Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Kobiety > Jak przesunąć okres?
Jak przesunąć okres?

Jak przesunąć okres?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (7 ocen)
Oceń 
Nie ma nic gorszego, niż pojawienie się okresu w dzień twojego ślubu, zawodów sportowych lub w trakcie romantycznych wakacji. Przynajmniej raz w życiu każda kobieta chciała opóźnić swój okres chociaż o kilka dni. Istnieje bardzo niewiele domowych sposobów na opóźnienie okresu, ale istnieją pewne sztuczki, które warto wypróbować. Poniżej znajdziesz wskazówki co zrobić, żeby środków przesunąć okres.
1
Pozbądź się przekonania, że można opóźnić okres bez stosowania pigułek antykoncepcyjnych czy leków hormonalnych. Prawda jest taka, że jedyny skuteczny sposób na opóźnienie okresu, to utrzymanie wysokiego poziomu progesteronu. W trakcie prawidłowego cyklu miesiączkowego, krwawienie pojawia się, gdy poziom tego hormonu spada. Kobieta przyjmująca pigułki może wywołać okres robiąc tydzień przerwy w ich stosowaniu.
2
Jeśli masz zamiar opóźnić okres za pomocą środków hormonalnych, na co najmniej tydzień przed wystąpieniem okresu skonsultuj się z lekarzem ginekologiem. Poziom progesteronu zaczyna spadać na co najmniej siedem dni przed wystąpieniem krwawienia, trzeba zatem zacząć przyjmować tabletki odpowiednio wcześnie.
3
W niektórych przypadkach przyśpieszenie wystąpienia miesiączki może być lepszym rozwiązaniem, niż jej opóźnienie. Wiadomo jednak, że proces ten powinien być zapoczątkowany już dwa tygodnie wcześniej przed planowanym wydarzeniem, aby mieć wystarczająco dużo czasu, by krwawienie się zakończyło.
4
Przesuń termin wystąpienia miesiączki za pomocą specjalnych ziół. Uważa się, że herbata z natki pietruszki przyspiesza menstruację. Garść świeżych liści pietruszki namocz w garnku wrzącej wody przez około 30 minut. Odcedź herbatkę i pij 3 lub 4 filiżanki w ciągu dnia.
5
Użyj imbiru i krwawnika, aby przesunąć termin miesiączki. Nie zaleca się stosowania wszystkich tych preparatów ziołowych na raz, jednak jeśli jeden z nich nie zadziała, spróbuj następnego. Podobnie jak w przypadku pietruszki, musisz używać świeżych ziół, zaparzyć z nich herbatkę i pić.
Jak rozpoznać różyczkę?
Jak leczyć nadżerkę?
Sposoby na bóle miesiączkowe
Jak przeżyć kobiece dni w miesiącu ?
Wskazówki
  • Zastanów się jak ważne dla ciebie jest opóźnienie miesiączki. Jeśli jest to niezwykle ważne, odwiedź lekarza i porozmawiaj z nim o pominięciu tygodnia przerwy w stosowaniu tabletek antykoncepcyjnych i przyjmowaniu dawki progesteronu do czasu, aż będziesz chciała, aby okres się pojawił.
  • Nie ma bardziej skutecznej metody przesunięcia terminu menstruacji, niż stosowanie hormonów.
  • Stosowanie ziół niesie ze sobą pewne ryzyko i mogą one wchodzić w interakcje z innymi lekami. Zanim zaczniesz je stosować skonsultuj się z lekarzem.
 3.9/5 (7 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

bubu100 - 2013-12-27
Picie przez kilka dni z rzędu szklanki soku z cytryny wstrzymuje okres. Można przesunąć go nawet o 2 tygodnie, zależy jak długo stosuje się tę metodę.
Dokuczliwe skurcze menstruacyjne są bardzo częste podczas miesiączki, mogą pogarszać nasze samopoczucie i zakłócać...
Sposoby na bóle miesiączkowe
Dokuczliwe skurcze menstruacyjne są bardzo częste podczas miesiączki, mogą pogarszać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub