Tutaj jesteś: Komputery > Rozwiązywanie Problemów > Diagnostyka i Usuwanie Błędów > Jak naprawić uszkodzony plik?
Jak naprawić uszkodzony plik?

Jak naprawić uszkodzony plik?

, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Większość z nas przechowuje ważne informacje na komputerze, zakładając przy tym, że są one bezpieczne i dobrze chronione. Może się jednak zdarzyć, że plik ulegnie uszkodzeniu. Może być ono spowodowane błędem w systemie operacyjnym lub w programie korzystającym z określonego pliku, nieprawidłowym przebiegiem procesu zapisywania pliku, awarią systemu, bądź też działaniem niebezpiecznego wirusa komputerowego. Czasem do uszkodzenia pliku dochodzi na skutek awarii dysku twardego. Co zrobić w takiej sytuacji? Jak naprawić plik, żeby nadawał się do użycia? Przeczytaj poniższe wskazówki, a podpowiemy ci jak to zrobić.
1

Jak sprawdzić, czy plik rzeczywiście jest uszkodzony?

Jeśli plik, który próbujesz uruchomić, nie otwiera się i wyświetla się komunikat „Nie można otworzyć pliku”, jest to wyraźny znak, że twój plik jest uszkodzony. W niektórych przypadkach plik (np. tekstowy) otworzy się, lecz zamiast liter i cyfr widoczne będą dziwne znaki i symbole – to również wskazuje na to, że plik uległ uszkodzeniu.

2

Pliki avi.

Avi to pliki wideo, które mogą być odtwarzane w specjalnie przeznaczonych do tego programach. Naprawa uszkodzonych plików avi jest bardzo prosta. Wystarczy pobrać specjalne oprogramowanie, które naprawia takie pliki. Po uruchomieniu takiego programu wyszukaj uszkodzony plik avi, a następnie wybierz funkcję naprawy. Naprawione pliki mogą być przechowywane w tym samym miejscu co poprzednie lub możesz wybrać inną ich lokalizację. Różne programy mogą oferować różne funkcje, więc wybierz ten, który najbardziej odpowiada twoim potrzebom. Powyżej przedstawiono tylko ogólną procedurę naprawy plików avi. Najbardziej znane programy do naprawy plików avi to: DivXRepair, Avi Previewer oraz RegCure.

Jak wyczyścić rejestr?
Jak odinstalować avast?
Jak naprawić pliki systemowe Windows XP?
Jak przygotować komputer do formatowania?
Wskazówki
  • Niektóre z programów do odzyskiwania danych są dostępne bezpłatnie. Jeśli są to programy płatne możesz pobrać wersję próbną lub demo i spróbować naprawić swoje pliki. Metodą prób i błędów wybierz odpowiednie dla siebie oprogramowanie. Jeśli przyczyną awarii był wirus, konieczne będzie uruchomienie programu antywirusowego.
  • Możliwe jest również odzyskanie danych utraconych na skutek awarii sprzętu (np. dysku twardego).
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak przyspieszyć komputer?
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Czasami, aby usunąć z komputera program szpiegowski lub rozwiązać jakiś inny problem, musisz uruchomić go w trybie...
Jak uruchomić komputer w trybie awaryjnym?
Czasami, aby usunąć z komputera program szpiegowski...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub