Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Uprawa Warzyw > Jak sadzić pomidory?
Jak sadzić pomidory?

Jak sadzić pomidory?

, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (236 ocen)
Oceń 
Pomidory są bardzo zdrowe, ale te kupowane w sklepach często są w różny sposób modyfikowane i ulepszane. Najlepiej mieć własne. Niestety trzeba mieć do tego kawałek ziemi lub przynajmniej większy balkon. Jednak smak własnych pomidorów w porównaniu ze smakiem pomidorów kupowanych w sklepie jest nieporównywalny. Spróbujcie sami!
1

Jak pozyskać nasiona?

Musisz wybrać bardzo dojrzałego pomidora. To właśnie z niego będziesz mieć nasiona na nowe sadzonki. Pomidora po zerwaniu z krzaczka połóż na kilka dni na talerzyku na parapecie. Po tym czasie przekrój go na pół i wydziel ziarenka. Opłucz je dokładnie i odsącz. Następnie rozłóż je na czystym, suchym talerzyku do całkowitego wyschnięcia. Może to potrwać. Możesz również kupić gotowe nasiona pomidora (wiele różnych gatunków znajdziesz tutaj).

2

Jak sadzić pomidory?

Nasiona sadzi się do doniczek w domu na początku marca. Wielu osobom nie udaje się uzyskać pięknych pomidorów tylko dlatego, że sadzą je zbyt szybko. Ziemia z ogródka nie będzie zbyt dobra, jako że zawiera zbyt dużo mikroorganizmów mogących wywołać różne choroby. Najlepiej zakup ziemię w sklepie, już ze składnikami odżywczymi. Unikaj jednak ziemi z wysoką zawartością nawozu. Może to przynieść więcej szkody, niż pożytku. Ziemia, w której będziesz sadzić nasiona, powinna być wilgotna, ale nie mokra i nasączona wodą.

Jak zbierać nasiona pomidorów?
Jak zrobić sos pomidorowy z bazylią?
Jak zrobić sos pomidorowy na zimę?
Jak zrobić zupę pomidorową?
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak uprawiać pomidory?
 4.5/5 (236 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (7)

Karol Słowik - 2014-04-07
Ale te pomidory to sadzi się tak jak ziółko albo mefedron czy jak kapuste że do beczki albo do słoiczka?
Patriszja - 2014-02-12
Informacje dotyczące sadzenia pomidorów bardzo wyczerpujące :-). A może ktoś mi podpowie coś więcej na temat odmian tych warzyw i które najlepiej sadzić??
AIRAM463 - 2013-05-05
Na kilka godzin przed wsadzeniem rozsady pomidora do ziemi należy rozsadę dobrze podlać.
Dobrze jest wsadzać roślinę pod kątem ( w pozycji półleżącej ) tak , aby większa część łodygi była przysypana ziemią , ( należy zadbać by ziemia dobrze przylegała do łodygi). Dzięki takiemu sadzeniu zwiększy się system korzeniowy rośliny co będzie miało duży wpływ na lepsze warunki do czerpania wody oraz składników odżywczych z ziemi.Dobrze odżywiona roślina mniej podatna jest na choroby. lepiej rośnie i wydaje więcej owoców.
Justyna306 - 2013-04-11
Jeśli uprawiacie pomidorki w domu i nie ma możliwości zapylenia przez pszczółki, wystarczy że potrząśniemy delikatnie krzaczkami (oczywiście gdy już pojawia się kwiaty). W ten sposób kwiat powinien się zapylić a owoc zawiązać :)
joannanowa8019 - 2013-02-18
no wlasnie
ogrodnik - 2012-04-06
nasiona się sieje a nie sadzi.....
12321 - 2011-08-30
A kijek kiedy wsadzić do ziemi? Przecież pomidory dojrzewają na długich palikach.
W środku lata, pomidory będą wspaniale rozwijać się pod folią, przy odpowiednim świetle, cieple, nawodnieniu i...
Jak uprawiać pomidory pod folią?
W środku lata, pomidory będą wspaniale rozwijać się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub