Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Wyroby z papieru > Jak zrobić kolaż?
Jak zrobić kolaż?

Jak zrobić kolaż?

, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (447 ocen)
Oceń 
Kolaż to technika kompozycji różnych dzieł artystycznych, które nie koniecznie muszą być ze sobą związane. Robienie kolażu jest bardzo proste, a może być również świetną zabawą i doskonale wpływa na rozwijanie kreatywności. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić kolaż.
Klej, Materiały, Nożyczki, Baza np. kartka papieru lub kawałek starej gazety
1

Zbierz materiały do kolażu i odnajdź w nich inspirację.

  • Tradycyjne materiały do kolażu to skrawki papieru i inne płaskie elementy, takie jak wycinki z gazet i czasopism, zdjęcia lub ich kserokopie, tapety, folia, papier do pakowania prezentów oraz obiekty takie jak wstążki, sznurki, koraliki, pióra i kawałki materiału.

  • Kolaż może obejmować obrazy, tekst, kolory jednolite lub bardzo zróżnicowane, różne tekstury.

  • Wykorzystaj to, co masz w zasięgu ręki.

  • Stwórz to, czego nie masz. Kolaż to ambasador różnych form, możesz malować i rysować obok elementów, które wkleiłeś lub po nich.

  • Nie wykluczaj żadnych materiałów, takich jak choćby papier ścierny, czy rozmazane zdjęcia.

2

Wybierz bazę pod kolaż.

Zazwyczaj bazę tę stanowi kartka papieru lub tektury, bo jest to powierzchnia najłatwiejsza do oklejania. Tło wcale nie musi być białe. Mogą je stanowić kolorowe strony z gazet, duże fotografie lub kartka z tekstem. Możesz po nim malować, rysować lub zakleić większość powierzchni.

Jak ozdobić kartonowe pudełko?
Jak zrobić ramkę z kolorowych gazet?
Jak zrobić stokrotki z papieru?
Jak zrobić bransoletkę z patyczków po lodach?
Wskazówki
  • Nie spiesz się. Bądź cierpliwy i ostrożnie dobieraj materiały.
  • Kolaż jest doskonały do eksperymentowania. Możesz poeksperymentować z kolorami, przestrzenią, teksturami i przekazem.
  • Jeżeli lubisz taką zabawę, spróbuj zrobić kolaż elektroniczny.
  • Jeżeli chcesz wszystko dokładnie zaplanować, porozkładaj swoje materiały na podłodze na sucho i układaj je do momentu, aż wszystko nie znajdzie odpowiedniego miejsca. Następnie zrób zdjęcie i zabierz się do klejenia.
  • Zrób dokładnie taki kolaż, na jaki masz ochotę i nie obawiaj się eksperymentować.
  • Pozwól by prowadził cię instynkt. Wyraź siebie w kolażu.
  • Nie musisz przyklejać wszystkich elementów poziomo, ukos jest znacznie ciekawszy.
strona 1 z 2następna >
 2.8/5 (447 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Inka - 2014-02-07
Kolaż to ciekawa technika. Ja zwykle zaczynam od wybrania tematu, podłoża i wybrania szkicu. Dopiero potem szukam materiałów, przykładam na próbę i przyklejam. Trzeba też wybrać odpowiedni klej. Chyba, że znajdę wcześniej materiał, który mnie zainspiruje. Pamiętam, że w dzieciństwie uwielbiałam wycinać jakieś strony z gazet i wyklejać je z innych wycinek. Albo inaczej, rysować na kartce jakieś pomieszczenie a potem wypełniać go dziwnymi meblami, postaciami i zwierzętami. Świetna sprawa!
topielica - 2013-04-19
Czemu nie można się pobawic zwłaszcza jeśli ktoś ma fantazję -może wyjśc coś naprawdę fajnego.
as - 2012-03-04
słabe
Jeśli Twoja choinka potrzebuje więcej ozdób – oczywiście samodzielnie zrobionych ozdób – jest to propozycja właśnie dla...
Jak zrobić papierowy bączek na choinkę?
Jeśli Twoja choinka potrzebuje więcej ozdób – oczywiście...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub