Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Zdrowa Żywność > Potrawy wegańskie > Jak gotować fasolkę szparagową?

Jak gotować fasolkę szparagową?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (16 ocen)
Oceń 
Fasola szparagowa to bardzo smaczna odmiana roślin strączkowych znana niemal na całym świecie. Istnieje wiele rodzajów tej fasoli, które różnią się między sobą smakiem i mięsistością. Fasolkę szparagową możesz ugotować w wodzie, przyrządzić na parze lub nawet w kuchence mikrofalowej. Poniżej znajdziesz wskazówki jak to zrobić.
1

Gotowanie na parze.

Opłucz fasolę szparagową pod strumieniem chłodnej wody. Upewnij się, że na strąkach nie został żaden brud.

2
Odetnij końce fasolki i usuń włókna. Utnij strąki na odpowiednią długość lub pozostaw je w całości. Umieść fasolę w koszu do gotowania na parze.
3
Do garnka lub rondla nalej wodę na wysokość ok. 5 cm. Przykryj garnek pokrywką i doprowadź wodę do wrzenia.
4
Gdy woda zacznie wrzeć, włóż do garnka koszyk do gotowania na parze. Przykryj garnek i gotuj strąki fasoli przez około 8–10 minut, w zależności od ich wielkości. Po upływie tego czasu wyjmij jeden strąk i sprawdź czy fasola jest gotowa. Powinna być miękka, ale jednocześnie krucha i chrupiąca.
5
Gdy fasola będzie już gotowa, wyjmij ją z kosza go gotowania na parze i odstaw na bok, aby nieco ostygła. Fasola szparagowa może być podawana jako przystawka, z masłem i tartą bułką lub z sosem.
6

Tradycyjne gotowanie.

Wyczyść i odpowiednio przygotuj fasolkę szparagową (tj. opłucz ją i odetnij oba jej końce).

Woda z cytryną – właściwości.
Jakie właściwości ma arbuz?
Jak przygotować fasolkę szparagową?
Jak sadzić fasolę?
strona 1 z 2następna >
 3.8/5 (16 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Friday47 - 2012-11-23
Ha idę gotować fasolkę i następnie powstanie cyklon b :D wszystkich w domu potruje :D
greg - 2012-08-09
fasolkę należy gotować bez przykrycia aby trujący cyjanowodór mógł się ulotnić!! Jest to bardzo ważne.
Groszek jest jednym z najstarszych warzyw. Do uprawy wymaga pełnego słońca i niższych temperatur lub częściowego...
Jak sadzić groszek?
Groszek jest jednym z najstarszych warzyw. Do uprawy wymaga pełnego słońca i niższych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub