Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > Domowe sposoby na jęczmień na oku

Domowe sposoby na jęczmień na oku

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.2/5 (265 ocen)
Oceń 
Kiedy do twojego oka dostaną się bakterie, mogą one wywołać jego obrzęk, zaczerwienienie, swędzenie, a nawet ból. Wówczas na oku tworzy się tzw. jęczmień. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak domowym sposobem pozbyć się tej przykrej dolegliwości.
1
Zazwyczaj u ludzi, którzy mają jęczmień na oku tworzy się obrzęk wypełniony ropą, a wokół niego powstaje stan zapalny. Aby umożliwić ropie wypłynięcie na zewnątrz i dzięki temu szybciej powrócić do zdrowia, zaleca się stosowanie ciepłych okładów wokół dotkniętego chorobą obszaru oka.
2

Aby zmniejszyć stan zapalny i złagodzić ból wywołany przez jęczmień, zaleca się stosowanie okładów z ciepłej wody. Czysty wacik namocz w ciepłej wodzie, lekko odciśnij i przyłóż w bolące miejsce.

3

Jeśli dokucza ci bardzo silny ból i odczuwasz duży dyskomfort z powodu jęczmienia na oku, możesz spróbować zastosować liście gujawy. Ogrzej liście, zawiń je w wilgotną, czystą ściereczkę i przyłóż na bolące miejsce. Dzięki temu z pewnością poczujesz natychmiastową ulgę.

4

Stosowanie mokrych torebek po herbacie na dotknięte chorobą oko z pewnością pomoże w leczeniu jęczmienia. Dodatkowo herbata łagodzi ból i odświeża zmęczone oczy.

Jak leczyć jęczmień na oku?
Jak leczyć krótkowzroczność?
Sposoby na zmęczone oczy – astenopia
Jak dbać o zmęczone oczy?
strona 1 z 2następna >
 1.2/5 (265 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Marcin - 2013-11-29
Krople z kurkumy ! Co za bzdura. Krople do oczu muszą byś sterylne i izotoniczne!
Justyna306 - 2013-05-23
Pocieranie złotem jak najbardziej. Jest również sposób, który powiedziała mi babcia :) Pomaga :D
Delikatnie pocieramy jęczmień wewnętrzną stroną bawełnianej koszulki :) (strona która ma styczność z ciepłotą ciała :) )
Pink - 2010-08-30
Warto wspomnieć że nawracające jęczmienie na oczach mogą być przyczyną cukrzycy. Zatem jeśli jęczmień występuje często to warto zbadać sobie poziom cukru we krwi.
Ilona - 2010-08-27
Na jęczmień na oku najlepsze jest przykładanie rozgrzanego złota (złoty pierścionek pociera się o materiał, aby zrobił się ciepły i przykłada do jęczmienia na kilka sekund). Czynność tą należy powtórzyć kilka razy.
Opuchnięte i bolące oko. Chce się je wciskać, drapać, pocierać a najlepiej stracić je na parę dni. Chyba każdy z nas...
Sposoby na jęczmień na oku
Opuchnięte i bolące oko. Chce się je wciskać, drapać, pocierać a najlepiej stracić...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub