Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Fitness > Rozciąganie > Jak się rozciągać?
Jak się rozciągać?

Jak się rozciągać?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Dobre rozciąganie to najlepszy wstęp do ćwiczeń. Poniżej znajdziesz kilka prostych sposobów, jak skutecznie rozciągnąć się przez przystąpieniem do właściwego treningu.
1
rozciąganie - ćwiczenie 1.

Skok z wymachami.

Stań prosto, stopy powinny być złączone razem, ręce ułożone wzdłuż tułowia (a). Podnieś ręce do góry i jednocześnie podskocz na tyle wysoko, by szeroko rozłożyć swoje nogi (b). Nie zatrzymując się szybko cofnij cały ruch – opuść ręce i jednocześnie złącz nogi. Wykonaj ćwiczenie w 10–15 powtórzeniach.

2
rozciąganie - ćwiczenie 2.

Podskoki z krzyżowaniem rąk.

Stań prosto, stopy powinny znajdować się w odległości nieco większej niż szerokość bioder, ramiona wyprostuj, unieś do góry, na wysokość barków (a). Jednocześnie skrzyżuj ręce na wysokości klatki piersiowej i podskocz na tyle wysoko, by skrzyżować swoje nogi – prawa noga powinna znajdować przed lewą (b). Nie zatrzymując się szybko cofnij cały ruch i powróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie ustawiając tym razem lewą nogę przed prawą. Powtórz ćwiczenie 10–15 razy, pamiętając o zmianie nóg.

3
rozciąganie - ćwiczenie 3.

Obroty.

Stań prosto, stopy powinny znajdować się od siebie w odległości nieco większej niż szerokość bioder, ręce wyciągnij przed siebie i złącz dłonie wewnętrzną stroną (a). Utrzymując biodra stale w jednej pozycji, obróć tułów w prawo, tak by ręce znajdowały się na jednej linii z prawym ramieniem (b). Cały ten ruch to jedno powtórzenie. Szybko wróć do pozycji wyjściowej, a następnie przekręć tułów w lewą stronę, tak by ręce znajdowały się w jednej linii z lewym ramieniem. Powtarzaj całe ćwiczenie tak szybko, jak tylko jest to możliwe. Wykonaj 30–40 powtórzeń.

Jak zrobić szpagat?
Jak mieć większy biust? Ćwiczenia powiększające piersi.
Jak nauczyć się stać na rękach?
Tygodniowy plan ćwiczeń brzucha.
strona 1 z 4następna >
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Sabina - 2010-09-14
Mnie strasznie bolał kręgosłup. Byłam u lekarza, dał mi skierowanie na masaże. W gabinecie pani doradziła mi codzienne poranne rozciąganie na kręgosłup. Zaczęłam się rozciągać i po tygodniu ból minął - oczywiście rozciąganie miało dotyczyć tylko pleców. Jednak co rano się rozciągam - nie tylko plecy, również nogi, kark, szyję, ręce i czuję się zdecydowanie lepiej. Mam więcej energii i czuję się taka lekka. Polecam wszystkim!
Rozgrzewka jest konieczna przed rozpoczęciem ćwiczeń - bez niej trening nie jest tak wydajny jaki mógłby być....
Jak się rozgrzać przed siłownią?
Rozgrzewka jest konieczna przed rozpoczęciem ćwiczeń...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub