Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > Jak naturalnie leczyć chrypkę?
Jak naturalnie leczyć chrypkę?

Jak naturalnie leczyć chrypkę?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (208 ocen)
Oceń 
Nadużywanie swojego głosu jest częstą przyczyną wystąpienia chrypki. Krzyk, śpiew, chrząkanie, a nawet kaszel może również prowadzić do chrypki. Również opary chemiczne i dym papierosowy mogą podrażnić nasze struny głosowe, a tym samy wywołać chrypkę. Poniżej znajdziesz kilka naturalnych sposobów, jak ją wyleczyć.
1

Odpocznij. Daj swojemu głosowi tyle czasu na odpoczynek, ile tego potrzebuje – to najlepsze lekarstwo na chrypkę. Milczenie pomoże odnowić twoje struny głosowe. W tym czasie wszystkie swoje myśli przelewaj na papier. Dzięki temu twój głos odpocznie.

2

Wdychanie pary podczas gorącego prysznica to również doskonały sposób na leczenie chrypki. Można również przygotować inhalację z pary z dodatkiem olejków eterycznych, najlepiej eukaliptusowego.

3

Pij ciepły sok z limonki. Sok z cytryny ma również podobne właściwości, ważne jest jednak, aby był ciepły. Wyciśnij sok z 3–4 owoców i rozcieńcz ciepłą wodą. Dodaj do tego 1–2 łyżeczki cukru i gotowe. Ilość cukru zależy oczywiście od twoich upodobań, możesz go dodać nieco więcej lub mniej.

4
Limonki można również podgrzać i delikatnie pocierać nimi gardło. W razie potrzeby możesz podgrzać je ponownie. Wykorzystaj do tego celu całe owoce. Nie musisz ich rozkrawać czy obierać ze skórki. Podrostu wrzuć je do mikrofalówki i lekko podgrzej, tak aby czuć ciepło na swoim gardle.
Domowe sposoby na zapalenie krtani.
Domowe sposoby na zatoki
Jak pokonać katar?
Jak radzić sobie z chrypką?
Wskazówki
  • Unikaj picia zimnych napojów. Trzymaj się z dala od kofeiny i alkoholu.
  • Przyjmij leki przeciwkaszlowe. To pomoże ci kontrolować kaszel, który może spowodować uszkodzenie strun.
  • Jeśli chrypka utrzymuje się dłużej niż tydzień, skonsultuj się z lekarzem.
strona 1 z 2następna >
 4.9/5 (208 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

grazyna2 - 2013-06-12
A ja proponuje płukanie gardła wody z solą- to stary, ale sprawdzony sposób. Oprócz tego oczywiście rosołek cieplutki, ale też wspomagać się herbatką z cytrynką.
Basia - 2012-11-20
na chrypkę, nie ma nic lepszego niż kogel-mogel z cytryną
Katarzyna - 2010-08-26
Trzeba jak najwięcej pić! Oprócz tego mogą pomóc tabletki np Cholinex, Strepsils, Propolki, Neo-angin, Septolete
To, jak niezbędne jest nam zdrowe gardło, zauważamy zazwyczaj wówczas, gdy zaczyna nas boleć. Sezon grypowy,...
Sposoby na złagodzenie bólu gardła
To, jak niezbędne jest nam zdrowe gardło, zauważamy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub