Tutaj jesteś: Kultura i Społeczeństwo > Savoir-Vivre > Ogólne zasady zachowania > Jak korzystać z sauny?

Jak korzystać z sauny?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (401 ocen)
Oceń 
 1 z 7 
Większość z nas korzysta z sauny, jednak tylko nieliczni potrafią to robić prawidłowo. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek które dopiero co zaczynają swoją przygodę z sauną. Dowiesz się co wziąć ze sobą i jak się zachować w saunie publicznej.
ręcznik, klapki, żel do mycia ciała, woda mineralna
 3.1/5 (401 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (11)

Marcin - 2012-02-28
Witam.
Dziś w końcu zamontowali mi saune w piwnicy jest super oszczędzam czas i nie mam już problemów z zwyczajami na saunach miejskich.
Kosztowała mnie z montażem 6700zł i jest przeznaczona na 3 osoby piec sterowany elektronicznie z zewnątrz i nagrzewa się w 15-20 min.
Polecam wszystkim.
koneserka - 2012-02-23
W niektórych saunach publicznych jest dziwny zwyczaj kolega mówi o ręcznikach prześcieradłach owszem zgadzam się ale dlaczego zmuszają nas do siedzenia w kostiumach które są robione z tworzywa które w wysokich temp uwalnia toksyny a przecież idziemy do sauny by się pozbyć toksyn . To chyba jakaś paranoja, spotykam się z tym coraz częściej w dużych parkach wodnych...Absurd. A do tego osoby które pierwszy raz korzystaja z sauny są tego zupełnie nie świadomi. życzę udanej gorącej kąpieli!!:)
poz - 2012-01-28

driver napisał

,W pilskim aquaparku jest sauna fińska i rzymska, jednak panują tam moherowe obyczaje, nie wolno się rozbierać do naga. Za to siedząc w jakuzzi można sobie popatrzeć na spacerującą administrację i gapiącą się na kuracjuszy.

Czy można wchodzić do sauny jak się ma migreny??

driver - 2011-12-05
W pilskim aquaparku jest sauna fińska i rzymska, jednak panują tam moherowe obyczaje, nie wolno się rozbierać do naga. Za to siedząc w jakuzzi można sobie popatrzeć na spacerującą administrację i gapiącą się na kuracjuszy.
sisqa - 2011-10-25

A jak nie będzie się po saunie odpoczywało przez 15 minut, to co? I dlaczego jest zalecany taki odpoczynek?

qwerty - 2011-10-22
Zboczona polska ciemnota woli miec przed twarza czyjeś nagie posladki lub ptaka... Do prywatnej sauny wchodzimy jak chcemy, do ogolnodostepnej tak, by nie narażac innych na ogladanie naszych szparek i obwislych do kolan cycek! Najlepiej to jest rozwiazane w baniach ruskich czy tureckich lazniach gdzie cialo owija sie cienkim przescieradlem - i higienicznie i estetycznie! Sauna nie jest elementem polskiej kultury, wiec kazda zboczona potwora ktora ma pojecia tyle, ze nic, dopisuje własne "instrukcje", zwlaszcza jesli byla w kraju "na zachodzie" ktory jest daleki od saun ale bliski do zboczeń.
Co do klapek, to owszem nalezy je zostawic przed sauna, ale w saunie nic im nie bedzie - temperatura przy podlodze jest niewiele wyższa od tej ktora panuje na zewnatrz!
Rambo - 2011-02-19
moher widze ze Ci Polacy zaleźli Ci chyba za skóre
ice man - 2010-03-16
ja nie rozumiem, że jakaś inna ciemnota zabrania wchodzić komuś do sauny w specjalnych kąpielówkach, czy tak zalezy ci na leżeniu obok czyichś genitaliów? bo ja wole jak ludzie są w slipkach na ręczniku niż jak im z toreb pot kapie tam gdzie ja siedze. co za brak tolerancji
moher - 2009-12-29
Nie zgadzam się z wersją z klapkami !!!
Tylko polacy wchodzą do sauny w strojach ,a co większa ciemnota dodatkowo w klapkach.
Do sauny wchodzi się nago, po dokładnym umyciu i osuszeniu ciała, siada się na ręczniku, nie zawija się w ręcznik !!!

Ostrożnie podchodzę do proponowanych 3 wizyt lub częściej w tygodniu! Wystarczy raz w tygodniu prawidłowy seans z kilku wejść, dokładnego ochłodzenia itp.
W saunie nie bije się rekordów kto dłużej "wytrzyma" jak to robią polscy jędrni chłopcy po piwku.
Olsen - 2009-12-21
Co do punktu nr 3 pragnę nadmienić że nie wchodzi się od razu pod prysznic po opuszczeniu sauny, gdyż naturalnie w pierwszej fazie ma organizm wracać do swojej temperatury. Przykładowo jesli bylismy w saunie 10 min to 4 min odpoczywamy normalnie a po upływie tego czasu schładzamy kończyny letną wodą ok 2 min a potem schładzamy całe ciało uda gdzie znajdują sie główne aorty, a potem szyja. Po prysznicu do sauny wchodzimy wytarci ręcznikiem gdyż mokre ciało podczas parowania wody blokuje skóre która oddycha. Pamietajmy o tym że jezeli w Saunie spedzilismy 10 min to także 10 min odpoczywamy po niej aby wejśc ponownie.
saunowicz - 2009-03-08
A powiedz mi autorze tego artykułu jaki grzyb jest się w stanie nas chwycic w pomieszczeniu sauny, w której panuje 110 stopni C?? inna sprawa w basenie z zimną wodą, ale tam kobiety w gaciach wchodzą i w innych częściach garderoby, które są spocone... I pytanie nr 2.... w jakiej temperaturze klapki z gumy czy innego sztucznego tworzywa wydzielają tysiące bardzo szkodliwych substancji włącznie z dziesięcioma rakotwórczymi.... i powiem krótko - w Finlandii wyrzuciliby cię zbóju na zbity łeb z pokoju sauny!!!!!!
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub