Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Sosy i Dipy > Jak zrobić sos winegret?
Jak zrobić sos winegret?

Jak zrobić sos winegret?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
Poniżej przedstawiam doskonały przepis na sos winegret. Sos ten nadaje się do wszystkich sałatek. Nadaje się on również wyśmienicie jako marynata do ryb, owoców morza, kurczaka czy do cielęciny.
1/4 szklanki drobno posiekanego koperku, 2 łyżki drobniutko posiekanej czerwonej cebuli, 1 łyżeczka startej skórki cytryny, 2 łyżki świeżego soku z cytryny, 1 / 4 szklanki białego octu winnego, 1 łyżeczka soli, 2 łyżki miodu, 2 łyżeczki musztardy Dijon, 3/4 łyżeczki świeżo zmielonego czarnego pieprzu, pół łyżeczki sosu chilli, 2 zgniecione ząbki czosnku, 1/3 szklanki wrzącej wody, 1/4 szklanki oliwy z oliwek
1
Wszystkie składniki (oprócz wody i oliwy) wymieszaj ze sobą za pomocą blendera (jeśli nie masz to może być mikser). Ostatecznie komponenty możesz wymieszać ze sobą nawet w słoiku (poprzez jego energiczne potrząsanie).
2
Teraz dodaj wrzącą wodę oraz oliwę z oliwek. Dobrze wymieszaj.
3
Przechowuj sos winegret w hermetycznym pojemniku do 5 dni (może to być zwykły słoik). Przed użyciem mocno wstrząśnij.
Jak zrobić sos serowy?
Jak zrobić sos czosnkowy?
Jak przygotować grzyby?
Jak zrobić sos do sałatki greckiej?
Ostrzeżenia
  • Jeśli sałatę polejesz sosem zbyt wcześnie to stanie się oklapła, dlatego należy ją nim polać bezpośrednio przed podaniem.
Wskazówki
  • Klasycznie sos winegret robimy z 3 porcji oliwy z oliwek i jednej porcji soku z cytryny (lub octu). Tylko tyle wystarczy zapamiętać, aby zrobić podstawowy sos. Wszelkie inne dodatki zależą od upodobań.
  • Jeśli chodzi o przyprawienie klasycznego sosu winegret to jest to obowiązkowo sól i pieprz, często - czosnek, cebula i zioła. Miód i musztardę niektórzy dodają do smaku - jednak dodatki te nie są już tak bardzo popularne.
  • Jeśli chcesz, aby sos był bardziej wytrawny wówczas dodaj do niego łyżeczkę musztardy (bez miodu) (taki najlepszy jest do ciężkostrawnych mięs).
  • Przepis z samym miodem (bez musztardy) jest najlepszy do delikatnych mięs białych (drób) oraz ryb.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić sos czosnkowy?
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Sos serowy kocha chyba każdy człowiek na świecie. Pomimo iż jest kaloryczny i tłusty, ciężko go nam sobie odmówić....
Jak zrobić sos serowy?
Sos serowy kocha chyba każdy człowiek na świecie. Pomimo iż jest kaloryczny i tłusty...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub