Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Sosy i Dipy > Jak zrobić sos winegret?
Jak zrobić sos winegret?

Jak zrobić sos winegret?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
Poniżej przedstawiam doskonały przepis na sos winegret. Sos ten nadaje się do wszystkich sałatek. Nadaje się on również wyśmienicie jako marynata do ryb, owoców morza, kurczaka czy do cielęciny.
1/4 szklanki drobno posiekanego koperku, 2 łyżki drobniutko posiekanej czerwonej cebuli, 1 łyżeczka startej skórki cytryny, 2 łyżki świeżego soku z cytryny, 1 / 4 szklanki białego octu winnego, 1 łyżeczka soli, 2 łyżki miodu, 2 łyżeczki musztardy Dijon, 3/4 łyżeczki świeżo zmielonego czarnego pieprzu, pół łyżeczki sosu chilli, 2 zgniecione ząbki czosnku, 1/3 szklanki wrzącej wody, 1/4 szklanki oliwy z oliwek
1
Wszystkie składniki (oprócz wody i oliwy) wymieszaj ze sobą za pomocą blendera (jeśli nie masz to może być mikser). Ostatecznie komponenty możesz wymieszać ze sobą nawet w słoiku (poprzez jego energiczne potrząsanie).
2
Teraz dodaj wrzącą wodę oraz oliwę z oliwek. Dobrze wymieszaj.
3
Przechowuj sos winegret w hermetycznym pojemniku do 5 dni (może to być zwykły słoik). Przed użyciem mocno wstrząśnij.
Jak zrobić sos serowy?
Jak zrobić sos serowy do makaronu?
Jak zrobić sos do sałatki greckiej?
Jak przygotować grzyby?
Ostrzeżenia
  • Jeśli sałatę polejesz sosem zbyt wcześnie to stanie się oklapła, dlatego należy ją nim polać bezpośrednio przed podaniem.
Wskazówki
  • Klasycznie sos winegret robimy z 3 porcji oliwy z oliwek i jednej porcji soku z cytryny (lub octu). Tylko tyle wystarczy zapamiętać, aby zrobić podstawowy sos. Wszelkie inne dodatki zależą od upodobań.
  • Jeśli chodzi o przyprawienie klasycznego sosu winegret to jest to obowiązkowo sól i pieprz, często - czosnek, cebula i zioła. Miód i musztardę niektórzy dodają do smaku - jednak dodatki te nie są już tak bardzo popularne.
  • Jeśli chcesz, aby sos był bardziej wytrawny wówczas dodaj do niego łyżeczkę musztardy (bez miodu) (taki najlepszy jest do ciężkostrawnych mięs).
  • Przepis z samym miodem (bez musztardy) jest najlepszy do delikatnych mięs białych (drób) oraz ryb.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić sos czosnkowy?
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Chociaż można kupić wiele rodzajów gotowych (i bardzo dobrych) sosów do spaghetti, to jednak nie ma to, jak sos domowej...
Jak zrobić sos do spaghetti?
Chociaż można kupić wiele rodzajów gotowych (i bardzo dobrych) sosów do spaghetti...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub