Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z drobiu > Jak zrobić risotto z pieczarkami?
Jak zrobić risotto z pieczarkami?

Jak zrobić risotto z pieczarkami?

, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (5 ocen)
Oceń 
Poniżej znajdziesz przepis ze zdjęciami jak krok po kroku zrobić risotto z pieczarkami. Jeśli nie jesteś wegetarianinem to do risotta możesz dodać również kurczaka - będzie pyszne!
50 g suszonych borowików, kostka rosołowa, 2 łyżeczki oliwy z oliwek, 1 cebula drobno posiekana, 2 ząbki czosnku, zgniecione, 250 g pieczarek, pokrojone w plasterki, 300 g ryżu do risotto (np. arborio), 175 ml białego wina, 25 g masła, garść pietruszki (posiekanej), 50 g parmezanu (świeżo startego)
1
Odcedzanie grzybów
Suszone grzyby przesyp do garnuszka i zalej litrem gotującej się wody. Mocz przez około 20 minut, odcedź pozostawiając troszkę wody na dnie. Rozgnieć kostkę rosołową w pozostałej wodzie po grzybach i odstaw na bok. Grzyby dobrze odsącz i drobno pokrój.
2
Smażenie grzybów
Rozgrzej olej na głębokiej patelni na średnim ogniu. Dodaj cebulę, czosnek i podsmażaj przez 5 minut na złoto. Całość zmieszaj ze świeżymi i suszonymi grzybami. Dopraw solą i pieprzem a następnie smaż jeszcze około 8 minut aż grzyby będą miękkie.
3
Risotto z grzybami
Na patelnię (tą na której jest cebula i grzyby) wsyp ryż i podsmażaj go przez około 3-5 minut. Po tym czasie wlej na patelnię wino i chwilkę pogotuj aż cały alkohol się ulotni. Ogień zmniejsz do minimum i wlej 1/4 bulionu z kostki. Ryż duś często mieszając, aż bulion z winem zostanie wchłonięty przez ryż. Dodaj kolejną 1/4 bulionu i dalej duś i mieszaj. Ryż powinien już robić się kremowy, pulchny i miękki. Co pewien czas dolewaj kolejne ćwiartki bulionu, aż ryż będzie już prawie gotowy.
4
Duś aż ryż zrobi się miękki. Jeśli ryż będzie nadaj niedogotowany to dodaj do niego 1 łyżkę wody. Ściągnij patelnię z palnika, dodaj masło i posyp po wierzchu połową sera i pietruszki. Przykryj pokrywką i pozostaw na kilka minut, aby ryż mógł wchłonąć resztki wywaru i aby troszkę przestygł. Po raz ostatni wymieszaj dobrze risotto i posyp po wierzchu pozostałym serem i pietruszką.
5

Inny smak

Podczas podsmażania cebuli i czosnku dodaj jeszcze kawałki kurczaka. Będzie naprawdę pyszne!

Jak suszyć grzyby w piekarniku?
Jak zrobić grzyby w occie?
Jak zamrozić grzyby?
Jak zrobić wątróbkę z cebulą?
Wskazówki
  • 445 kalorii, białko 15g, węglowodany 63g, tłuszcz 17 g, tłuszcze nasycone 7,7g, błonnik 4g, cukier 3g, sól 1,45 g
Przeczytaj teraz: Jak zrobić zupę z kurek?
 4.2/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Grzyby z serem kozim i ziołami są wspaniałą przystawką. Danie to jest nieco pracochłonne, jednak smak grzybków będzie...
Jak zrobić grzyby z serem kozim i ziołami?
Grzyby z serem kozim i ziołami są wspaniałą przystawką...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub