Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Zioła > Jak hodować zioła w domu?
Jak hodować zioła w domu?

Jak hodować zioła w domu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (205 ocen)
Oceń 
Biorąc pod uwagę dzisiejszy pęd za tym co zdrowe i ekologiczne warto rozważyć możliwość samodzielnego hodowania ziół. Mogą one być drogie, jeśli kupujemy je w warzywniaku i niestety szybko usychają na kuchennych półkach. Napełnij więc swoją kuchnię zapachem wiosny i zaoszczędź pieniądze zakładając swój mały 'ogródek' zielarski w kuchni.
1
Hodowanie własnych ziół staje się coraz bardziej popularne. Ale tutaj rodzi się pytanie, na jakie zioła się zdecydować. Najlepiej wybrać te, które się lubi i których się w kuchni często używa. Jeśli lubisz kuchnię włoską, dlaczego nie zdecydować się na klasyczne dla niej oregano, pietruszkę, bazylię czy tymianek. Jeśli w grę wchodzą również smaki meksykańskie warto posadzić kolendrę. Warto też mieć pod ręką miętę. Przyda się do wielu potraw.
2
Odwiedź najbliższy sklep ogrodniczy i zakup w nim sadzonki lub nasiona swoich ulubionych ziół. Nasiona należy przechowywać w ciepłym i suchym miejscu.
3
Wybierz doniczki. Najlepsze będą te gliniane. Każde zioło powinno mieć osobną doniczkę. Doniczki gliniane są naturalne i nie zawierają ołowiu.
4
Przy zakupie nasion lub sadzonek poproś ogrodnika, aby przesadził zioła do zakupionych przez Ciebie doniczek lub zapytaj go jak masz to zrobić sama. Ważne, żeby użyć właściwego rodzaju ziemi. Włóż jej trochę do doniczki, następnie umieść w niej zioło i dodaj znowu ziemię. Ale nie wypełniaj nią doniczki w stu procentach, wystarczy jeśli ziemia wypełni 80-90% doniczki.
Jak pielęgnować bambusa?
Jak hodować hibiskusa?
Jak rozmnażać hibiskusa?
Jak pielęgnować kaktusy?
strona 1 z 2następna >
 5/5 (205 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Giovanna - 2011-01-07
Ważne jest też to, aby przy wsadzaniu ziół dobrze docisnąć ziemię. W przeciwnym razie dostają się tam pęcherzyki powietrza i korzenie gniją, a zioła więdną.
Uprawa ziół i warzyw w domu jest dość trudna z uwagi na niewielką ilość miejsca. Jednak nawet wówczas, gdy dysponujemy...
Jak uprawiać zieloną cebulkę w domu?
Uprawa ziół i warzyw w domu jest dość trudna z uwagi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub