Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Wyroby z papieru > Jak zrobić kolaż?
Jak zrobić kolaż?

Jak zrobić kolaż?

, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (447 ocen)
Oceń 
Kolaż to technika kompozycji różnych dzieł artystycznych, które nie koniecznie muszą być ze sobą związane. Robienie kolażu jest bardzo proste, a może być również świetną zabawą i doskonale wpływa na rozwijanie kreatywności. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić kolaż.
3

Przygotuj bazę.

Przygotuj bazę przez dostosowanie jej do potrzebnych wymiarów i kształtu. Dodaj też ozdoby, które chcesz umieścić w tle.

4

Użyj nożyczek, aby powycinać kawałki do kolażu.

  • Spróbuj powycinać swoje materiały w niezwykłe kształty, wytnij słowa z różnych źródeł lub sklej je z pojedynczych liter.

  • Wytnij obraz, jego znaczną część lub tylko kawałek z charakterystycznym kolorem lub kształtem, który wywoła jakieś uczucia.

  • Wycinaj różne kształty wyrazów i obrazów.

5

Spróbuj także powydzierać niektóre fragmenty.

Nieregularne kształty, które powstają podczas wydzierania, nadadzą zupełnie inny charakter, niż gładkie wycinanki.

6

Dokładnie zaaranżuj tło.

Baw się różnymi elementami i nie bój się, że powstanie mały bałagan.

7

Nałóż klej na każdy pojedynczy element.

Nie musisz pokryć całej powierzchni, jeżeli nie chcesz i nie każdy kawałek musi być przyklejony na płasko. Możesz pozaginać lub zmiąć kawałki papieru lub tkaniny, by uzyskać odmienną teksturę.

8

Pozostaw całość do całkowitego wyschnięcia.

Zależnie od tego, jakiego kleju użyłeś, poczekaj kilka godzin, aż kolaż całkiem wyschnie lub pozostaw go do wyschnięcia na cały dzień.

Jak zrobić róże z liści?
Jak zrobić zielnik?
Jak zrobić kwiatki z filcu?
Jak zrobić żonkila z papieru?
Wskazówki
  • Nie spiesz się. Bądź cierpliwy i ostrożnie dobieraj materiały.
  • Kolaż jest doskonały do eksperymentowania. Możesz poeksperymentować z kolorami, przestrzenią, teksturami i przekazem.
  • Jeżeli lubisz taką zabawę, spróbuj zrobić kolaż elektroniczny.
  • Jeżeli chcesz wszystko dokładnie zaplanować, porozkładaj swoje materiały na podłodze na sucho i układaj je do momentu, aż wszystko nie znajdzie odpowiedniego miejsca. Następnie zrób zdjęcie i zabierz się do klejenia.
  • Zrób dokładnie taki kolaż, na jaki masz ochotę i nie obawiaj się eksperymentować.
  • Pozwól by prowadził cię instynkt. Wyraź siebie w kolażu.
  • Nie musisz przyklejać wszystkich elementów poziomo, ukos jest znacznie ciekawszy.
< poprzedniastrona 2 z 2
 2.8/5 (447 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Jeśli zbliżają się urodziny Twojej mamy możesz zrobić samodzielnie prostą kartkę z tej okazji. Będzie to kiedyś...
Jak zrobić kartkę urodzinową dla mamy?
Jeśli zbliżają się urodziny Twojej mamy możesz zrobić...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub