Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Techniki gotowania > Jak zrobić serowe fondue?

Jak zrobić serowe fondue?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Fondue pochodzi ze Szwajcarii. Przypuszcza się, że fondue wymyśliły przypadkiem kucharki szwajcarskie, które nie miały co zrobić z wyschniętych i twardych kawałków sera, więc je rozpuszczały dodając do nich różnych przypraw. W ten sposób powstało serowe fondue. Dziś jest ono cenione i popularne na całym świecie, istnieją również różne jego odmiany jak na przykład fondue czekoladowe czy mięsne. Podaje się je w specjalnym podgrzewanym naczyniu z długimi widelczykami na które nadziewa się pieczywo i macza w fondue. Poniżej podaję przepis na serowe fondue, ponieważ to ono jest chyba jednak najpopularniejsze. Jego odmian jest wiele, można więc eksperymentować z rodzajami sera, jak kto woli.
szklanka białego wina, kieliszek (50ml) kirszu (wiśniówki), 400g sera gruyer, 200g ementalera, 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej, ząbek czosnku, sok z cytryny, gałka muszkatołowa, pieprz, bagietka.
1
Utrzyj sery.
2
Rozetnij ząbek czosnku i wysmaruj nimi garnek do fondue. Możesz go też zmiażdżyć i dodać do fondue.
3
Wsyp do garnka utarte sery, dodaj wino i podgrzewaj na małym ogniu. Ciągle mieszaj. Dodaj trochę soku z cytryny.
4
Mąkę ziemniaczaną wymieszaj z kirszem i wlej do masy serowej. Podgrzewaj jeszcze przez chwilkę. Ser powinien się dokładnie rozpuścić na jednolitą masę.
5
Dopraw masę serową gałką muszkatołową i pieprzem.
6
Gotowe fondue ustaw na podgrzewaczu. Podawaj z pokrojoną na małe kawałki bagietką.
Jak zrobić ciastkowego ludzika?
Jak zrobić naleśniki z bananami i nutellą?
Jak zrobić nugat?
Jak zrobić toffi?
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jeśli lubisz ser pleśniowy to poniższe danie z pewnością cię zachwyci. Jest ono bardzo proste, ale jakie pyszne!...
Jak zrobić ser pleśniowy z grilla?
Jeśli lubisz ser pleśniowy to poniższe danie z pewnością...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub