Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > Jak odetkać zatkany nos?
Jak odetkać zatkany nos?

Jak odetkać zatkany nos?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (322 ocen)
Oceń 
Zarówno katar, jak i zatkany nos nie należą do przyjemnych dolegliwości. Wywołują one złe samopoczucie oraz bóle głowy. Poza tym czujemy się głupio, kiedy znajomi nie rozpoznają nas po głosie przez telefon. Jak zatem odetkać zatkany nos? Poniżej przedstawiam kilka sposobów.
1

Weź gorącą kąpiel.

Para z gorącej wody udrożni zatoki i nos, dzięki czemu będziesz mógł łatwiej oddychać. Do kąpieli dodaj leczniczych soli mineralnych, które pomogą ci przezwyciężyć chorobę lub olejków - sosnowego lub eukaliptusowego.

2

Parówka

Zamiast kąpieli możesz sobie zrobić parówkę na twarz. Najlepiej użyć do tego celu rumianku, eukaliptusa, tymianku lub olejku sosnowego. Aby zrobić parówkę, będziemy potrzebować naparu z któregoś z wyżej wymienionych ziół.

Parówkę robimy poprzez nachylenie się nad rondelkiem wypełnionym wrzącym naparem i przykrycie głowy ręcznikiem. W takiej pozycji pozostajemy poprzez około 15 minut. Gorąca para wodna udrożni nam nos i zatoki, zaś powyższe zioła pomogą nam w zwalczaniu choroby (mają działanie rozkurczające, odkażające, wykrztuśne oraz ułatwiają nam oddychanie). Podczas robienia parówki staramy się wdychać powietrze nosem a wydychać ustami.

Przy zatkanym nosie możemy sobie również zrobić parówkę z użyciem wrzątku oraz sody oczyszczonej (na litr wrzątku około łyżka sody).

Działanie nie tylko udrażniające, ale i bakteriobójcze oraz przeciwwirusowe wykazuje mgiełka solankowa. Inhalacje z jej użyciem pozwolą ci uwolnić się od kataru, bólu gardła i kaszlu.

Jak oczyścić zatoki?
Jak zrobić inhalację na zatoki?
Jak złagodzić podrażniony nos?
Jak pokonać katar?
strona 1 z 2następna >
 3.1/5 (322 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (19)

Kasia - 2014-02-02
Witam, mam następujący problem. Podczas dłuższego czytania, mówienia zatyka mi kompletnie nos, do tego stopnia, że muszę przerwać i zrobić sobie przerwę. Po paru minutach objaw przechodzi lecz nie całkowicie. Przeważnie oddycham jedną dziurką, na zmianę prawą lub lewą.

Proszę o odpowiedź co może być przyczyną.
lena1335 - 2013-11-22
Ja mam strasznie zatkany nos i wdycham sztyft daje krople i to nic nie pomaga probuje tez do wysmarkac ale sie nie da to naprawde nie jest miłe uczucie:((
janunowa - 2013-04-18
DOKŁADNIE! pomocy jak pozbyć się kataruuu!??? :(
Minkaa14 - 2013-02-28
Mam ogromny problem bo jak się przeziębię to zawsze złapię katar. Próbowałam różnych środków i domowych sposobów. Ale najlepszym preparatem okazał się NOVARTIS OTRIVIN ALLERGY. Nie kosztuje dużo, chyba 13 zł, jest bardzo skuteczny. Pozdrawiam
martyna.la - 2013-02-18
Można zrobić inchalację przez specjalną aparaturę
beatka - 2013-01-03
MAsaż świetny ;D
prze - 2012-11-18
Właśnie nie mogę spać bo mam zatkany nos. Nic mi nie pomaga a jeżeli pomaga to na chwile. Z katarem męczę się odkąd pamiętam.. pzdr.
tosia - 2012-08-12
to dziala
inga - 2012-07-30
chyba sprubuje tego czosnku bo nic innego nie działa ;(
Pozdrawiam
wlodi - 2012-04-22
Xylorin dziala po 10 sec nie ma nic nawet przy takim katarze jak moj! Niestety mozna go stosowac do 5 dni. Pozniej mozna sprobowac inhalacji ale u mnie zawsze dawaly slaby efekt : (.
annqq - 2012-03-01

o kurcze, tego sposobu nie znałam? zjedzenie czosnku ppomaga odetkać nos? spoko, tylko później ten zapach, jak sobie z tym radzisz? ;)

Lola - 2012-02-22
Wlasnie walczylam z zatkana dziurka 2 noce. 3 nocy jut bym nie przespala. Nic mi nie pomagalo. Ani spreje do nosa. Ani parujaca woda wkoncu sie wkurzylam i zjaclam 3 zabki czosnku na zywca. Po prostu je pogryzlam. Kataru i zatkanego nosa nie bylo po 5 sekundach. Pomaga w 100%. Polecam. Czosnek na zywca. Dobrannoc :}
annqq - 2012-01-31

na zatkany nos najlepsze są inhalaecje. Ja je stosuję od lat i już nie muszę bbrać tabletek. kilka kropelek olejku melaleuca do wrzątku i wdycham pod przykryciem. i w końcu można swobodnie oddychać, ahh!! :)) polecam inhalacje także z ziół, rumianku. co kto woli.

LOlek - 2012-01-30
Tak piszę tam dużo ostrych przypraw może pomaga ale jak ktoś jest na to mięki to wychodzą syfy na twarzy :) :D Pozdrawiam...:*
iwonka77 - 2011-10-27
Witam serdecznie! czy próbowali Państwo takiego mikrospraya do nosa o nazwie Ringosol. Jest dosyć tani i można go otrzymać w każdej aptece bez recepty. W takich sprawach jak przesuszona śluzówka nosa jest doskonały również dla dzieci. U mnie na stałe znajduje się w apteczce domowej. Pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do zdrowia!
Pogoda w Polsce nie należy do najstabilniejszych. U wrażliwych skutkuje to migrenami oraz złym samopoczuciem. Jednak...
Jak pokonać katar?
Pogoda w Polsce nie należy do najstabilniejszych. U wrażliwych skutkuje to migrenami...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub