniki?
Jak zrobić masę marcepanową?
 3.6/5 (14 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

zigitrn - 2012-11-13
Ja kupuje mleko do kawy w puszcze i gotuje całą puszkę, później mam fajne krówki :D
Robo - 2011-06-11
Zły przepis za duzo mleka za malo cukru.

Najlepiej spróbuj tego przepisu.

675g cukru ; 125g masla ; 120ml mleka ; 200g skondensowanego mleka ; szczypta soli ; 1 lyzke miodu.

Takie samo wykonanie kolor ma byc zlocisty gotowac do 30min. W tedy wyjda normalne ciagnace krówki :D Pozdro
d - 2011-02-20
Mam pewien problem ze zrobieniem krówek według tego przepisu. Robię wszystko tak jak trzeba, gdy masa osiągnie kolor ściągam z gazu, dodaję vanilię i cały czas mieszam. Po chwili nagle dostaje się tam dużo powietrza, całość zaczyna twardnieć. Robiłem tak już 4 razy i za każdym razem otrzymuję "kamienie". Co robię źle?
Te krówki są pyszne i robi się je bardzo szybko. Znajomi będą myśleć że spędziłaś nad nimi wieki ale tak wcale nie...
Jak zrobić krówki mordoklejki?
Te krówki są pyszne i robi się je bardzo szybko. Znajomi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub