Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > Jak zrobić syrop na kaszel?
Jak zrobić syrop na kaszel?

Jak zrobić syrop na kaszel?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (71 ocen)
Oceń 
Kaszel i katar to coś czego nikt z nas nie lubi, ale gdy wszyscy wokół są przeziębieni, ciężko ich jednak uniknąć. Gdy byłam dzieckiem moja mama zawsze trzymała w lodówce syrop na kaszel domowej roboty. Był on bardzo smaczny i skuteczny. Poniżej podaję wam przepis na ten specyfik.. Można go łatwo przygotować i jest bezpieczny dla kobiet w ciąży i dzieci.
Cytryna, Czosnek, Miód, Słoik z pokrywką.
1
Przetnij cytrynę na pół i wyciśnij sok do miski. Możesz użyć wyciskarki do cytrusów lub zrobić to widelcem. Widelec wbijamy w cytrynę od środka i obracamy wyciskając sok. Potrzebujemy do syropu zarówno soku jak i drobin miąższu. Mają one działanie antybakteryjne i rozpuszczają flegmę.
2
Zetrzyj 2-3 ząbki czosnku. Wymieszaj go z sokiem z cytryny. Czosnek ma właściwości rozpuszczające flegmę w gardle i w oskrzelach.
3
Dodaj miodu w ilości podobnej do ilości soku z cytryny. Miód ma właściwości antyseptyczne i niszczy bakterie.
4
Wymieszaj wszystkie składniki dokładnie i przelej do słoika. Zakręć i przechowuj w lodówce. Jeżeli chcesz podawać syrop dzieciom, możesz trzymać go w pokojowej temperaturze, ale wówczas czosnek będzie bardziej wyczuwalny w smaku. W lodówce syrop można przechowywać dłużej.
5

Opcjonalnie możesz do syropu dodać kilka innych składników doskonałych w walce z przeziębieniem i kaszlem.

  • Imbir - możesz zetrzeć kawałek na świeżego imbiru na tarce co syropu.

  • Pieprz Cayenne - doskonale rozgrzewa organizm i pomaga w walce z chorobą. Dodaj do mikstury w niewielkiej ilości, ponieważ działanie rozgrzewające jest bardzo mocne.

  • Mięta – to kolejny dobroczynny składnik, który możesz uwzględnić w swoim syropie.

  • Możesz dodać świeżą lub suszoną miętę do mikstury z cytryny, miodu i czosnku.

  • Kora dzikiej wiśni – jeśli posiadasz zmieloną korę wiśni, dodaj do syropu jedną jej łyżeczkę.

Jak szybko wyleczyć gardło?
Jak szybko wyleczyć przeziębienie?
Jak radzić sobie z bólem gardła?
Jak wyleczyć przeziębienie w jeden dzień?
Wskazówki
  • Pij 1-3 łyżeczek syropu co dwie godziny. Jeżeli dolegliwości są ostre, pij syrop nawet co godzinę.
  • Wypij herbatę miętową z miodem lub z dziewanną. Ma ona działanie wykrztuśne i pozwala usunąć flegmę z oskrzeli i płuc.
  • Jeżeli nie masz czosnku możesz zastąpić go cebulą, jednak czosnek jest bardziej wskazany.
  • Możesz również zastąpić cytrynę limonką.
  • Jeśli masz uczulenie na któryś ze składników syropu i po jego spożyciu wystąpi u ciebie reakcja alergiczna, skonsultuj się z lekarzem.
Przeczytaj teraz: Naturalne sposoby na kaszel
 3.8/5 (71 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Celia - 2010-10-07
Najlepszy na kaszel jest jednak syrop z cebuli!
Być może twoja babcia wspominała ci o dobroczynnym działaniu syropu z cebuli. Jest to skuteczne, domowe lekarstwo na...
Jak zrobić syrop z cebuli na kaszel?
Być może twoja babcia wspominała ci o dobroczynnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub