Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z wołowiny i cielęciny > Jak zrobić zrazy wołowe?

Jak zrobić zrazy wołowe?

, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (6 ocen)
Oceń 
Zrazy są bardzo popularnym daniem obiadowym. Robiono je już w czternastym wieku! Chyba nie ma osoby, która nie wiedziałaby co to jest. Istnieje wiele rodzajów zrazów z wieloma rodzajami sosów i różnymi nadzieniami, włączając w to grzyby, zioła, chrzan, warzywa oraz wiele innych. Ja podaję przepis na zrazy z ogórkiem, szynką i cebulą. Są pyszne. Spróbujcie koniecznie.
8 cienkich steków, musztarda, 2 ogórki konserwowe, 100g szynki, 2 cebule, 4 łyżki oleju rzepakowego, 2 łyżki mąki, szklanka bulionu wołowego, 4 łyżki białego wina, 1 łyżka przecieru pomidorowego, sól, pieprz.
1
Steki rozbij na cienkie 'placki'. Ogórki, szynkę i cebulę pokrój na cienkie paseczki.
2
Posmaruj każdy stek cienką warstwą musztardy. Rozłóż na nich pokrojone ogórki, szynkę i cebulę. Zawiń końce steku i zwiń go w rulon jak krokiety. Jeśli jest taka potrzeba zabezpiecz wykałaczką, aby się nie rozwinęły.
3
Rozgrzej olej na patelni i przypiecz przygotowane wcześniej mięso z obu stron.
4
Usuń mięso z patelni i wsyp na nią mąkę. Przyrumień ją. Dodaj do niej bulion, przecier pomidorowy, wino, sól i pieprz. Dokładnie wymieszaj. Doprowadź do wrzenia i gotuj przez minutę.
5
Z powrotem połóż na patelni (w robionym sosie) podpieczone wcześniej zrazy. Przykryj i gotuj przez około czterdzieści pięć minut do godziny. Jeśli zajdzie potrzeba dolej troszkę wody.
6
Kiedy zrazy będą ugotowane, przełóż je na talerz i usuń wykałaczki. Polej je sosem. Możesz posypać je świeżą posiekaną pietruszką. Podawaj z ryżem lub ziemniaczanym puree.
Jak zrobić wołowinę duszoną z warzywami?
Jak zrobić dobry sos do pizzy?
Jak zrobić risotto z pieczarkami?
Jak jeść krewetki?
Przeczytaj teraz: Jak zrobić strogonowa?
 3.7/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Za chwilę się przekonasz, czego dzisiaj w kuchni dokonasz. Czas na danie zupełnie inne, ale pyszne, zaskakujące i...
Jak zrobić dynię duszoną z wołowiną?
Za chwilę się przekonasz, czego dzisiaj w kuchni dokonasz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub