Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Dzień Wszystkich Świętych > Przystrajanie Grobów > Jak samemu zrobić wieniec na grób?

Jak samemu zrobić wieniec na grób?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (337 ocen)
Oceń 
Święto zmarłych, jest dniem, w którym większość ludzi odwiedza groby najbliższych, nawet w odległych miastach. W sprzedaży jest dostępne wiele dekoracji w różnych rozmiarach, ale możesz także zrobić je samemu i zaoszczędzić sporo pieniędzy. Poniżej podajemy instrukcję krok po kroku jak to zrobić.
gałązki z drzewa iglastego, może być świerk, sosna, jodła, drut, taśma klejąca lub izolacyjna, obcęgi do ucinania drutu, sztuczne kwiaty, wstążki w wybranym kolorze, gałązka, grube rękawice materiałowe
1
Z wiotkiej gałęzi zrób koło, takiej wielkości jak duży chcesz mieć wieniec. Połącz końce gałęzi mocno drutem. Drut owiń taśmą klejącą, aby rdza, która się w przyszłości pojawi, nie zabrudziła grobu.
2
Załóż rękawice, aby nie pokaleczyć rąk. Gałązki choinki układaj na kole, każdą przykręcając drutem i zabezpieczając drut taśmą. Układaj je tak, aby zachodziły jedna na drugą. Powinieneś uzyskać wieniec z gałązek.
3
Na gałązkach układaj kwiaty według upodobania, możesz pojedynczo, możesz po kilka w jednym miejscu. Każdy przykręcaj drucikiem do gałązek.
4
Teraz powyginaj główki kwiatów tak, aby były one skierowane do góry. Wieniec nie powinien być płaski. Możesz włożyć bukiet sztucznych kwiatów w środek wieńca i przymocować do boków. Otrzymasz wówczas kopułkę.
5
Dodaj kokardę, najlepiej fioletową lub złotą, do kokardy przywiąż cienkie wstążki lub przyczep je w niektórych miejscach do wieńca.
Jak zrobić wieniec?
Jak czyścić lastryko?
Jak zrobić stroik na cmentarz?
Jak czyścić granit?
Ostrzeżenia
  • Drut zacznie po pewnym czasie rdzewieć a rdza może zaplamić grób jeśli metal ma z nim styczność. Dlatego należy zabezpieczyć wszelkie metalowe elementy za pomocą taśmy klejącej, izolacyjnej lub florystycznej.
Wskazówki
  • możesz przywiązać lub przydrutować płaski kamień od spodu wieńca, zapobiegnie to porwaniu wieńca przez mocny wiatr. Wcześniej zawiń kamień w folię lub woreczek, jeżeli używasz drutu. Drut w kontakcie z wodą może zardzewieć i pozostawić ślady na płycie grobowca.
  • Opcjonalnie możesz nie układać gałązek na kole, ale wybrać jedną dużą iglastą gałąź, do której doczepisz drutem mniejsze,(wszystkie w jedną stronę), tak aby było ich dość dużo i na nich upniesz kwiaty. Wówczas otrzymasz wieniec w kształcie liścia.
 2.5/5 (337 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (21)

Mona - 2014-10-29
Napiszę jeszcze raz, nie wiem dlaczego, ale się nie ukazało...
Do Anita:
Ty byś pewnie poszła i ukradła,.... mi to nawet do głowy nie przyszło....
Nikt tu nigdzie nie napisał, żeby iść i kraść....Idziesz do leśniczego i mówisz, że potrzebujesz trochę suchych gałęzi, kasztanów, szyszek, korę i co tam Ci jeszcze wpadnie w oko....leśniczy wydaje zgodę, mówi Ci co możesz zabrać, a czego nie....nie można z lasu wynosić co się chce, niszczyć zdrowych drzew, a tym bardziej wycinać świerku i innych iglastych drzew-bo pewnie o takie gałęzie Ci chodziło?...a ja piszę o typowych "badylach"-suchych gałązkach, gałęziach....
Mona - 2014-10-29
Do Anita,
Może w Twojej naturze leży kradzież, bo ja nigdzie nie napisałam o kradzieży, czytaj tekst ze zrozumieniem....gałęzie i gałązki suche że tak powiem "badyle"- nie iglaste!!!bo pewnie myślałaś, żeby kraść świerk czy jakieś choinki....o rany....., ja co roku udaje się do leśniczego w tej sprawie..nie można od tak- zrywać sobie co popadnie....leśniczy wydaje takie pozwolenie, mówisz, że potrzebujesz trochę szyszek i suchych gałęzi, kory i on pokazuje Ci jakie możesz sobie zabrać-zdrowych drzew nie wolno niszczyć....z lasu można zabrać, tylko to co już leży na ziemi....oczywiście grzyby i jagody jeszcze;-)
Maria - 2014-10-29
Dzień 1 listopada, to święto Wszystkich Swiętych, a nie dzień zmarłych. Dniem zmarłych jest dzień zaduszny obchodzony 2 listopada. Komuniści odbierali sakralny wymiar dnia 1 listopada i jak widać, trwa to do dziś.
ika - 2014-10-29
do MONA, nie obruszaj się tak, jaki bym miała powód aby kłamać? wiadomo że wygodniej kupić gotowe! tyle że mnie nie stać wywalić 500zł na 5 stroików. Kupuje hurtowo - paczka kwiatów (12szt główek) - wcale nie tak dużo, jak masz 5 grobów (nawet jak masz mniej to warto kupić raz na jakiś czas więcej i mieć na zapas - ja czasem wymieniam tyko główki w stroikach - podkłady mniej się niszczą!), wiec koszt paczki dużych chryzantem (ok 17cm średnica) to 17zł (mniejsze kwiaty i gałązki tańsze - po ok 1złza sztukę wychodzą), sprawdź sobie na portalach aukcyjnych tam są podobne ceny BEZ ŁASKI, tyle że musisz dołożyć za przesyłkę kilka złotych, więc moim zdaniem lepiej poszukać hurtu w okolicy. Ja w tym roku za wszystko dałam 150zł, do tego kupie po jednym dużym zniczu, na więcej mnie po porostu nie stać.
Anita - 2014-10-28
A jak ukradniesz z lasu gałęzie na wieniec, co to wtedy będzie?
Mona - 2014-10-28
Jestem florystką, więc się wypowiem...punkt 4 i 5, jak już tu jedna z florystek zauważyła - bez obrazy... bzdura!....wieńce nigdy nie są płaskie, a ta kopułka....i te kokardy, po co na co? żadnych kokard - na litość Boską!!!....co do naszej pracy, przykro się czyta te Wasze komentarze i to jak nas oceniacie, bo mi jest teraz właśnie przykro...W mojej kwiaciarni mam wiązanki od 15zł, 20, 25, 30-to już jest naprawdę ładna... tak do 80zł najdroższa bardzo duża.....droższe robię tylko na zamówienie....nigdy w życiu się nie zgodzę z tym ,że w kwiaciarni nie można kupić czegoś tańszego i ładnego..jak możecie pisać takie rzeczy?Dodam, że jestem z Poznania....więc wiadomo jakie tutaj są ceny....i co, a jednak można..Co do wypowiedzi ika- nie kłam dziewczyno, same kłamstwa napisałaś-na jakiej giełdzie tyle kupiłaś za 30zł?KŁAMIESZ I JESZCZE RAZ KŁAMIESZ!!!. Może napisz ile za wstęp na giełdę?, a potem kto Ci sprzedawał na sztuki?....Żeby nie było, że florystki to same.... jak wy to napisałyście-zdzieramy kasę z ludzi dużą marża....czy jakoś tak, no więc coś podpowiem, bo dużo w tym roku sprzedałam takich dekoracji.
Wrzos się nadaje na cmentarz, można go bardzo ładnie przystroić, praktycznie za darmo tym co się znajdzie w lesie..tak..tak w lesie....gałązki, liście...żołędzie i kasztany też ładnie wyglądają-wystarczy troszkę wyobraźni i można zrobić coś ładnego;-)i wcale nie trzeba dużo wydać, jedyny wydatek to 4zł na średniej wielkości wrzos(u mnie tyle kosztuje)....z gałązek robi się podstawę do kompozycji, dzięki temu w dowolny sposób można taką kompozycję powiększyć, to też jest plus, bo każdy robi taką dużą jaką potrzebuje, wszystko łączymy na klej na gorąco, można też skorzystać z większego kawałka kory jakiegoś starego drzewa(ja jesienią szukam w lesie starych powalonych drzew, to z nich zrywam korę)....szyszki też są mile widziane..., ja do takich kompozycji dodaję jeszcze mały znicz i własnoręcznie odlewane aniołki albo krzyże- są to odlewy z gipsu, nie kupuję tego tylko robię sama..bo worek 20kg gipsu kosztuje 15zł, a jeden aniołek w hurtowni 5zł...jest różnica...i takim oto sposobem uzyskujemy małym kosztem coś ładnego..u mnie w kwiaciarni taka kompozycja z wrzosu+dekoracja+znicz..około 15zł...wielkościowo jakieś 60/20cm..czyli dość duża...Pozdrawiam, może ktoś skorzysta;-)
Ewa - 2014-10-28
Dużo jeżdże po świecie i zaglądam na cmentarze ktore są tam przede wszystkim piękne bo skromne .Nie ma obładowanych grobów ,a zwykle jeden znicz ,piękna wiązanka lub doniczka kwiatów .U nas cmentarze widac z daleka .Mieni się pstrokacizna ,groby przeładowane zniczami -konkurencja gdzie wiecej .A przeciez nie o to w tym swiecie chodzi kto ile wyda ,a PAMIĘĆ - czasem maleńki znicz znaczy wiecej niż ogromne wieńce kupione na prędce by sie popisać przed rodzinom .Jestem też za kreatywnością -można samemu ułozyć piękną kompozycję od serca za niewielkie pieniadze ,a cena za wyczyszczenie grobu to tylko środek, ktory nalezy kupic za około 6-9 zł np.Hades czy inne ...
Kreatywna - 2014-10-28
Witam ,ja również co roku sama przygotowuje stroiki/wiązanki na groby.Na działce mam iękny świerk srebrzysty ,wiec jego galązki wykorzystuje do podkładu ,sąsiadka dzieli się ze mną berberysem (piękne bordowe galązki )dodaje również głogu ,a resztę kupuje w marketach nawet na wyprzedazy i mam na przyszły rok .Układam ciekawe kompozycje ,które nie kosztują mnie drogo.Sa oryginalne i nietypowe,a przede wszystkim niedrogie.
Alexandra - 2014-10-28
A jak zrobić wieniec dębowy? Widziałam takie na cmentarzach w Niemczech (okolice Kolonii). Bardzo ładne.
ika - 2014-10-28
Nie mam nic przeciw florystom ale stroiki robię sama, bo te gotowe strasznie dużo kosztują jak dla mnie, np. 30 zł za mały stroik, ja w tej cenie (30zł) nakupiłam tle kwiatów, gałązek i podkład w hurtowni, że starczyło na duży wieniec (podobne gotowe widziałam za 250zł!!!!) i jeszcze bukiet do wazonu. Jak ktoś ma tylko jeden grób to może ludziom nie robi różnicy, ale jak się ma więcej 5 czy 6 do ustrojenia, to niestety spora kwota się robi, przy takich marżach florystów i dlatego muszę sama poświęcić sama chwilę na zmontowanie stroików.
bibaa - 2011-10-13
Zmarłemu i tak jest wszystko jedno - Ci, co kupują najdroższe kompozycje na grób swoich bliskich kierują się raczej szpanem i chęcią zaimponowania reszcie rodziny oraz znajomym - nie ma to nic wspólnego z uczczeniem zmarłego. Napewno bardziej cieszyłby się z wiązanki samodzielnie przygotowanej (od serca) przez najbliższych, niż przez florystkę. No cóż są ludzie i ludziska.
ziuta1 - 2010-10-15
Popieram Cię Pink. W zeszłym roku sama zrobiłam super dekoracje na groby moich bliskich i nie były to plastikowe tandety ale wiązanki na żywych podkładach. Wymagało to tylko trochę pracy, kupna floretu i nauczenia się uformowania pożądanego kształtu świerkowego. To, że z roku na rok coraz mniej mamy w portfelach nie znaczy wcale, że mamy szukać alterantywy dla zrobionych profesjonalnie dekoracji. czasem te zrobione w domu lepiej wyglądają niż te kupione w kwiaciarni.
Gab - 2010-10-12
Nie porównuję florystki do lekarza chirurgii plastycznej, tylko to jest przykład na to, że nie na wszystkim się znamy więc nie starajmy się zrobić wszystkiego same. Taka jest właśnie mentalność polaków, narzekanie wieczne, że kasy nie ma, ale jak przyjdzie co do czego, to ja sobie zrobię sama, a nie dam komuś na chleb zarobić. Jak nie stać Cię na 12 wiązanek na groby, to kup tylko znicze.
Co do przygotowania się do tego dnia, to chyba coś tu się komuś pomyliło. Przygotować się trzeba i owszem, ale duchowo! Kwiaty i znicze to tylko dodatek wcale niekonieczny. To raczej jest akcent dla żywych, a nie dla zmarłych. A jeśli chodzi o ceny wiązanek, to za 60zł można kupić ładną, niekoniecznie "na bogato" wiązankę. Bo kto powiedział, że 10 kwiatków ładniej wygląda niż 4 kwiatki? Oczywiście zależy kto je układa, jaką ma wiedzę...i wracamy do punktu wyjścia. Wiązanki pod cmentarzem często gęsto są sprzedawane przez osoby właśnie takie jak Natalia więc o czym my tutaj dyskutujemy :/
ili - 2010-10-12
Parvi - jesteś florystką ? twierdzisz, że w miarę porządny stroik kosztuje 60zł? - chyba po kosztach - jeśli ma się kumpelę która kwiaciarnię prowadzi i po kosztach zrobi.
piękna duża kompozycja nagrobna plus kwiaty do wazonu to koszt 100-120 zł na taką dekorację zrzucamy się całą rodziną i kładziemy jedną palmę pięknie ułożoną z pięknymi kwiatami i do tego 3 jednakowe znicze.
Wiechci po 20,30zł na targowiskach i pod cmentarzami full, samemu też oczywiście można się pobawić. ....
Święto Zmarłych to wyjątkowy dzień w którym powinniśmy godnie uczcić ich pamięć. _GODNIE_ to nie złapanie byle czego pod cmentarzem żeby się nazywało że coś przyniosłam. i nie jest najważniejsze że to COS jest duuuże i mało kosztuje.
Jeśli nie stać mnie na coś ładnego i mam do wydania tylko np 15 zł, wolę kupić kilka bratków i wsadzić do doniczki i taką dekorację położyć moim zmarłym.
masz natomiast rację co do jednego: nie róbmy czegoś jeśli się nie znamy, tym bardziej w/g tak bezsensownych instrukcji... kokarda najlepiej fioletowa lub złota jeszcze może o tej plastikowej myślisz ???? cienkie wstążki rozrzucić na wieńcu (hahaha) jeśli nie ja to wiatr je porozrzuca !!

na koniec apel:
nie róbmy śmietników z cmentarzy w tym roku !!!!!!!!
Katja - 2010-10-12

Nie rozumiem drogie Forumowiczki czemu tak czepiacie się tego artykułu. Fakt, nie ma w nim żadnej konkretnej, technicznej instrukcji jak należy taki wieniec zrobić, ale nie oznacza to, że podane w nim informacje są błędne. Myślę, że odrobina wyobraźni i zacięcie do florystycznych eksperymentów wystarczą, by samodzielnie "ukręcić" wiązankę na grób. Oczywiście, że nie będzie to towar z górnej półki, taki jak z kwieciarni, ale czy to naprawdę ma aż takie znaczenie? Liczy się gest i uczucie włożone w wykonanie nawet najbardziej miernej kompozycji. Nawet nieudolnie upięte zasuszone kwiaty znaczą więcej niż tysiąc profesjonalnych wiązanek dlatego, że zmarły znaczy więcej dla swoich bliskich, niż dla florystki, choćby i najlepszej na świecie!

Dzień Wszystkich Świętych to tradycyjne polskie święto i czas, kiedy odwiedzamy groby najbliższych. Żeby okazać im...
Jak zrobić wieniec na cmentarz?
Dzień Wszystkich Świętych to tradycyjne polskie święto...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub