Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Dzień Wszystkich Świętych > Przystrajanie Grobów > Jak samemu zrobić wieniec na grób?
Jak samemu zrobić wieniec na grób?

Jak samemu zrobić wieniec na grób?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.4/5 (333 ocen)
Oceń 
Święto zmarłych, jest dniem, w którym większość ludzi odwiedza groby najbliższych, nawet w odległych miastach. W sprzedaży jest dostępne wiele dekoracji w różnych rozmiarach, ale możesz także zrobić je samemu i zaoszczędzić sporo pieniędzy. Poniżej podajemy instrukcję krok po kroku jak to zrobić.
gałązki z drzewa iglastego, może być świerk, sosna, jodła, drut, taśma klejąca lub izolacyjna, obcęgi do ucinania drutu, sztuczne kwiaty, wstążki w wybranym kolorze, gałązka, grube rękawice materiałowe
1
Z wiotkiej gałęzi zrób koło, takiej wielkości jak duży chcesz mieć wieniec. Połącz końce gałęzi mocno drutem. Drut owiń taśmą klejącą, aby rdza, która się w przyszłości pojawi, nie zabrudziła grobu.
2
Załóż rękawice, aby nie pokaleczyć rąk. Gałązki choinki układaj na kole, każdą przykręcając drutem i zabezpieczając drut taśmą. Układaj je tak, aby zachodziły jedna na drugą. Powinieneś uzyskać wieniec z gałązek.
3
Na gałązkach układaj kwiaty według upodobania, możesz pojedynczo, możesz po kilka w jednym miejscu. Każdy przykręcaj drucikiem do gałązek.
4
Teraz powyginaj główki kwiatów tak, aby były one skierowane do góry. Wieniec nie powinien być płaski. Możesz włożyć bukiet sztucznych kwiatów w środek wieńca i przymocować do boków. Otrzymasz wówczas kopułkę.
5
Dodaj kokardę, najlepiej fioletową lub złotą, do kokardy przywiąż cienkie wstążki lub przyczep je w niektórych miejscach do wieńca.
Jak zrobić bukiet na grób ze sztucznych kwiatów?
Jak zrobić stroik na cmentarz?
Jak zrobić kompozycje kwiatowe na grób?
Jak czyścić nagrobek?
Ostrzeżenia
  • Drut zacznie po pewnym czasie rdzewieć a rdza może zaplamić grób jeśli metal ma z nim styczność. Dlatego należy zabezpieczyć wszelkie metalowe elementy za pomocą taśmy klejącej, izolacyjnej lub florystycznej.
Wskazówki
  • możesz przywiązać lub przydrutować płaski kamień od spodu wieńca, zapobiegnie to porwaniu wieńca przez mocny wiatr. Wcześniej zawiń kamień w folię lub woreczek, jeżeli używasz drutu. Drut w kontakcie z wodą może zardzewieć i pozostawić ślady na płycie grobowca.
  • Opcjonalnie możesz nie układać gałązek na kole, ale wybrać jedną dużą iglastą gałąź, do której doczepisz drutem mniejsze,(wszystkie w jedną stronę), tak aby było ich dość dużo i na nich upniesz kwiaty. Wówczas otrzymasz wieniec w kształcie liścia.
 2.4/5 (333 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (11)

bibaa - 2011-10-13
Zmarłemu i tak jest wszystko jedno - Ci, co kupują najdroższe kompozycje na grób swoich bliskich kierują się raczej szpanem i chęcią zaimponowania reszcie rodziny oraz znajomym - nie ma to nic wspólnego z uczczeniem zmarłego. Napewno bardziej cieszyłby się z wiązanki samodzielnie przygotowanej (od serca) przez najbliższych, niż przez florystkę. No cóż są ludzie i ludziska.
ziuta1 - 2010-10-15
Popieram Cię Pink. W zeszłym roku sama zrobiłam super dekoracje na groby moich bliskich i nie były to plastikowe tandety ale wiązanki na żywych podkładach. Wymagało to tylko trochę pracy, kupna floretu i nauczenia się uformowania pożądanego kształtu świerkowego. To, że z roku na rok coraz mniej mamy w portfelach nie znaczy wcale, że mamy szukać alterantywy dla zrobionych profesjonalnie dekoracji. czasem te zrobione w domu lepiej wyglądają niż te kupione w kwiaciarni.
Gab - 2010-10-12
Nie porównuję florystki do lekarza chirurgii plastycznej, tylko to jest przykład na to, że nie na wszystkim się znamy więc nie starajmy się zrobić wszystkiego same. Taka jest właśnie mentalność polaków, narzekanie wieczne, że kasy nie ma, ale jak przyjdzie co do czego, to ja sobie zrobię sama, a nie dam komuś na chleb zarobić. Jak nie stać Cię na 12 wiązanek na groby, to kup tylko znicze.
Co do przygotowania się do tego dnia, to chyba coś tu się komuś pomyliło. Przygotować się trzeba i owszem, ale duchowo! Kwiaty i znicze to tylko dodatek wcale niekonieczny. To raczej jest akcent dla żywych, a nie dla zmarłych. A jeśli chodzi o ceny wiązanek, to za 60zł można kupić ładną, niekoniecznie "na bogato" wiązankę. Bo kto powiedział, że 10 kwiatków ładniej wygląda niż 4 kwiatki? Oczywiście zależy kto je układa, jaką ma wiedzę...i wracamy do punktu wyjścia. Wiązanki pod cmentarzem często gęsto są sprzedawane przez osoby właśnie takie jak Natalia więc o czym my tutaj dyskutujemy :/
ili - 2010-10-12
Parvi - jesteś florystką ? twierdzisz, że w miarę porządny stroik kosztuje 60zł? - chyba po kosztach - jeśli ma się kumpelę która kwiaciarnię prowadzi i po kosztach zrobi.
piękna duża kompozycja nagrobna plus kwiaty do wazonu to koszt 100-120 zł na taką dekorację zrzucamy się całą rodziną i kładziemy jedną palmę pięknie ułożoną z pięknymi kwiatami i do tego 3 jednakowe znicze.
Wiechci po 20,30zł na targowiskach i pod cmentarzami full, samemu też oczywiście można się pobawić. ....
Święto Zmarłych to wyjątkowy dzień w którym powinniśmy godnie uczcić ich pamięć. _GODNIE_ to nie złapanie byle czego pod cmentarzem żeby się nazywało że coś przyniosłam. i nie jest najważniejsze że to COS jest duuuże i mało kosztuje.
Jeśli nie stać mnie na coś ładnego i mam do wydania tylko np 15 zł, wolę kupić kilka bratków i wsadzić do doniczki i taką dekorację położyć moim zmarłym.
masz natomiast rację co do jednego: nie róbmy czegoś jeśli się nie znamy, tym bardziej w/g tak bezsensownych instrukcji... kokarda najlepiej fioletowa lub złota jeszcze może o tej plastikowej myślisz ???? cienkie wstążki rozrzucić na wieńcu (hahaha) jeśli nie ja to wiatr je porozrzuca !!

na koniec apel:
nie róbmy śmietników z cmentarzy w tym roku !!!!!!!!
Katja - 2010-10-12

Nie rozumiem drogie Forumowiczki czemu tak czepiacie się tego artykułu. Fakt, nie ma w nim żadnej konkretnej, technicznej instrukcji jak należy taki wieniec zrobić, ale nie oznacza to, że podane w nim informacje są błędne. Myślę, że odrobina wyobraźni i zacięcie do florystycznych eksperymentów wystarczą, by samodzielnie "ukręcić" wiązankę na grób. Oczywiście, że nie będzie to towar z górnej półki, taki jak z kwieciarni, ale czy to naprawdę ma aż takie znaczenie? Liczy się gest i uczucie włożone w wykonanie nawet najbardziej miernej kompozycji. Nawet nieudolnie upięte zasuszone kwiaty znaczą więcej niż tysiąc profesjonalnych wiązanek dlatego, że zmarły znaczy więcej dla swoich bliskich, niż dla florystki, choćby i najlepszej na świecie!

Pink - 2010-10-12

Ja mam kilkanaście grobów. Niestety nie mam zbyt dużo pieniędzy więc nie stać mnie na wydatek rzędu 60 zł za jedną wiązankę na jeden grób. I nie ma to nic wspólnego z tym, że szkoda mi wydawać pieniędzy dla moich bliskich - takie rozumowanie to kompletna bzdura. Zarówno ja jak i moje koleżanki co rok robimy same wiązanki na groby. Myślę że zrobienie czegoś samemu jest dużo lepszym rozwiązaniem niż zakup w kwiaciarni - oczywiście pod warunkiem, że ktoś ma chęci i czas.

Gab - 2010-10-12
"łatwo siedzieć z założonymi rękami i pluć na czyjąś pracę...", to właśnie Ty Natalio plujesz na czyjąś pracę, pracę florystek. Proponuję napisać następny artykuł na temat "jak zrobić sobie samemu operację plastyczną powiększania biustu", przecież to nic trudnego, prawda? Niech każdy robi to na czym się zna. Chcesz spróbować sobie zrobić coś dla siebie, proszę bardzo, ale nie pisz później porady w tym temacie. Ja proponuję zamiast robić ze skąpstwa wieniec własnoręcznie na grób kogoś bliskiego, kupić ładny znicz i zaświecić światełko, to przynajmniej nie popsuje wrażenia estetycznego.
Pozdrawiam.
parvi - 2010-10-11

Aniu - skoro nie jesteś florystką to się nie wypowiadaj ;) bo nie wiesz o czym piszesz... A te wskazówki - no naprawdę... przeczytaj raz jeszcze ZE ZROZUMIENIEM i stwierdź, że to same bzdury!

Powiem tak: jeśli ktoś się na czymś nie zna - niech nie pisze wcale albo chociażby poprawnie... Żal mi Ciebie - tak strasznie bronisz tej wypowiedzi - widocznie wiesz tyle samo, co autor na temat florystyki żałobnej (albo jesteś kumpelą autora i bronisz go - co poniekąd jest zrozumiałe, ale jakim tonem...)...

A ja w takim miejscu jak to nie mam zamiaru nic pisać, wypowiadać się - zapraszam na fora tematyczne - tam przynajmniej dowiesz się, co zrobić, żeby druty nie rdzewiały albo czym je z powodzeniem można zastąpić... Prowizorkę łatwo zrobić - ale potem po niej posprzątać - bardzo trudno - wie ten, kto czyścił pomnik po rdzy, po barwnikach z kwiatów, dodatków, po sokach wydobywających się z gałązek niektórych drzew...

Smutne. "zaoszczędzić sporo pieniędzy" - na czym? na materiałąch? możliwe... ale potem ta kasa idzie na sprzątanie. Ludzie nie wierzcie, że za 20zł da się samemu coś fajnego ukręcić i to jeszcze korzystając z powyższych wskazóek... Tak bardzo żal Wam wydać 60zł na w miarę porządny stroik w kwiaciarni? Miałabym wyrzuty sumienia kładać na grób kogoś bliskiego byle co - przy wyborze którego ważna dla mnie byłaby wyłącznie cena...

Ja nie neguję robienia samodzielnie kompozycji nagrobnych - oby takich chętnych było jak najwięcej - tylko uwierzcie - to nie są tak proste rzeczy, o czym wyżej można poczytać... Floryści często latami kształcą się w tej dziedzinie a Wy chcecie zrobić "piękny" "wieniec" na podstawie powyższych rad? Zastanówcie się...

Fajnie, że się coś dzieje, że ktoś komuś radzi... tylko trzeba się zastanowić, czy jest się ekspertem w tej dziedzinie, w której pisze się wskazówki...

Pozdrawiam i życzę bardziej przemyślanych artykułów.

AniaB - 2010-10-11
Widzę że tu jakaś dyskusja się wywiązała. Ja nie jestem florystką tylko grafikiem więc nie widzę żadnych bzdur w powyższym tekście. A wieniec zrobię sobie pewnie wg powyższych wskazówek - gałązki, drucik, kwiatki. W tym roku nie będę mieć kwiatów żywych bo za miesiąc ma być mróz więc wszystkie pewnie po godzinie by zmarniały.
Natalia - 2010-10-11
do parvi: z całym szacunkiem - ale nie wypowiadaj się negatywnie na temat czyjeś pracy skoro sama palcem nie kiwnęłaś. Napisz swój artykuł to porozmawiamy. Łatwo siedzieć z założonymi rękoma i pluć na czyjąś pracę, prawda? Ja w taki sposób robię wieńce i chciałam się podzielić tym z innymi. Jak ci się nie podoba to przecież nie musisz korzystać z tych wskazówek. Pozdrawiam panią "florystkę" ;]
parvi - 2010-10-10
Z całym szacunkiem - te wskazówki to... nie potrafię ubrać w słowa... Autor chyba nigdy nie miał do czynienia z florystyką żałobną... To po pierwsze. Po drugie - zastanawiam się - po co coś takiego publikujecie... Przecież to są kompletne bzdury... Mam nadzieję, że nikt nie skorzysta z tych "rad" bo będzie potem tego bardzo żałował... Ech...

Pozdrawiam, florystka.
Odwiedzając cmentarze, na pewno zauważyłeś, że na grobowcach są bardzo różnorodne dekoracje, stroiki, wieńce itp. W...
Odwiedzając cmentarze, na pewno zauważyłeś, że na...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub