Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Zdrowa Żywność > Diety > Jak zrobić koktajl białkowy domowej roboty?
Jak zrobić koktajl białkowy domowej roboty?

, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (8 ocen)
Oceń 
Białko jest podstawowym elementem zdrowej diety. Koktajle wysokobiałkowe często są stosowane wśród osób regularnie ćwiczących w celu uzupełnienia ich potrzeb żywieniowych. Poniżej znajdziesz przepis jak w domu zrobić koktajl białkowy z samych naturalnych składników.
1 filiżanka komosy ryżowej, 2 białka jajka, 1/2 pokrojonego w plastry jabłka, 1/4 filiżanki mleka, 1 łyżka stołowa miodu, Cedzak, Blender, Garnek
1
Komosa ryżowa to wysokobiałkowe zboże, które pochodzi z Ameryki Południowej. Można je kupić w większości supermarketów i sklepów ze zdrową żywnością. Weź filiżankę nasion komosy ryżowej i dokładnie wypłucz je we wodzie. Odcedź nasiona i wrzuć je do garnka. Dodaj trzy filiżanki wody, podgrzewaj na małym ogniu przez około dwadzieścia minut. Komosę ryżową należy gotować, aż ziarna będą puszyste i jędrne. Ten krok powinien być wykonany wieczorem w przeddzień zrobienia koktajlu. Tak przygotowane ziarna przechowuj w lodówce. Spróbuj dodawać po jednej kopiatej łyżce ziaren do koktajlu.
2
Drugim źródłem białka w koktajlu będą białka jajek. Białko jajka zawiera mało cholesterolu, ale jest źródłem pożywnego białka. Białko pozwoli uzyskać gęstą konsystencję koktajlu.
3
Weź jedną dużą łyżkę komosy ryżowej i zmiksuj blenderem lub innym mikserem. Dodaj dwa białka jaja, 1/4 filiżanki mleka, łyżkę miodu, pół pokrojonego jabłka i całość zmiksuj. Jabłko możesz zastąpić innym owocem, według swojego smaku. Miksuj aż do momentu uzyskania jednolitej konsystencji. Dodaj do koktajlu białkowego odrobinę lodu i ciesz się jego smakiem.
Jakie są lecznicze właściwości szparagów?
Jak ćwiczyć hantlami?
Jakie są skutki złego odżywiania?
Jak robić pompki?
Wskazówki
  • Komosa ryżowa może być używana jako źródło białka i dodatek do wielu potraw.
  • Jeżeli jesteś uczulony na jajka nie używaj białek, komosa ryżowa ma wystarczająco dużo białka.
 4.5/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Damian - 2014-08-13
Dzień dobry, czy bez komosy ryżowej da się osiągnąć pożądany skutek, czy najlepiej ją czymś zastąpić najlepiej czym ?
adam98 - 2014-01-05
Mogę zamienić komos ryżowy, białym ryżem?
Naciągnięcie mięśnia może być bardzo bolesne. Dolegliwość ta może dać się nam we znaki nawet podczas wykonywania...
Jak leczyć naciągnięty mięsień?
Naciągnięcie mięśnia może być bardzo bolesne. Dolegliwość...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub