Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Szukanie pracy > CV i Listy Motywacyjne > Jak napisać swoje pierwsze CV?
Jak napisać swoje pierwsze CV?

Jak napisać swoje pierwsze CV?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (5 ocen)
Oceń 
Właśnie przyszedł czas na Ciebie i musisz napisać swoje pierwsze CV. Wbrew pozorom napisanie CV bez żadnego doświadczenia jest możliwe. No bo gdzie i jak masz zdobyć to doświadczenie, skoro nie możesz dostać nigdzie żadnej pracy? Kluczem do napisania takiego CV jest skupienie się na swoich umiejętnościach i edukacji. Pamiętaj, aby CV było dostosowane do rodzaju pracy, o którą się ubiegasz.
1
Zrób listę wszystkich swoich umiejętności, które możesz zaoferować potencjalnemu pracodawcy. To czego pracodawcy poszukują to umiejętność komunikowania się, dobra organizacja pracy, ambicja, motywacja do pracy oraz umiejętność pracy na komputerze.
2
Zrób z każdej swojej zalety nagłówek. Pod spodem wymień przykłady sytuacji, w których przyszło Ci wykorzystać daną umiejętność. Na przykład, jeśli Twoją zaletą jest dobra komunikacja, możesz napisać kiedy, w jakich okolicznościach zdarzyło Ci się przemawiać do grupy ludzi i dzielić z nimi swoimi spostrzeżeniami. Nie musiało to być przecież w poprzedniej pracy (skoro jej i tak nie miałeś). Szukaj na studiach, które ukończyłeś, wolontariatach czy w innych miejscach i wydarzeniach, w których uczestniczyłeś.
3
Otwórz nowy dokument. W lewym górnym rogu napisz swoje dane (imię i nazwisko, aktualny adres, telefon kontaktowy, e mail). Naciśnij 'enter' przynajmniej dwa razy i zacznij pisać swoje CV. Pamiętaj, aby je zatytułować na środku strony, na samej górze.
Jak zachować się na rozmowie kwalifikacyjnej?
Jak ulepszyć CV?
Jak znaleźć wymarzoną pracę?
Jak odpowiadać na pytania na rozmowie kwalifikacyjnej?
Wskazówki
  • Nie pisz za dużo. Idealne CV powinno mieć jedną stronę. Jeśli jednak nie zmieścisz się na jednej, postaraj się, aby CV miało maksymalnie dwie strony.
  • Nie wspominaj o referencjach w CV. Jeśli pracodawca będzie je chciał, sam zapyta.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak podrasować CV?
 4/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Justyna - 2011-06-13
Mam pytanie: jak mogę napisać w cv o tym, że pomagałam w sklepie rodziców?
Kariera - 2010-09-09

do bezrobotna: w CV nigdzie nie pisze się o przerwie w pracy i jej powodach.

bezrobotna - 2010-09-09
Mam pytanie a gdzie mam w CV umieścić informację że po ukończeniu szkoły zawodowej i odbyciu praktyk,przez 6lat nie pracowałam ponieważ wychowywałam dzieci lecz teraz chodzą do przedszkola i teraz chciała bym podjąć pracę.
Elunia - 2010-09-03

Jak najbardziej, to bardzo cenna informacja dla pracodawcy. Świadczy o tym, że miała Pani praktyczną styczność z wyuczonym zawodem.

@@@@@ - 2010-09-03
czy jerzeli odbywałam praktyki w ramach szkoły nalerzy je umiescic w cv bo to sa praktyki zawodowe bo uczyłam sie w zawodówce
W dobie nieustannych poszukiwań pracy (nowej, albo lepszej), profesjonalnie przygotowany życiorys jest podstawowym i...
Jak nie pisać CV?
W dobie nieustannych poszukiwań pracy (nowej, albo lepszej), profesjonalnie przygotowany...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub