Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Sosy i Dipy > Jak zrobić sos grzybowy?

Jak zrobić sos grzybowy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (239 ocen)
Oceń 
Do zrobienia sosu grzybowego możemy użyć zarówno świeżych jak i suszonych grzybów. Grzyby suszone mają bardziej intensywny aromat, dlatego warto spróbować zrobić dwa rodzaje sosów i wybrać ten, który lepiej przypadnie ci do gustu. Jeśli lubisz delikatny smak, wybierz grzyby świeże, jeśli bardziej intensywny, wybierz grzyby suszone. Spróbuj zrobić sosy grzybowe według poniższych wskazówek – do jednego użyj grzybów suszonych, do drugiego grzybów świeżych.
1

Kremowy sos grzybowy (ze świeżych grzybów).

Kremowy sos grzybowy to doskonałe uzupełnienie potraw z serem i kurczakiem. Wyśmienicie smakuje również jako dodatek do gorących kiełbasek, grzanek czy omletu.

2
kremowy sos grzybowy

Przygotuj wszystkie potrzebne składniki:

  • 15 dag kapeluszy ze świeżych grzybów

  • 1 łyżeczka drobno posiekanej cebuli

  • 3 łyżki mąki

  • 1 ½ szklanki mleka

  • 3 łyżki masła

  • Sól i pieprz do smaku

3

Przygotowanie:

  • Dokładnie umyj świeże grzyby – odwróć je, chwyć za nóżkę i dokładnie opłucz pod strumieniem zimnej wody. Kilkukrotne płukanie powinno usunąć wszelkie zanieczyszczenia.

  • Osusz kapelusze. W tym celu delikatnie przykładaj do nich czyste ręczniki papierowe. Nóżki oderwij i włóż do lodówki. Możesz je wykorzystać do przyrządzenia innej potrawy z grzybami.

  • Masło, grzyby i cebulę rzuć na patelnię i smaż, dopóki kapelusze nie będą miękkie. Całość oprósz mąką i dokładnie wymieszaj. Dodaj mleko i kontynuuj gotowanie ciągle mieszając. Na koniec dodaj sól i pieprz do smaku.

Jak suszyć grzyby?
Jak zrobić grzyby w occie?
Jak zamrozić grzyby?
Jak zrobić sos majonezowo ketchupowy?
strona 1 z 2następna >
 4.8/5 (239 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Minkaa14 - 2014-09-12
Zawsze dodaję do mojego sosu ( podobny przepis do tego ) odrobinę soku z cytryny, smak jest niezastąpiony, świetnie smakuje z mięsami i innymi potrawami, tak więc polecam :)
topielica - 2013-06-17
Ja polecam do takiego sosu dodac wyciśniety przez praskę czosnek -według mnie jest niezastąpiony-zresztą jak ktoś raz spróbuje nigdy o dodaniu czosnku do grzybów nie zapomni.
Kasia - 2010-09-14
Ja najbardziej lubię sos grzybowy z ziemniakami i schabem. Pychaaa!
Grzyby są naturalnie porowate, z tego właśnie powodu wchłaniają wodę jak papierowy ręcznik. Grzyby, które raz nasiąkną...
Jak przechowywać grzyby?
Grzyby są naturalnie porowate, z tego właśnie powodu wchłaniają wodę jak papierowy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub