Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Wina > Produkcja wina > Jak zrobić wino śliwkowe domowej roboty?

Jak zrobić wino śliwkowe domowej roboty?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.1/5 (217 ocen)
Oceń 
Zrobienie własnego wina to doskonały sposób na wykorzystanie owoców w nowatorski sposób. To znacznie łatwiejsze, niż myślisz. Wystarczy, że masz pod ręką nieco świeżych śliwek.
7 kg śliwek (mogą być również truskawki bądź brzoskwinie), 20 l słój, 4,5 kg cukru, 2 opakowania drożdży, Pończocha, Gumka
1
Gotuj śliwki na pełnym ogniu przez około 15 minut. Sprawdź czy są miękkie i czy zdążyły puścić sok.
2
Po ugotowaniu przelej śliwki z sokiem przez naciągniętą pończochę, ściekający sok zbierz do specjalnego naczynia.
3
Przecedzony sok, cukier i drożdże wlej do przygotowanego dzbanka i wypełnij go wodą prawie do pełna. Przykryj wlot dzbanka cienką tkaniną i ciasno opleć gumką, aby zabezpieczyć zawartość przed dostaniem się do wnętrza zanieczyszczeń.
4
Odstaw dzban w ciepłe, ciemne miejsce na 45 dni. Nie ma znaczenia, jak gorąco jest w pomieszczeniu. Umieszczenie dzbanka w garażu w środku lata to doskonały pomysł. Po pewnym czasie z dzbanka będzie dobiegało bulgotanie i pojawi się piana, oznacza to, że wszystko zmierza w dobrym kierunku. Pozostaw dzbanek w spokoju.
5
Po 45 dniach na dnie dzbanka zauważysz osad. Będzie on miał mlecznobiały kolor. W żadnym wypadku nie wstrząsaj wtedy dzbankiem. Pozwól by osad pozostał na dnie. Do spożycia nadaje się tylko czyste klarowne wino znajdujące się nad osadem. Najlepszym sposobem jest spuszczenie wina z dzbanka poprzez syfon, dzięki temu zapobiegniemy poruszeniu osadu.
6
Wino jest gotowe do spożycia. Smacznego.
Jak przyrządzić grzane wino?
Jakie właściwości mają winogrona?
Jak wybrać odpowiednie kieliszki do wina i szampana?
Jak zrobić matkę drożdżową do wina?
 1.1/5 (217 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

ekspert - 2013-03-25
Co ty gadasz w takiej ilosci to bedzie fermentowac ze 2 miechy ...
Winiarz - 2011-10-05
Taaaa jasne, wino ze śliwek gotowe w 45 dni, ędzie strasznie mętne. Wino ze śliwek długo sie klaruje. No i jakiekolwiek wino potrzebuje dojrzewania. To co tu opisane można nazwac zwykłym zacierem.
Zrobiłeś wino, przeszło pomyślnie fermentację i pora go zlewać do butelek. Pozornie oczywista czynność, ale warto...
Jak korkować wino?
Zrobiłeś wino, przeszło pomyślnie fermentację i pora go zlewać do butelek. Pozornie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub