Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > Jak leczyć suchy kaszel?
Jak leczyć suchy kaszel?

Jak leczyć suchy kaszel?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (70 ocen)
Oceń 
Istnieje wiele sposobów leczenia kaszlu, jednak należy pamiętać, że inaczej leczy się kaszel suchy, a inaczej mokry. Kaszel suchy pojawia się na początku przeziębienia i jest uporczywy, męczący oraz gorszy od kaszlu mokrego. Kaszel mokry jest pożyteczny - podczas kaszlenia odkrztuszamy zalegającą w oskrzelach wydzielinę. Poniżej przedstawiam kilka sposobów na leczenie suchego kaszlu.
1
siemie lniane

Siemię lniane

Siemię lniane jest bardzo pomocne przy leczeniu kaszlu suchego oraz zapalenia oskrzeli. Łyżeczkę siemienia lnianego należy zalać szklanką mleka i zagotować. Po przegotowaniu i lekkim przestudzeniu dodajemy łyżkę miodu. Pijemy ciepłe 2 razy dziennie.

2
imbir

Imbir

Imbir ma wiele leczniczych właściwości (między innymi nawilża śluzówkę co jest bardzo wskazane podczas suchego kaszlu). Szklankę wywaru z imbiru należy pić rano i wieczorem. Jak przygotować wywar z imbiru? Pokrój drobno imbir i gotuj przez około 15 minut. Po przygotowaniu odcedź, poczekaj aż nieco przestygnie i dodaj posłódź miodem (miód traci swoje lecznicze właściwości w zbyt wysokich temperaturach). Jeśli lubisz imbir możesz również ukroić cienki plasterek i go ssać.

3
babka lancetowata

Syrop z babki lancetowatej

Syrop z babki lancetowatej pomaga w leczeniu kaszlu, stanów zapalnych z utrudnionym odkrztuszaniem oraz z zalegającą wydzieliną. Należy pić sok z babki - pół łyżeczki na 1/4 szklanki ciepłej wody 3 razy dziennie.

Domowe sposoby na migdałki
Jak uśmierzyć ból miesiączkowy za pomocą czosnku?
Domowe sposoby na kaszel
Jak naturalnie leczyć chrypkę?
Wskazówki
  • Jeśli mamy kaszel suchy wówczas leczenie powinno być skierowane na rozrzedzenie śluzu zalegającego w oskrzelach. Należy pobudzić do działania gruczoły śluzowe, aby śluz był rzadszy i można było go wykrztusić.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Naturalne sposoby na kaszel
 4/5 (70 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (6)

topielica - 2013-09-22
Zawsze przy kaszlu należy sporo pic np. herbatke z malin lub wodę z cytryną i miodem .
daria16rog - 2013-04-03
Dziwne z tą wodą bo jak się napiję to właśnie zaczyna mnie brać kaszel.
Administrator - 2012-02-20
Na suchy kaszel polecam hydrokolonoterapie, od razu pomaga
mamut - 2011-03-14
Jestem aktualnie w ciąży i męczy mnie suchy kaszel. Pomaga mi syrop z cebuli, woda niegazowana i płukanie gardła paracetamolem (efferalgan)
Goga - 2010-09-14
zauważyłam że jak chce mi się kaszleć to pomaga mi od razu picie wody. Wystarczy łyk i przestaje mnie dusić.
Malwinau - 2010-09-14
Ja kupiłam sobie w aptece jakiś pierwszy lepszy syrop do stosowania 3 razy dziennie. Póki co wypiłam wczoraj wieczorem i dzisiaj rano i muszę powiedzieć że kaszlę zdecydowanie mniej. Wczoraj się tak dusiłam że mało co płuc nie wyplułam. Dziś prawie spokój!
Kaszel to jedna z wielu dolegliwości, na którą cierpimy kilka razy w roku. Nie należy go bagatelizować i trzeba udać...
7 domowych sposobów na męczący kaszel
Kaszel to jedna z wielu dolegliwości, na którą cierpimy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub