Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Halloween > Dekoracje na Halloween > Jak zrobić dynię na Halloween?

Jak zrobić dynię na Halloween?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (464 ocen)
Oceń 
Drążenie dyni jest bardzo popularne na zachodzie. Sztuka ta z roku na rok staje modna również w Polsce. Robienie z dyni śmiesznych a zarazem strasznych potworów jest niesamowitą zabawą zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych. Robienie dyni na Halloween nie wymaga szczególnych zdolności czy umiejętności - potrzebny jest nam tylko czas. Poniżej przedstawiam instrukcję jak krok po kroku zrobić wspaniałą dynię na Halloween.
podgrzewacze, świeczki, długopis kulkowy, długopis żelowy, nożyk do owoców, nożyk do pomidorów, olej, dynia, gazeta, ołówki, duży nóż kuchenny, zamiennie z nożami - zestaw do drążenia w dyni (do kupienia tutaj).
1
Wybierz ładną, świeżą dynię, w kształcie, który najbardziej ci się podoba. Jedni lubią płaskie i okrągłe, a inni wysokie o owalnym kształcie.
2
Na czubku dyni w miejscu gdzie jest łodyga narysuj koło. Linia będzie ułatwieniem do późniejszego cięcia. Otwór powinien być na tyle duży, abyś mogła z łatwością włożyć rękę.
3
Natnij ostrym kuchennym nożem po narysowanej linii głęboko w głąb dyni.
4
Wyjmij odcięte koło za łodygę. Ta cześć będzie służyć do zamknięcia dyni, wiec oczyść czapę z nasion i miąższu.
5
Weź dużą łyżkę i wybieraj nasiona z dyni. Najlepiej trzymaj łyżkę za samą główkę, będzie łatwiej wybierać miąższ.
6
Następnie narysuj wzór oczu, nosa, i ust. Niech będą dość duże szczególnie oczy i nos, abyś miała możliwość łatwego przecięcia na wylot.
7
Dekoracje na Halloween
Tnij małym nożem po narysowanych liniach. Uważaj, aby nie ponacinać poza wyznaczony obszar twarzy.
8
Dynia na Halloween
Włóż do dyni podgrzewacze i gotowe.
9
Dynia na Halloween
Na zdjęciu jeden z ciekawszych pomysłów na dekorację wejścia do domu. Polecane tylko dla młodych ludzi i studentów ;).
Jak zrobić dynię wampira?
Jak zrobić dekoracje z dyń na Halloween?
Jak wyrzeźbić portrety na dyniach?
Jak ozdobić dynie - nawiedzone domy?
Ostrzeżenia
  • jeżeli dzieci pracują razem z tobą, pamiętaj, że musisz zachować szczególną ostrożność.
  • nie zostawiaj palących się świeczek, gdy wychodzisz z domu, albo idziesz spać.
Wskazówki
  • posmaruj brzegi ciętych miejsc olejem jadalnym. To pozwoli zachować świeży wygląd na dłużej.
 4/5 (464 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (6)

ladymiss778 - 2013-10-14
Ja zawsze robię w Halloween, mimo, że twierdzę, że to nie jest jakieś szczególne święto. Dziękuje za radę trzymania łyżki. Przyda się. ;)
magda - 2012-10-26
w niedziele będziemy robiły z córeczką. Polecaam , fajna sprawa
Karolinas - 2012-10-23
Dla bardziej zaawansowanych polecam wycinanie za pomocą tzw. frezów. Wycinanie nożykiem może okazać się nieco trudniejsze, jeśli ktoś ma dostęp do takich narzędzi warto spróbować.
Karo - 2011-10-21
Ok, próbuję;]
lessi122 - 2011-10-07
fajne :P
zajefajna_sprawa - 2009-10-29
zajefajna_sprawa
Zaskoczyło Cię Halloween, a nie masz dyni pod ręką? Nic się nie martw. Do akcji wkraczają pomarańcze, w końcu tez są...
Jak zrobić dynie z pomarańczy?
Zaskoczyło Cię Halloween, a nie masz dyni pod ręką?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub