Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Sosy i Dipy > Jak zrobić sos pieczarkowy?
Jak zrobić sos pieczarkowy?

Jak zrobić sos pieczarkowy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (9 ocen)
Oceń 
Poszukujesz prostego i smacznego przepisu na sos pieczarkowy? Polecam przyrządzić go według poniższej instrukcji. Gwarantuję, że tego nie pożałujesz.
15 dag pokrojonych w plasterki świeżych pieczarek, 1/4 szklanki białego wina, 60g masła lub margaryny, 1/4 szklanki mąki, 1 szklanka rosołu z kurczaka (może być z kostki), 1 szklanka mleka, 1/2 łyżeczki soli, 1/2 łyżeczki cukru, odrobina pieprzu, 2 żółtka, 2 łyżki śmietany.
1
Wrzuć pokrojone pieczarki do garnka i dolej wino. Gotuj na średnim ogniu, dopóki cały płyn nie wyparuje.
2
W małym rondelku rozpuść masło i mieszając dodaj do niego mąkę. Smaż na małym ogniu około 1-2 minuty, cały czas mieszając.
3
Dolej zimny bulion i mleko, wymieszaj aby wszystko ładnie się połączyło.
4
Gotuj dopóki sos nie zgęstnieje, co powinno nastąpić po około 5 minutach. Cały czas mieszaj sos, żeby się nie przypalił. Dodaj sól, pieprz i cukier. Zdejmij całość z ognia.
5
W małej misce rozbij trzepaczką lub widelcem żółtka ze śmietaną. Do mieszanki dodaj około pół szklanki gorącego sosu. Wymieszaj i powoli wlej miksturę do ciepłego sosu.
6
Dodaj do sosu wcześniej przygotowane pieczarki. Mieszając, gotuj na małym ogniu dopóki sos nie będzie gorący. Nie dopuść do wrzenia!
Jak przechowywać kurki na zimę?
Jak zrobić grzyby w śmietanie?
Jak smażyć kurki?
Jak zrobić grzyby w zalewie octowo-miodowej?
Przeczytaj teraz: Jak marynować grzyby?
 3.7/5 (9 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Iga - 2010-10-07
Strasznie skomplikowane. Ja duszę grzyby, doprawiam i dodaje śmietanę. Również wychodzi pyszne no i nie trzeba dużo składników.
Poniższy przepis pozwoli przyrządzić doskonałe danie dla wegetarian, albo smaczną przystawkę przed daniem głównym dla...
Jak zrobić zapiekankę z grzybami?
Poniższy przepis pozwoli przyrządzić doskonałe danie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub