Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Zdrowie Kotów > Jak rozpoznać, że kotka jest w ciąży?
Jak rozpoznać, że kotka jest w ciąży?

Jak rozpoznać, że kotka jest w ciąży?

, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (11 ocen)
Oceń 
Jeśli kotka wychodzi na dwór istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że prędzej czy później zajdzie w ciążę. Ustalenie czy jest ciężarna jest w pierwszych dniach trudne, ale nie niemożliwe. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek które pozwolą ustalić, czy kotka jest w ciąży.
1
Obserwuj uważnie ruję kotki. Jeśli ruja nagle przeszła, wówczas istnieje duże prawdopodobieństwo, że kotka jest w ciąży.
2
Obserwuj sutki kotki. Jeśli jest w ciąży, wówczas sutki robią się nabrzmiałe i czerwone. Dzieje się to we wczesnym stadium ciąży.
3
Obserwuj apetyt kota. Jeśli kot zaczyna jeść coraz więcej i ma nagłe skoki apetytu, wówczas oznacza to, że kotka może być w ciąży.
4
Sprawdź wielkość brzucha kotki. Jeśli zauważysz jakieś wcześniejsze symptomy ciąży (sutki, apetyt itp.) zacznij regularnie sprawdzać rękoma wielkość brzucha kotki. Brzuch zacznie rosnąć w około 5 tym tygodniu ciąży. Kotka w ciąży robi się okrąglejsza po bokach.
5
Obserwuj zachowanie kota. Kotka w ciąży będzie częściej mruczeć, wylizywać się, "udeptywać" - będzie ogólnie bardziej czuła i kochana.
6
Kot w ciąży
Miej oko na kotkę, którą podejrzewasz o bycie w ciąży i obserwuj, czy nie zaczyna sobie przygotowywać gniazda. Ostatecznym znakiem ciąży u kotów, jest przygotowywanie przez nie cichego i bezpiecznego miejsca do porodu. Jeśli kotka większość czasu spędza w szafie, w łóżku lub za nim, oznacza to, że poród jest tuż tuż.
Jak zwalczyć pchły u kota?
Jak rozpoznać, że kot ma robaki?
Jak leczyć nosówkę u kota?
Jak przyzwyczaić kota do kota?
Wskazówki
  • Ciąża u kotów trwa średnio 65 dni, jednak poród może nastąpić już po 60 dniach.
  • Idź do weterynarza, który jest w stanie potwierdzić ciążę kota w 100% i wykonać podstawowe badania.
Przeczytaj teraz: Jak leczyć koci katar?
 4.7/5 (11 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zobacz galerie
Szybkie rozpoznanie choroby może pomóc kotu w wyzdrowieniu. Istnieje wiele chorób kocich, z których część jest niestety...
Jak rozpoznać, że kot jest chory?
Szybkie rozpoznanie choroby może pomóc kotu w wyzdrowieniu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub