Tutaj jesteś: Podróże > Przygotowania do Podróży > Paszport i dokumenty > Jak wyrobić paszport dla psa?
Jak wyrobić paszport dla psa?

Jak wyrobić paszport dla psa?

, ekspert Tipy.pl
 2.8/5 (6 ocen)
Oceń 
Jeśli wybierasz się za granicę i postanowiłeś wziąć ze sobą swojego psa lub kota nie możesz zapomnieć o paszporcie dla niego oraz o odpowiednich szczepieniach. Poniżej znajdziesz potrzebne informacje, które pomogą ci wywieźć psa za granicę.
ważne szczepienie przeciwko wściekliźnie, elektroniczny chip bądź tatuaż, paszport zwierzęcia domowego
1
Paszport dla psa, kota lub fretki ważny jest wyłącznie na terytorium Unii Europejskiej oraz państw takich jak Andora, Islandia, Liechtenstein, Monako, Norwegia, San Marino, Szwajcaria oraz Watykan.
2
Przed wyrobieniem paszportu dla psa musimy nadać mu numer identyfikacyjny. Psa można oznakować na 2 sposoby: poprzez wszczepienie mikroczipu lub za pomocą tatuażu. Nadanie psu identyfikatora zależy od Polskiego Towarzystwa Rejestracji i Identyfikacji Zwierząt (www.identyfikacja.p).
3
Paszport dla psa można dostać u lekarza weterynarii. Koszt paszportu to około 51 zł jednak do tej kwoty należy doliczyć również cenę za szczepienia konieczne do wyrobienia paszportu (szczepienie przeciwko wściekliźnie).
4
Kraje takie jak: UK, Irlandia, Szwecja i Malta mają dodatkowe warunki jeśli chodzi o przewóz zwierząt. W tych państwach oprócz zaświadczenia o szczepieniu przeciwko wściekliźnie nasz pupil powinien również posiadać zaświadczenie o leczeniu przeciw bąblowicy, zaświadczenie o zabiegu przeciw kleszczom oraz dodatkowe badania potwierdzające skuteczność szczepionki przeciwko wściekliźnie.
Jak leczyć świerzb u kota?
Jak rozpoznać, że kot jest chory?
Jak rozpoznać wiek kota?
Jak czyścić uszy kotu?
Wskazówki
  • Wymogi dotyczące zdrowia zwierząt, stosowane do przemieszczania zwierząt domowych o charakterze niehandlowym uregulowane są rozporządzeniem (WE) NR 998/2003 Parlamentu Europejskiego i rady z dnia 26 maja 2003 r (link poniżej).
  • Psy i koty poniżej 3msc nie mogą wyjeżdżać za granicę ponieważ nie mają jeszcze szczepień przeciwko wściekliźnie.
 2.8/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Alicja - 2011-09-19

u lekarza weterynarii

horcia - 2011-09-19
Gdzie sie wyrabia paszport w ANGLI DLA PSA
Adoptując kotka z schroniska lub kotka znalezionego na ulicy nie jesteśmy nigdy do końca pewni w jego wieku. Poniżej...
Jak rozpoznać wiek kota?
Adoptując kotka z schroniska lub kotka znalezionego na ulicy nie jesteśmy nigdy do...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub