Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny bulwiaste > Jak uprawiać czosnek?
Jak uprawiać czosnek?

Jak uprawiać czosnek?

, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (403 ocen)
Oceń 
Prawdziwi miłośnicy czosnku twierdzą, że jeśli spróbujesz tego posadzonego we własnym ogródku, już nigdy nie kupisz go w sklepie. I coś w tym jest. Ja również podzielam ich zdanie. Czosnek sklepowy nie ma takiego smaku i aromatu jak czosnek z własnego ogródka. Czemu więc nie zająć się jego uprawą? Nie jest to wcale trudne do zrobienia. A efekt? Wspaniały. Czosnek możemy sadzić zarówno na zimę, jak i na wiosnę. Na wiosnę powinno się sadzić odmiany jare, niewytwarzające pędów kwiatostanowych.
1
Przygotuj glebę. Już na miesiąc przed sadzeniem spulchnij ją. Jeśli ziemia zdąży 'stwardnieć' bezpośrednio przed posadzeniem czosnku, ponownie ją zaorz. Jeśli sadzisz czosnek jesienią, zrób to na mniej więcej sześć tygodni zanim ziemia zamarznie. Najczęściej sadzi się go od połowy września do połowy października. Jeśli sadzimy czosnek na wiosnę, powinniśmy to zrobić końcem marca lub na początku kwietnia, w zależności od pogody.
2
Wybierz miejsce dobrze nasłonecznione. Wykop dołki na głębokość trzy-pięć centymetrów. Dobrze, jeśli zaprawisz ziemię wybranym przez siebie środkiem, dzięki czemu będziesz mieć pewność, że czosnek dostanie wszystko, czego potrzebuje.
3
Dziel ząbki czosnku bezpośrednio przed sadzeniem, aby uniknąć chorób. Najlepiej sadzić duże ząbki czosnku. Możesz również kupić gotowe do posadzenia nasiona czosnku - chociażby na Allegro (zobacz tutaj).
4
uprawa czosnku
Ząbki powinno się sadzić pionowo, spiczastym końcem do góry. Dokładnie ugnieć ziemię wokół posadzonego ząbka. Czosnek powinno się sadzić w rzędach w rozstawach dziesięć na dziesięć centymetrów.
Jak podlewać paprocie?
Jak rozmnażać hibiskusa?
Jak dbać o fiołek alpejski?
Jak przycinać storczyki?
strona 1 z 2następna >
 3.4/5 (403 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (3)

Edii - 2012-11-10
Czosnek sadzi się do św. Marcina czyli do 11 listopada czyli pomiędzy 7-a 11 ,robię to od lat nie wiem jaką mam odmianę,ale to jest czosnek z Cząstkowic nie chwalę się ale głowki są takie jak denko od szklanki i sadzę już 17 lat od 10 w tym samym miejscu,ważne : ogławiać kwiatostany gdy są jeszcze zielone i nierozwinięte.
pozdrawiam
Strzepansky - 2012-11-03
a jak posadzić czosnek w domu w warunkach mieszkalnych???
czosnek - 2012-04-28
Czosnek jest jadalny?
Sadzenie cyklamenów z nasion jest zaskakująco proste, ale nie jest to praca dla niecierpliwego ogrodnika, ponieważ może...
Jak sadzić cyklameny?
Sadzenie cyklamenów z nasion jest zaskakująco proste, ale nie jest to praca dla niecierpliwego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub