Tutaj jesteś: Komputery > Rozwiązywanie Problemów > Diagnostyka i Usuwanie Błędów > Jak naprawić rejestr?
Jak naprawić rejestr?

Jak naprawić rejestr?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (7 ocen)
Oceń 
W systemie Windows Vista, podobnie jak w prawie każdej wersji sytemu Windows, uszkodzenie rejestru może spowodować pewne problemy. Rejestr jest jak katalog dla systemu Windows. Mówi on całemu systemowi Windows Vista, gdzie znajdują się programy, zapisy niektórych ustawień i inne informacje o systemie. Gdy rejestr zostanie uszkodzony, system operacyjny może nie działać prawidłowo. Aby uniknąć wielu godzin frustracji, dowiedz się jak naprawić uszkodzony rejestr. Nie musisz od razu wymieniać komputera na nowy czy odnosić go do punktu napraw, to naprawdę nic trudnego.
1
Odwiedź stronę www.ccleaner.com (lub inną) i pobierz z niej darmową wersję programu CCleaner.
2
Zlokalizuj pobrany plik instalacyjny i kliknij w niego dwukrotnie, aby rozpocząć instalację. Użyj domyślnych ustawień instalacji i postępuj zgodnie z pojawiającymi się instrukcjami.
3
Otwórz program CCleaner.
4
Z menu znajdującego się po lewej stronie wybierz opcję „Rejestr” i kliknij przycisk „Analiza” znajdujący się w dolnej części okna. Poczekaj aż program CCleaner przeanalizuje cały rejestr systemu Windows w poszukiwaniu błędów i innych problemów.
5
Kliknij w opcję „Napraw wybrane pliki” znajdującą się na dole okna po prawej stronie. Upewnij się, że wszystkie uszkodzone pliki zostały zaznaczone (powinny być zaznaczone domyślnie).
6
Pojawi się komunikat o tworzeniu zapasowej kopii rejestru, wybierz opcję „Tak”. Wybierz miejsce zapisu kopii zapasowej i zapisz ją. Dzięki temu w razie pojawienia się jakichkolwiek problemów podczas naprawiania, będzie możliwość przywrócenia rejestru do stanu sprzed naprawy.
7
W następnym oknie wybierz opcję „Napraw wszystkie zaznaczone pliki”. Pojawi się okno z pytaniem, czy jesteś pewien, że chcesz naprawić wszystkie problemy, kliknij opcję „Tak”. Po zakończeniu naprawy wyskoczy nowe okno, które należy zamknąć.
8
Powtarzaj kroki 5–8 do czasu, aż podczas analizy nie będą widoczne żadne problemy i błędy plików.
Jak zmienić literę dysku?
Jak zmienić rozszerzenie pliku?
Jak usunąć niepotrzebne pliki na stałe z komputera?
Jak wyczyścić rejestr?
Wskazówki
  • Jeśli twój rejestr jest nadal uszkodzony, być może trzeba będzie sformatować komputer i ponownie zainstalować system Windows. Możesz również skontaktować się z lokalnym serwisem komputerowym.
  • Nigdy nie próbuj ręcznie naprawiać uszkodzonego rejestru, chyba że dobrze wiesz co robisz. Zawsze korzystaj z profesjonalnego oprogramowania zaprojektowanego specjalnie dla naprawy uszkodzonych rejestrów.
 4.1/5 (7 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (2)

nirvana11 - 2013-08-20
Dzięki ;)
zetka - 2012-08-08
Dzięki wielkie, pomogło :)
Umiejętność zrobienia zrzutu ekranu może być bardzo pomocna. Jeśli pojawi się jakikolwiek problem z komputerem, zawsze...
Jak zrobić zdjęcie pulpitu?
Umiejętność zrobienia zrzutu ekranu może być bardzo pomocna. Jeśli pojawi się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub