Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Zdrowie Kotów > Jak rozpoznać, że kot jest chory?
Jak rozpoznać, że kot jest chory?

Jak rozpoznać, że kot jest chory?

, specjalista Tipy.pl
 1.2/5 (223 ocen)
Oceń 
Szybkie rozpoznanie choroby może pomóc kotu w wyzdrowieniu. Istnieje wiele chorób kocich, z których część jest niestety nieuleczalna, jednak inne można wyleczyć za pomocą antybiotyków oraz odpowiedniej diety i pielęgnacji. Poniżej znajdziesz objawy choroby u kota.
1
Zmierz kotu temperaturę

Kotu mierzy się temperaturę w odbycie za pomocą specjalnego termometru weterynaryjnego. Zanim przystąpisz do pomiaru posmaruj końcówkę termometru wazeliną (inaczej może kotka to boleć). Prawidłowa temperatura kota to 38 a 39.3 stopni Celsjusza.

Dobrze jednak zmierzyć kotu temperaturę wcześniej (lub po wyzdrowieniu), aby wiedzieć jaką zwykle ma temperaturę by mieć punkt odniesienia.
2
Sprawdź dziąsła kota

Dziąsła kota powinny być różowe. Dziąsła bardzo blade, szare, żółte, niebieskie, czerwone, ceglaste są znakiem choroby.
3
Czy kot jest ospały?

Ospałość i nieruchliwość u kotów są zwykle znakiem choroby. Przyczyną może być jakiś wirus, infekcja, odwodnienie organizmu, krwawienie wewnętrzne, anemia, brak apetytu lub wiele innych. Jednak jeśli Twój kot godzinami siedzi w jednym miejscu, nie przychodzi na zawołanie, mniej mruczy i wydaje się być smutny to z pewnością oznacza, że jest chory.
4
Czy kot je i pije?

Jednym z objawów choroby u kotów jest brak apetytu. Chory kot nie chce jeść jak również prawie w ogóle nie pije. Jest to powód do poważnego niepokoju, ponieważ w ciągu kilku godzin kot może się odwodnić.
Jak rozmawiać ze swoim kotem?
Jak obliczyć wiek kota?
Jak nauczyć kota chodzić na smyczy?
Jak zrobić kartonową matę dla kota?
Wskazówki
  • Jeśli szukasz po Internecie objawów choroby kota to oznacza, że prawdopodobnie twój kot jest chory. Zaufaj swojemu instynktowi i weź natychmiast kota do weterynarza.
  • Jeśli podejrzewasz kota, że jest chory wówczas sprawdzaj go co 2 h i zapisuj na kartce temperaturę, kolor dziąseł, częstość wymiotowania itp. Dane te pomogą weterynarzowi zdiagnozować chorobę.
  • Nie mierz temperatury kota od razu po zabawie. Kot będzie wówczas rozgrzany więc pomiar nie będzie prawidłowy.
  • Również nie mierz temperatury kotu od razu po spaniu - wówczas temperatura może być zaniżona.
  • Dziąsła kota są jaśniejsze w chwili snu i obudzenia. Jeśli sprawdzasz kolor dziąseł to zrób to, jak kot się dobrze obudzi.
  • Idź jak najszybciej do weterynarza. Im szybciej rozpocznie się leczenie tym szybciej kot wyzdrowieje. Niektóre choroby są nieuleczalne w późniejszym stadium rozwoju.
strona 1 z 2następna >
 1.2/5 (223 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (7)

malawania - 2013-05-07

idster napisał

,Pomożecie? Mój kot zrobił się ospały, ma ciepły nosek. (Pyszczek też ale wątpie czy to się liczy). Cały dzień śpi. Apetyt ma teraz właśnie zajada :) Cały czas kicha. Od wczoraj praktycznie rzecz biorąc. Dzisiaj już rzadziej kicha. Cały dzień śpi! Boje się że się przeziębił. stoi na parapecie przy otwartym oknie. Teraz mu się odechciało :)) Dopiszę jeszcze że to jest śliczny kocurek o imieniu Mruczuś który był wykastrowany. :)

________________

Ciężko cokolwiek stwierdzić - nie jestem weterynarzem i nie mam zamiaru się wymądrzać, ale możliwe, że coś złapał - jakiegoś wirusa czy coś - leć do weta - lepiej dmuchać na zimne.

Pozdrawiam

idster - 2013-05-06
Pomożecie? Mój kot zrobił się ospały, ma ciepły nosek. (Pyszczek też ale wątpie czy to się liczy). Cały dzień śpi. Apetyt ma teraz właśnie zajada :) Cały czas kicha. Od wczoraj praktycznie rzecz biorąc. Dzisiaj już rzadziej kicha. Cały dzień śpi! Boje się że się przeziębił. stoi na parapecie przy otwartym oknie. Teraz mu się odechciało :)) Dopiszę jeszcze że to jest śliczny kocurek o imieniu Mruczuś który był wykastrowany. :)
malawania - 2013-02-22

Pytanie czy warto jest nie na miejscu...

Zabierz koniecznie - skoro kot wymiotuje codziennie - coś mu dolega...

a długotrwała biegunka jak i wymioty mogą kota odwodnić...

Jeden z moich kotów złapał wirusa od innego i cały czas wymiotował... bez serii zastrzyków u weta się nie obeszło - drugi zaś miał problem z kłaczkami - tu pomogła pasta odkłaczająca...

Leć czym prędze!

malawania - 2013-02-21

Pytanie czy wybrać się z kotkiem który wymiotuje jest naprawdę nie na miejscu...

Skoro wymiotuje codziennie - znaczy, że coś mu jest...

Może to być problem z klaczkami - wówczas pomoże pasta odkrzaczająca...

lub też coś poważniejszego...

jeden z moich kotów złapał wirusa od jakiegoś chorego kociaka i wówczas seria zastrzyków u weta tylko pomogła.

A może Twój kotek został przygładzony i teraz przejada się do granic możliwości aż w końcu wymiotuje?

Za mało informacji sprzedałaś... z resztą nie ma co się bawić w internetową diagnozę - leć to weta..

Pozdrawiam

PaniDomu - 2013-02-21
Mój kot codziennie wymiotuje, tylko to, żadnych innych zmian, objawów, nie wiem czy jestem przewrażliwiona czy coś się dzieje. Czy warto zabrać kota do weterynarza?
malawania - 2012-03-22
Trafne uwagi! O zgrozo chociaż mamy XXI wiek to ludzie częściej wierzą w złośliwość tych zwierząt bo załatwia się po kontach, wymiotuje...
zamiast pójść do weterynarza...
dana1951 - 2011-05-19
moj kotek jest chory, widzę ,że cierpi, ma spuchnięte i bardzo twarde dziąsła z jednej strony. Byłam z kotem dziś u weterynarza, lekarz oglądnał kotka potwierdził fakt, ze tak jest i kazał czekac i obserwować, nie przepisał żadnych lekarstw. Jeśli taki stan bedzie się utrzymywał należy zgłosić się ponownie.... za wizytę zapłaciłam 54,00 PLN. Proszę, może ktoś udzieli mi rady jak pomóc kotku ?
Dyskusja na temat wyższości kotów nad psami i odwrotnie może wywołać wojnę, zakończyć udane małżeństwo czy położyć kres...
10 powodów, dla których koty są lepsze od psów
Dyskusja na temat wyższości kotów nad psami i odwrotnie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub