Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Budowa i Przebudowa Domów > Domy energooszczędne > Jak chronić środowisko?
Jak chronić środowisko?

Jak chronić środowisko?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (163 ocen)
Oceń 
Nasze środowisko jest naszym domem. Powinniśmy więc o nie dbać, ponieważ jesteśmy za nie odpowiedzialni. Chcemy, a przynajmniej powinniśmy żyć z naszym otoczeniem w symbiozie. Nie zaśmiecać i nie niszczyć go, aby również przyszłe pokolenia mogły się cieszyć jego pięknem. Jest ono w dużej mierze odpowiedzialne za nasze samopoczucie, tak jak i my jesteśmy odpowiedzialni za jego stan. Nasze środowisko to nasza przyszłość. Jak więc o nie dbać, abyśmy i my i ono byli zadowoleni?
1

JAK OSZCZĘDZAĆ ENERGIĘ W DOMU

Czyść lub wymieniaj filtry w klimatyzatorach przynajmniej raz w miesiącu. To samo rób z kratkami wentylacyjnymi.

2
Jeśli masz klimatyzację, to nie wyłączaj jej w pomieszczeniach, które nie są używane. To samo dotyczy kratek wentylacyjnych.
3
Obniż wartość temperatury na termostacie i staraj się utrzymywać stałą temperaturę.
4
Owiń podgrzewacz wody (junkers, bojler) kocem izolacyjnym.
5
Jeśli wyjeżdżasz na dłużej to wyłącz całkiem wspomniane w kroku czwartym urządzenie.
6
Zawsze wyłączaj niepotrzebnie świecące się żarówki, nawet wtedy, gdy opuszczasz pomieszczenie tylko na chwilę.
7
Ustaw temperaturę w lodówce pomiędzy cztery a siedem stopni Celsjusza, a w zamrażarce pomiędzy minus piętnastu do minus dziewiętnastu stopni Celsjusza.
8
Kiedy korzystasz z piekarnika postaraj się nie otwierać drzwi, kiedy jest on włączony. Za każdym razem, gdy otwierasz drzwi redukujesz temperaturę piekarnika o kilka stopni.
Jak malować ściany przy pomocy pędzla i wałka?
Jak układać kostkę brukową?
Jak zrobić naturalne kosmetyki z kuchennych zapasów?
Jak naprawić skrzypiące drzwi?
strona 1 z 12następna >
 4.9/5 (163 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

efi5 - 2013-04-18
To prawda, że wszystkie wymienione tu sposoby są dobre i korzystne dla środowiska.W domu postępijemy podobnie, bo rozumiemy sytuację i potrzebę chronienia środowiska.Również jadąc samochodem nie należy wyrzucać byle gdzie swoich śmieci podobnie w pociągach, autobusach czy w wielu innych miejscach.Czasem widzę w szpitalu zniszczone toalety zabrudzone, a przeciez wystarczy korzystać z nich kulturalnie.To samo widuje się w dużych sklepach, a wystarczy uszanować to , co mamy do dyspozycji.Nie należy wyrzucać papierków i reklamówek foliowych w Parkach,bo przecież to ma nam posłużyć na długie lata.
kasia88 - 2012-11-29
ta akcja ekoszkoła jest naprawdę pozytywną inicjatywą. dbanie o ekologiczne ogrzewanie to ważny krok jesli chodzi o ochronę środowiska
Wikuśka - 2012-11-20
Ahaaaa.........................................LOL.....................................
Naklejki na niektórych produktach, np. elektronicznych, przypominają czasem jakiś tajny szyfr. Zwykle mówią one, na ile...
Jak odczytywać oznaczenia ekologiczne na produktach?
Naklejki na niektórych produktach, np. elektronicznych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub