Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Alergie > Jak leczyć atopowe zapalenie skóry u niemowląt?
Jak leczyć atopowe zapalenie skóry u niemowląt?

, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (5 ocen)
Oceń 
W ostatnich czasach coraz więcej dzieci w wieku niemowlęcym choruje na przewlekłą chorobę skóry o nazwie Atopowe Zapalenie Skóry (AZS). Zaczęto nawet mówić o niej "choroba cywilizacyjna".
1
atopowe zapalenie skóry
Objawy atopowego zapalenia skóry mogą różnić się w zależności od dziecka. Jednak do najczęstszych objawów AZS należą:
- świąd i suchość skóry,
- wysięk, pęcherze wypełnione osoczem
- opuchlizna,
- reakcja alergiczna objawiająca się m.in.: zaczerwienieniem skóry, czerwonymi plamami i wysypką.

Dodatkowo może również wystąpić: świąd pod wpływem potu, nietolerowanie niektórych pokarmów, powiększenie węzłów chłonnych.

Niektóre choroby skórne maja bardzo podobne objawy do AZS, dlatego ostateczną diagnozę musi postawić lekarz.
2
azs u niemowlaka
Nie ma zbyt wielu informacji na temat przyczyn występowania atopowego zapalenia skóry. Nie można wyróżnić jednego czynnika wywołującego chorobę. Przypuszcza się, że AZS jest wypadkową wielu jednocześnie działających zmiennych. Wiele z nich wciąż pozostaje nierozpoznanych, dlatego wyleczenie tej choroby jest bardzo trudne, a często nawet niemożliwe.
3
W przypadku atopowego zapalenia skóry u dziecka, terapia polega głównie na leczeniu objawowym.
Jeżeli uda się zidentyfikować alergeny prowadzące do powstania choroby, dobre efekty można uzyskać eliminując je z otoczenia chorego. Niestety bardzo często jest to niemożliwe, ponieważ u chorego występuje reakcja alergiczna na coraz to nowe substancje.
Wciąż pracuje się nad nowymi metodami leczenia AZS. Obiecujące wyniki przynoszą leki biologiczne, badania nad genem filagryny oraz terapia genowa.

Poszczególne objawy AZS leczy się następująco:
- reakcja alergiczna - leki antyhistaminowe i leki immunosupresyjne,
- stan zapalny skóry - kortykosterydy,
- infekcja skóry - antybiotyki.

Ponadto wskazane jest codzienne, kilkukrotne natłuszczanie skóry np. przy pomocy maści cholesterolowej.
Jak oczyścić zatoki?
Jak szybko wyleczyć katar?
Jak kąpać dziecko w krochmalu?
Jak leczyć pokrzywkę?
Ostrzeżenia
  • Niektórych rodziców walka z chorobą może zniechęcić, ale trzeba umożliwić dziecku żyć tak jak jego równieśnicy.
Wskazówki
  • Swoją droga :) Mam synka, który choruje na AZS. Uporaliśmy się z tą chorobą, choć nie było łatwo. Niestety do tej pory musimy uważać na to co jemy i dotykamy, ale dajemy radę - kwestia przyzwyczajenia. Dobra rada: bardzo dobre efekty przynoszą kosmetyki do kąpieli (emilietony) dostępne w aptece np. Oilatum, Emolium, Atoperal i wiele innych.
 3.2/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

anna - 2013-05-08
moje dziecko tez miało azs, eliminacja z diety alergenów, podawanie latopicu, odpowiednie kosmetyki i trochę konsekwencji w działaniu naprawdę pomagają.
TataTymka - 2012-10-23
Jeśli można komukolwiek pomóc...Moje dziecko zmagało się z AZS...Dobra opieka lekarska, mądre rozwiązania + metody mokrych opatrunków przy użyciu odzieży leczniczej Comfifast i oczywiście determinacja mojej zony Gosi ( szacun), spowodowały, że Tymek na dzień dzisiejszy jest zdrowy.
Atopowe zapalenie skóry inaczej AZS, jest przypadłością, która być może nie zagraża życiu, ale potrafi jest skutecznie...
Jak żyć z AZS?
Atopowe zapalenie skóry inaczej AZS, jest przypadłością, która być może nie zagraża...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub