Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Uprawa Warzyw > Jak sadzić pomidory?

Jak sadzić pomidory?

, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (236 ocen)
Oceń 
Pomidory są bardzo zdrowe, ale te kupowane w sklepach często są w różny sposób modyfikowane i ulepszane. Najlepiej mieć własne. Niestety trzeba mieć do tego kawałek ziemi lub przynajmniej większy balkon. Jednak smak własnych pomidorów w porównaniu ze smakiem pomidorów kupowanych w sklepie jest nieporównywalny. Spróbujcie sami!
1

Jak pozyskać nasiona?

Musisz wybrać bardzo dojrzałego pomidora. To właśnie z niego będziesz mieć nasiona na nowe sadzonki. Pomidora po zerwaniu z krzaczka połóż na kilka dni na talerzyku na parapecie. Po tym czasie przekrój go na pół i wydziel ziarenka. Opłucz je dokładnie i odsącz. Następnie rozłóż je na czystym, suchym talerzyku do całkowitego wyschnięcia. Może to potrwać. Możesz również kupić gotowe nasiona pomidora (wiele różnych gatunków znajdziesz tutaj).

2

Jak sadzić pomidory?

Nasiona sadzi się do doniczek w domu na początku marca. Wielu osobom nie udaje się uzyskać pięknych pomidorów tylko dlatego, że sadzą je zbyt szybko. Ziemia z ogródka nie będzie zbyt dobra, jako że zawiera zbyt dużo mikroorganizmów mogących wywołać różne choroby. Najlepiej zakup ziemię w sklepie, już ze składnikami odżywczymi. Unikaj jednak ziemi z wysoką zawartością nawozu. Może to przynieść więcej szkody, niż pożytku. Ziemia, w której będziesz sadzić nasiona, powinna być wilgotna, ale nie mokra i nasączona wodą.

Jak sparzyć i wydrylować pomidory?
Jak uprawiać pomidory pod folią?
Jak zrobić pastę z cukinii?
Jak sadzić czosnek zimowy?
strona 1 z 3następna >
 4.5/5 (236 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (7)

Karol Słowik - 2014-04-07
Ale te pomidory to sadzi się tak jak ziółko albo mefedron czy jak kapuste że do beczki albo do słoiczka?
Patriszja - 2014-02-12
Informacje dotyczące sadzenia pomidorów bardzo wyczerpujące :-). A może ktoś mi podpowie coś więcej na temat odmian tych warzyw i które najlepiej sadzić??
AIRAM463 - 2013-05-05
Na kilka godzin przed wsadzeniem rozsady pomidora do ziemi należy rozsadę dobrze podlać.
Dobrze jest wsadzać roślinę pod kątem ( w pozycji półleżącej ) tak , aby większa część łodygi była przysypana ziemią , ( należy zadbać by ziemia dobrze przylegała do łodygi). Dzięki takiemu sadzeniu zwiększy się system korzeniowy rośliny co będzie miało duży wpływ na lepsze warunki do czerpania wody oraz składników odżywczych z ziemi.Dobrze odżywiona roślina mniej podatna jest na choroby. lepiej rośnie i wydaje więcej owoców.
Justyna306 - 2013-04-11
Jeśli uprawiacie pomidorki w domu i nie ma możliwości zapylenia przez pszczółki, wystarczy że potrząśniemy delikatnie krzaczkami (oczywiście gdy już pojawia się kwiaty). W ten sposób kwiat powinien się zapylić a owoc zawiązać :)
joannanowa8019 - 2013-02-18
no wlasnie
ogrodnik - 2012-04-06
nasiona się sieje a nie sadzi.....
12321 - 2011-08-30
A kijek kiedy wsadzić do ziemi? Przecież pomidory dojrzewają na długich palikach.
Jeżeli nadal masz trochę zielonych pomidorów na krzakach, nie masz się co martwić. Jest na nie wiele sposobów. Możesz...
Jak zamrozić zielone pomidory?
Jeżeli nadal masz trochę zielonych pomidorów na krzakach...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub