Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > Jak zrobić syrop na kaszel?

Jak zrobić syrop na kaszel?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (71 ocen)
Oceń 
Kaszel i katar to coś czego nikt z nas nie lubi, ale gdy wszyscy wokół są przeziębieni, ciężko ich jednak uniknąć. Gdy byłam dzieckiem moja mama zawsze trzymała w lodówce syrop na kaszel domowej roboty. Był on bardzo smaczny i skuteczny. Poniżej podaję wam przepis na ten specyfik.. Można go łatwo przygotować i jest bezpieczny dla kobiet w ciąży i dzieci.
Cytryna, Czosnek, Miód, Słoik z pokrywką.
1
Przetnij cytrynę na pół i wyciśnij sok do miski. Możesz użyć wyciskarki do cytrusów lub zrobić to widelcem. Widelec wbijamy w cytrynę od środka i obracamy wyciskając sok. Potrzebujemy do syropu zarówno soku jak i drobin miąższu. Mają one działanie antybakteryjne i rozpuszczają flegmę.
2
Zetrzyj 2-3 ząbki czosnku. Wymieszaj go z sokiem z cytryny. Czosnek ma właściwości rozpuszczające flegmę w gardle i w oskrzelach.
3
Dodaj miodu w ilości podobnej do ilości soku z cytryny. Miód ma właściwości antyseptyczne i niszczy bakterie.
4
Wymieszaj wszystkie składniki dokładnie i przelej do słoika. Zakręć i przechowuj w lodówce. Jeżeli chcesz podawać syrop dzieciom, możesz trzymać go w pokojowej temperaturze, ale wówczas czosnek będzie bardziej wyczuwalny w smaku. W lodówce syrop można przechowywać dłużej.
5

Opcjonalnie możesz do syropu dodać kilka innych składników doskonałych w walce z przeziębieniem i kaszlem.

  • Imbir - możesz zetrzeć kawałek na świeżego imbiru na tarce co syropu.

  • Pieprz Cayenne - doskonale rozgrzewa organizm i pomaga w walce z chorobą. Dodaj do mikstury w niewielkiej ilości, ponieważ działanie rozgrzewające jest bardzo mocne.

  • Mięta – to kolejny dobroczynny składnik, który możesz uwzględnić w swoim syropie.

  • Możesz dodać świeżą lub suszoną miętę do mikstury z cytryny, miodu i czosnku.

  • Kora dzikiej wiśni – jeśli posiadasz zmieloną korę wiśni, dodaj do syropu jedną jej łyżeczkę.

Domowe sposoby na migdałki
Jak odetkać zatkany nos?
Jak zrobić syrop z czosnku?
Domowe sposoby na zatoki
Wskazówki
  • Pij 1-3 łyżeczek syropu co dwie godziny. Jeżeli dolegliwości są ostre, pij syrop nawet co godzinę.
  • Wypij herbatę miętową z miodem lub z dziewanną. Ma ona działanie wykrztuśne i pozwala usunąć flegmę z oskrzeli i płuc.
  • Jeżeli nie masz czosnku możesz zastąpić go cebulą, jednak czosnek jest bardziej wskazany.
  • Możesz również zastąpić cytrynę limonką.
  • Jeśli masz uczulenie na któryś ze składników syropu i po jego spożyciu wystąpi u ciebie reakcja alergiczna, skonsultuj się z lekarzem.
 3.8/5 (71 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Celia - 2010-10-07
Najlepszy na kaszel jest jednak syrop z cebuli!
Kaszel potrafi być bardzo męczący. Jest to forma obronna organizmu. Powstaje on na skutek gwałtownego wydalenia...
Jak leczyć kaszel?
Kaszel potrafi być bardzo męczący. Jest to forma obronna organizmu. Powstaje on na...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub