Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Nauka > Nauka Przedmiotów Ścisłych > Jak narysować elipsę?
Jak narysować elipsę?

Jak narysować elipsę?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (310 ocen)
Oceń 
Rysunek ten nie będzie wykonany z inżynierską precyzją, ale w zupełności wystarczy do zadań praktycznych. Podany poniżej sposób narysowania elipsy sprawdza się też na dużą skalę. Z wykorzystaniem liny i słupków można taką elipsę wyznaczyć np. w ogrodzie.
Kartka papieru, Ołówek, Nitka lub sznurek, Linijka, Szpilki lub pinezki, Cyrkiel
1
rysowanie elipsy - krok 1.
Zacznij od wyznaczenia szerokości i wysokości, jaką ma mieć elipsa. Dwie linie wyznaczające te odległości będą podstawą konstruowania elipsy. Najistotniejszą oś wyznacza dłuższa linia.
2
rysowanie elipsy - krok 2.
Wbij jeden koniec cyrkla w miejscu przecięcia się obu osi, a drugi umieść na końcu osi dłuższej. Ten odcinek nosi nazwę półosi wielkiej.
3
rysowanie elipsy - krok 3.
Nie zmieniając rozstawienia cyrkla wbij go w końcowy punkt krótszej osi i narysuj dwa łuki na osi głównej. Zaznacz punkty przecięcia i opisz je jako F1 i F2. Będą to ogniska elipsy.
4
rysowanie elipsy - krok 4.
Weź kawałek sznurka o długości równej długości osi głównej i przypnij go pinezkami do końców tej osi tak, by był dobrze naprężony. Możesz spróbować najpierw wbić szpilki a następnie zawiązać wokół nich sznurek, ale w ten sposób będzie go trudniej naprężyć.
5
rysowanie elipsy - krok 5.
Nie odwiązując sznurka i nie zmieniając jego długości, wbij szpilki w ogniska elipsy (punkty F1 i F2). Włóż ołówek pod sznurek, który dobrze napręż.
6
rysowanie elipsy - krok 6.
Utrzymując sznurek cały czas napięty, przesuwaj ołówek po łuku, który będzie wyznaczał kształt elipsy. Aby uniknąć zaplątania sznurka o szpilki, najlepiej jest rysować oddzielnie każdą połowę elipsy.
7
rysowanie elipsy - krok 7.
Elipsa jest gotowa. Zaznacz na rysunku półoś wielką elipsy (odległość od jej środka do końca osi dłuższej) – oznacz ją literką a, oraz półoś małą (odległość od środka elipsy do końca osi krótszej) – oznacz ją literką b. Punkty F1 i F2 nazywamy ogniskami elipsy. Teraz masz już wszystkie informacje niezbędne do rozwiązywania bardziej skomplikowanych zadań dotyczących tej figury.
Jak skutecznie nauczyć się angielskiego?
Jak nauczyć się czytać z ruchu warg?
Jak szybko czytać?
Jak rozwiązywać nierówności pierwszego stopnia?
 3.1/5 (310 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

alfred - 2013-03-01
Punkt 4. do poprawki. To co jest tam napisane nie ma sensu, proszę to napisać poprawnie. Albo wiążemy nitkę do igieł albo do pinezek, albo do końców odcinka albo do ognisk elipsy..
Kokonkrab - 2011-02-06
Super.Wielkie dzięki.Tego własnie mi trzeba.
Czytanie z ruchu warg to specyficzna umiejętność, która wymaga przede wszystkim dużej cierpliwości. Nigdy nie zdarzyło...
Jak nauczyć się czytać z ruchu warg?
Czytanie z ruchu warg to specyficzna umiejętność, która...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub