Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Cera sucha > Domowe sposoby na suchą skórę
Domowe sposoby na suchą skórę

Domowe sposoby na suchą skórę

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (226 ocen)
Oceń 
Suchość skóry jest problemem, który bardzo często jest widoczny zwłaszcza w zimie, gdy wilgotność powietrza znacznie spada. Obszary skóry najbardziej dotknięte tą dolegliwością to policzki, skóra pod oczami, uda, przedramiona, klatka piersiowa i brzuch. Skóra w tych miejscach staje się cieńsza i swędzi. W niektórych przypadkach może dojść nawet do pęknięć na skórze. Istnieje wiele przyczyn wywołujących suchość skóry. Należą do nich czynniki środowiskowe (mała wilgotność powietrza, niska temperatura, ekspozycja na słońce, zanieczyszczenia, nadmierny makijaż, czy stosowanie żrących środków myjących), niedobór składników odżywczych (głównie witamin A, E oraz B), problemy skórne (zapalenie skóry, egzema, łuszczyca) oraz problemy z gruczołami łojowymi, które produkują zbyt mało sebum. W sklepach dostępnych jest wiele produktów, które sprawiają, że nasza skóra staje się bardziej elastyczna i mniej przesuszona. Jednak zawsze lepiej najpierw skorzystać z domowych sposobów walki z tą dolegliwością. Poniżej znajdziesz kilka środków, które warto wypróbować.
1
olejek migdałowy

Olejek do masażu. Codziennie wieczorem zanim położysz się do łóżka masuj swoją twarz i inne części ciała olejkiem migdałowym lub oliwą z oliwek. Możesz również masować swoją skórę olejkiem z pestek winogron. W ciężkich przypadkach wysuszenia skóry bardziej korzystne będzie zastosowanie olejku rycynowego lub olejku z awokado.

2
oliwa z oliwek

Maseczka na twarz. Przygotuj specjalną maseczkę z żółtek jaj, soku pomarańczowego, oliwy z oliwek i soku z limonki. Do miseczki dodaj składniki w odpowiednich proporcjach – 1 żółtko jajka, 1 łyżeczka soku pomarańczowego, 1 łyżeczka oliwy z oliwek, kilka kropli wody różanej i kilka kropli soku z limonki. Rano, przed kąpielą, nałóż maseczkę na twarz i pozostaw na około 15 minut. Jest to bardzo skuteczny domowy sposób na suchą skórę.

3
banany

Dojrzały banan. Z dojrzałych bananów zrób papkę i nałóż ją na twarz i szyję. Pozostaw ją na jakiś czas, a następnie umyj twarz ciepłą wodą.

4
orzeszki ziemne

Orzeszki ziemne i mleko. Zmiksuj 2–5 łyżek orzeszków ziemnych z mlekiem i przygotuj z tych składników gładką papkę. Dodaj do niej nieco miodu. Przygotowaną papkę nałóż na twarz i pozostaw do wyschnięcia. Następnie spłucz ją z ciała zimną wodą.

Jak zrobić maseczkę na twarz z ziemniaków, żółtka i mleka?
Jak poprawić swój wygląd?
Jak zrobić peeling do ust?
Jak zrobić olejek?
Wskazówki
  • Staraj się unikać stosowania wody z kranu do mycia suchej skóry.
  • Suchą skórę delikatnie oczyszczaj, masuj i obficie nawilżaj specjalnymi olejkami.
  • Nie używaj detergentów, stosuj produkty o naturalnym pH.
  • Unikaj alkoholu i kofeiny.
  • Do swojej diety dodaj owoce, dzięki temu dostarczysz organizmowi niezbędnych witamin.
strona 1 z 3następna >
 5/5 (226 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (2)

Agniesia2678 - 2013-12-26
polecam dodać do kąpieli łyżkę oleju z pestek winogron - nie wiem ile dajesz wody więc musiałabyś sobie sprawdzić - tak by nie było oleju zbyt mało, ani zbyt dużo - jak dasz odpowiednią ilość to po wytarciu nie będziesz miała tłustej skóry tylko taką super nawilżoną i przestanie swędzieć. Bardzo polecam właśnie ten olej - nie ma nieprzyjemnego zapachu i ma super właściwości nawilżające. Nie zatyka porów skóry, nie powoduje żadnych negatywnych skutków. Wysmarowanie się nim na suchą skórę nie da takiego efektu(wtedy nawet może wysuszyć) jak właściwa ilość właśnie w kąpieli - wtedy najbardziej działa. Sprawdź i napisz, bo jestem pewna że będziesz zadowolona. Ja do takiej kąpieli daje jeszcze olejki eteryczne - kilka kropel, najczęściej lawendowego albo z drzewka herbacianego.
Tea - 2010-10-07
Ja zawsze po kąpieli wcieram w ciało olejek dla dzieci po czym wycieram się ręcznikiem. Skóra robi się gładka jak u niemowlaka no i jest dobrze nawilżona.
Lekkie olejki i kremy mogą być stosowane na skórę twarzy regularnie w celu uchronienia jej przed szkodliwymi wpływami...
Jak nawilżać skórę?
Lekkie olejki i kremy mogą być stosowane na skórę twarzy regularnie w celu uchronienia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub