Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Wyroby z papieru > Jak zrobić kolaż?
Jak zrobić kolaż?

Jak zrobić kolaż?

, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (446 ocen)
Oceń 
Kolaż to technika kompozycji różnych dzieł artystycznych, które nie koniecznie muszą być ze sobą związane. Robienie kolażu jest bardzo proste, a może być również świetną zabawą i doskonale wpływa na rozwijanie kreatywności. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić kolaż.
3

Przygotuj bazę.

Przygotuj bazę przez dostosowanie jej do potrzebnych wymiarów i kształtu. Dodaj też ozdoby, które chcesz umieścić w tle.

4

Użyj nożyczek, aby powycinać kawałki do kolażu.

  • Spróbuj powycinać swoje materiały w niezwykłe kształty, wytnij słowa z różnych źródeł lub sklej je z pojedynczych liter.

  • Wytnij obraz, jego znaczną część lub tylko kawałek z charakterystycznym kolorem lub kształtem, który wywoła jakieś uczucia.

  • Wycinaj różne kształty wyrazów i obrazów.

5

Spróbuj także powydzierać niektóre fragmenty.

Nieregularne kształty, które powstają podczas wydzierania, nadadzą zupełnie inny charakter, niż gładkie wycinanki.

6

Dokładnie zaaranżuj tło.

Baw się różnymi elementami i nie bój się, że powstanie mały bałagan.

7

Nałóż klej na każdy pojedynczy element.

Nie musisz pokryć całej powierzchni, jeżeli nie chcesz i nie każdy kawałek musi być przyklejony na płasko. Możesz pozaginać lub zmiąć kawałki papieru lub tkaniny, by uzyskać odmienną teksturę.

8

Pozostaw całość do całkowitego wyschnięcia.

Zależnie od tego, jakiego kleju użyłeś, poczekaj kilka godzin, aż kolaż całkiem wyschnie lub pozostaw go do wyschnięcia na cały dzień.

Jak ozdobić album na zdjęcia?
Jak zrobić kulę śnieżną?
Jak zrobić pasek ze sznurka?
Jak skleić latawiec z papieru?
Wskazówki
  • Nie spiesz się. Bądź cierpliwy i ostrożnie dobieraj materiały.
  • Kolaż jest doskonały do eksperymentowania. Możesz poeksperymentować z kolorami, przestrzenią, teksturami i przekazem.
  • Jeżeli lubisz taką zabawę, spróbuj zrobić kolaż elektroniczny.
  • Jeżeli chcesz wszystko dokładnie zaplanować, porozkładaj swoje materiały na podłodze na sucho i układaj je do momentu, aż wszystko nie znajdzie odpowiedniego miejsca. Następnie zrób zdjęcie i zabierz się do klejenia.
  • Zrób dokładnie taki kolaż, na jaki masz ochotę i nie obawiaj się eksperymentować.
  • Pozwól by prowadził cię instynkt. Wyraź siebie w kolażu.
  • Nie musisz przyklejać wszystkich elementów poziomo, ukos jest znacznie ciekawszy.
< poprzedniastrona 2 z 2
 2.8/5 (446 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Jeśli szukasz pomysłu na oryginalną ozdobę do domu to myślę, że to pomysł w sam raz dla Ciebie. Chociaż sztuczne owoce...
Jak zrobić gruszkę ze sznurka sizalowego?
Jeśli szukasz pomysłu na oryginalną ozdobę do domu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub