Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak wyprać dywan?
Jak wyprać dywan?

Jak wyprać dywan?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (5 ocen)
Oceń 
Masz już dość poplamionego dywanu? Nie możesz patrzeć na plamy po kawie, sosie czy obiedzie? Czas najwyższy wyprać dywan. Najprościej jest oczywiście zanieść dywan do prania, ale po co, skoro możesz to zrobić sam zaoszczędzając pieniądze.
woda, czyste ręczniki, czysta ściereczka, szczotka do szorowania, środek do prania dywanów.
1
Zmieszaj środek do prania dywanów z wodą. Proporcje na pewno znajdziesz na opakowaniu środka.
2
Zawsze sprawdzaj stan worka w odkurzaczu. Nie chcesz przecież, aby kurz rozprzestrzeniał się po pomieszczeniu, które odkurzasz. Poodkurzaj więc dokładnie cały dywan. Zrób to naprawdę bardzo dokładnie odkurzając włosie w różnych kierunkach przynajmniej dwa razy.
3
Zwilż wodą za pomocą ściereczki te części dywanu, które są najbardziej zaplamione. Pozostaw na około dziesięć minut, aby woda 'rozmiękczyła' plamy.
4
Teraz zamocz szczotkę w wodzie rozmieszanej ze środkiem piorącym do dywanów i zacznij szorować namoczone wcześniej miejsca. Szoruj je w różnych kierunkach.
5
Następnie zmocz i wyszoruj cały dywan. Gdy dotrzesz do miejsc, które były bardziej poplamione i które już czyściłaś nie omijaj ich, tylko wyszoruj jeszcze raz.
6
Porozkładaj na dywanie czyste ręczniki, aby wsiąknęły wodę z dywanu. Najlepiej jeśli będziesz po nich chodzić lub czymś naciskać na nie.
Jak usunąć plamy z lakieru do paznokci?
Jak usunąć żółte plamy z białej bluzki?
Jak prać ręcznie?
Jak usunąć żółte plamy z potu?
strona 1 z 2następna >
 3.6/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wybór odpowiedniego dywanu ma duże znaczenie dla wyglądu całego wnętrza. Odpowiednio dobrany dywan może dodać wnętrzu...
Jak wybrać dywan?
Wybór odpowiedniego dywanu ma duże znaczenie dla wyglądu całego wnętrza. Odpowiednio...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub