Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > Domowe sposoby na jęczmień na oku
Domowe sposoby na jęczmień na oku

Domowe sposoby na jęczmień na oku

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.2/5 (265 ocen)
Oceń 
Kiedy do twojego oka dostaną się bakterie, mogą one wywołać jego obrzęk, zaczerwienienie, swędzenie, a nawet ból. Wówczas na oku tworzy się tzw. jęczmień. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak domowym sposobem pozbyć się tej przykrej dolegliwości.
1
Zazwyczaj u ludzi, którzy mają jęczmień na oku tworzy się obrzęk wypełniony ropą, a wokół niego powstaje stan zapalny. Aby umożliwić ropie wypłynięcie na zewnątrz i dzięki temu szybciej powrócić do zdrowia, zaleca się stosowanie ciepłych okładów wokół dotkniętego chorobą obszaru oka.
2

Aby zmniejszyć stan zapalny i złagodzić ból wywołany przez jęczmień, zaleca się stosowanie okładów z ciepłej wody. Czysty wacik namocz w ciepłej wodzie, lekko odciśnij i przyłóż w bolące miejsce.

3

Jeśli dokucza ci bardzo silny ból i odczuwasz duży dyskomfort z powodu jęczmienia na oku, możesz spróbować zastosować liście gujawy. Ogrzej liście, zawiń je w wilgotną, czystą ściereczkę i przyłóż na bolące miejsce. Dzięki temu z pewnością poczujesz natychmiastową ulgę.

4

Stosowanie mokrych torebek po herbacie na dotknięte chorobą oko z pewnością pomoże w leczeniu jęczmienia. Dodatkowo herbata łagodzi ból i odświeża zmęczone oczy.

Jak leczyć jęczmień na oku?
Jakie są przyczyny heterochromii?
Jak wyleczyć jęczmień?
Jak rozpoznać zapalenie spojówek?
strona 1 z 2następna >
 1.2/5 (265 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Marcin - 2013-11-29
Krople z kurkumy ! Co za bzdura. Krople do oczu muszą byś sterylne i izotoniczne!
Justyna306 - 2013-05-23
Pocieranie złotem jak najbardziej. Jest również sposób, który powiedziała mi babcia :) Pomaga :D
Delikatnie pocieramy jęczmień wewnętrzną stroną bawełnianej koszulki :) (strona która ma styczność z ciepłotą ciała :) )
Pink - 2010-08-30
Warto wspomnieć że nawracające jęczmienie na oczach mogą być przyczyną cukrzycy. Zatem jeśli jęczmień występuje często to warto zbadać sobie poziom cukru we krwi.
Ilona - 2010-08-27
Na jęczmień na oku najlepsze jest przykładanie rozgrzanego złota (złoty pierścionek pociera się o materiał, aby zrobił się ciepły i przykłada do jęczmienia na kilka sekund). Czynność tą należy powtórzyć kilka razy.
Jęczmień na oku spowodowany jest zatkaniem gruczołu łojowego na powiece lub bakteryjnym zakażeniem wokół rzęs....
Jak leczyć jęczmień na oku?
Jęczmień na oku spowodowany jest zatkaniem gruczołu łojowego na powiece lub bakteryjnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub