Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Kot w Domu > Jak przyzwyczaić kota do kota?

Jak przyzwyczaić kota do kota?

, specjalista Tipy.pl
 2.1/5 (197 ocen)
Oceń 
Masz już jednego kotka, ale wpadłaś na pomysł, żeby sobie sprawić kolejnego? A może już masz dwa kotki i nie wiesz jak je do siebie przekonać? Nie martw się. Kocia przyjaźń jest możliwa! Wystarczy, że podążysz za poniższymi wskazówkami, a wszystko będzie dobrze.
1

Poddaj nowego kota kwarantannie. Jak tylko sprowadzisz nowego kotka do domu 'ukryj' go przed tym, który już z Tobą pomieszkuje. Będziemy go nazywać 'starym kotem' (bez obrazy dla wszystkich kotów). Najlepiej będzie jeśli nowy kotek zostanie zamknięty na przykład w którymś z pokoi, aby niejako przyzwyczaił się do nowego miejsca. Nie ma na razie potrzeby 'informowania' starego kota, o nowym mieszkańcu. Niech nowy kotek się oswoi z otoczeniem.

2

Nie wpuszczaj starego kota do pokoju, w którym przebywa młodziak. Stary kot na pewno się zorientuje, że coś jest nie tak i wyczuje obecność innego kota, ale nie oznacza to, iż musisz go do niego wpuszczać. Nie rób tego. Zabawiaj go i odciągaj jego uwagę od pomieszczenia, w którym trzymasz młodego kotka.

3

Pomóż nowemu kotkowi się zaaklimatyzować. Niech się przyzwyczai do zapachu nowego domu i do zapachu kota, który już z Tobą mieszka. Zrób to za pomocą skarpetek. Natrzyj skarpetkę o starego kota, na przykład w czasie zabawy. Niech skarpetka dobrze nasiąknie zapachem kota. Następnie weź tą skarpetkę i połóż koło nowego kotka. Może będzie syczał, ale to normalne. Na tym polega przyzwyczajanie. Jeśli natomiast wszystko jest okey, to nagródź kotka.

Jak nauczyć kota reagować na imię?
Jak przewozić kota w samochodzie?
Jak posprzątać kocie wymioty?
Jak nauczyć kota chodzić na smyczy?
Wskazówki
  • W zależności od tego jak kotki będą na siebie reagować oswajanie może trwać przez dłuższy lub krótszy czas. Zawsze jednak warto.
  • Jeśli kotki zaczną na siebie syczeć nie wkraczaj między nie. Zrób to dopiero wtedy, gdy zaczną się krzywdzić.
  • Jeśli zaczną się z ciekawością obwąchiwać bądź lizać nagródź je.
  • Nigdy nie karz kotków poprzez bicie. To do niczego dobrego nie doprowadzi.
strona 1 z 2następna >
 2.1/5 (197 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (7)

kitty - 2012-07-30
KarPL dobry pomysł!! to faktycznie może być sposób- one wtedy są no hmm lekko nie są sobą :D
aneta - 2012-07-05
a ja mam od kilku dni małą kotkę, mój kot nie może na nią patrzeć. Jest agresywny, prycha, burczy, miauczy, a na dodatek jest obrażony na mnie i na mnie też czasami prycha i miauczy, a nawet potrafi drapnąć. Nie wiem co robić. Staram się starszemu poświęcać dużo uwagi, żeby nie czuł się odtrącony,ale jest wielce obrażony i mnie unika. małej też nie chcę oddawać, bo to mała przybłęda i już się bardzo do mnie przyzwyczaiła. Co robić?
Kaka i Lis - 2011-10-05
Kaka: A co jak już od razu przyniosłam kota do domu gdzie czekał ten "stary" i już sie poznali tylko ten "stary" warczy i prycha na tego "młodziaka"? I jeśli nie mam bramek dla dzieci, a to niemożliwe żeby jeden był w jednym pokoju a drugi w drugim, przecierz nie będe latać z kuwetą po domu!_Lis:Żal Kaka ma racje że nie bedzie latać z KUWETĄ po domu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! To nie normalne !!!!!_Kaka: Dzięki Lisek (jakby co to jestem z koleżanką :D). A nie ma jakiejś innej metody????????? 0_0?
Maddie - 2010-11-13
Mam dosyć powarzny problem . Mam kota - Kajtusia juz od ponad 3 lat i niedawno przybłąkał się do nas mały kotek ( kotka , ok 4 miesiące temu) i w ciągu tych 3/4 miesiecy koty nie pogodziły się ze sobą . Kajtuś jest wrogo nastawiony do młodej kotki. Boję się ze nigdy nie beda się lubić . Pomocy , co robić ??(Starszy kot ma mocny charakter, zawsze wszystkich "przegania" z naszego ogrodu , bije się z innymi kotami o jego tereny , nie robi młodej kotce ksztywdy , ale widze ze gdy te 2 zwierzeta sa razem w pokoju jet zła atmosfera , a Kajtek burczy , fuka i odchodzi od niej ) Prosze o pomoc ;)
KarPL - 2010-10-29
Na początku u mnie był sajgon. kotka starsza nie mogła znieść widoku małej. dopiero gdzies po miesiacu starsza dostala ruje - poczatkowa faza rui, samo mialczenie i gruchanie. no i nagle w tym samym momencie co pierwszy raz mialknela to zainteresowala sie małą. minal juz z miesiac od kiedy koty sie pokochaly. mlodsza ma 4,5msc i ssa cycki starszej (4l) - chyba mysli ze to nowa mama. A starsza lazi za mala krok w krok i do niej ciagle gada.
Ywonka - 2010-09-27
Mam drugiego kota od 2 tygodni. Starsza kotka jest coraz bardziej przyzwyczajona, jednak w dalszym ciągu nie pozwala się zbliżyć małej do siebie. Widać że mała kotka chciałaby się przytulić do starszej (chyba brakuje jej mamy bo ma dopiero 2 miesiące). Starsza czasami chodzi za małą, patrzy jak ona się bawi, ale nic nie wskazuje na to, aby chciała do małej dołączyć. Słyszałam od znajomych, że ich koty zaczęły się ze sobą bawić dopiero po roku. Czy nie da się tego jakoś przyspieszyć?
Ala - 2010-09-21
Kotki małe (2msc) szybko przyzwyczajają się do starszych kotów bo są jeszcze młode i ufne. Gorzej ze starszymi. U mnie po przyniesieniu kociaka do domu starsza kotka syczała na małą przez kilka dni, potem około 3 dni podchodziła do małej i ją obwąchiwała. Po tygodniu podeszła i ją liznęła po uchu. Więc nie było tak źle. Jednak po przyniesieniu małej do domu cały swój czas i uwagę poświęcałam starszej aby nie była zazdrosna i nie czuła się pokrzywdzona. Małą zajmowali się moi rodzice.
Chciałabyś, aby twój pies mógł sam wychodzić na dwór? A może masz kota, który ma kuwetę w łazience? Podpowiemy ci jak...
Jak zamontować drzwi dla kota lub psa?
Chciałabyś, aby twój pies mógł sam wychodzić na...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub