Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Proste przepisy > Jak zrobić krówki?

Jak zrobić krówki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (14 ocen)
Oceń 
Hmmmmm, krówki. Któż z nas się nimi nie zajada. Ich smak jest wyjątkowy i jedyny w swoim rodzaju. Wytwarza się je z mleka, cukru i masła, które się gotuje razem. Mogą być ciągnące bądź kruche. A to z kolei zależy od tego jak długo mleczna masa jest przechowywana po wyprodukowaniu. Dla Ciebie dobra wiadomość jest jedna – nie musisz już kupować gotowych krówek. Możesz je zrobić sama we własnej kuchni! To naprawdę możliwe. Spróbuj już dziś!
300ml mleka, 350g cukru (może być też brązowy), 100g niesolonego masła, 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego (do kupienia tutaj).
1
Natłuść brytfankę. Najlepsza będzie taka o wymiarach 18x18cm.
2
Umieść mleko, cukier i masło w garnku. Podgrzewaj powoli ciągle mieszając dopóki cukier się nie rozpuści, a masło idealnie połączy z pozostałymi składnikami.
3
Doprowadź do wrzenia i gotuj przez piętnaście-dwadzieścia minut. Nie zapominaj o ciągłym mieszaniu masy.
4
Po dwudziestu minutach masa powinna być gotowa (mierząc termometrem kuchennym, powinna mieć temperaturę 115 stopni Celsjusza).
5
Zdejmij garnek z masą z ognia, dodaj ekstrakt z wanilii i wymieszaj dokładnie.
6
Pozostaw do przestygnięcia na pięć minut.
7
Bij masę łyżką przez kilka minut dopóki nie zacznie gęstnieć, a połysk zniknie.
8
Wlej masę do przygotowanej wcześniej brytfanny. Pozostaw brytfannę z masą w pokojowej temperaturze – nie wkładaj do lodówki!
9
Jak już masa zgęstnieje i zastygnie (zazwyczaj po kilkudziesięciu godzinach), pokrój ją na kawałki i zapakuj w papierki. Smacznego!
Jak zrobić toffi?
Jak zrobić jabłka pieczone z żurawiną?
Jak smażyć kurki?
Jak zrobić ciasto z herbatnikami bez pieczenia?
 3.6/5 (14 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

zigitrn - 2012-11-13
Ja kupuje mleko do kawy w puszcze i gotuje całą puszkę, później mam fajne krówki :D
Robo - 2011-06-11
Zły przepis za duzo mleka za malo cukru.

Najlepiej spróbuj tego przepisu.

675g cukru ; 125g masla ; 120ml mleka ; 200g skondensowanego mleka ; szczypta soli ; 1 lyzke miodu.

Takie samo wykonanie kolor ma byc zlocisty gotowac do 30min. W tedy wyjda normalne ciagnace krówki :D Pozdro
d - 2011-02-20
Mam pewien problem ze zrobieniem krówek według tego przepisu. Robię wszystko tak jak trzeba, gdy masa osiągnie kolor ściągam z gazu, dodaję vanilię i cały czas mieszam. Po chwili nagle dostaje się tam dużo powietrza, całość zaczyna twardnieć. Robiłem tak już 4 razy i za każdym razem otrzymuję "kamienie". Co robię źle?
Te pyszne ciągnące się snickersiki będą prawdziwym przysmakiem dla całej rodziny. Toffi zrobisz domowym sposobem z...
Jak zrobić krówki snickers?
Te pyszne ciągnące się snickersiki będą prawdziwym przysmakiem dla całej rodziny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub