Jak czyścić pomniki?

Jak czyścić pomniki?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (179 ocen)
Oceń 
Pomniki z marmuru są naprawdę ładne i efektowne. Jest to dobry sposób na udekorowanie nagrobka najbliższych nam osób. Jednak biały marmur szybko szarzeje i wygląda na brudny. Najgorsze co możesz zrobić to przyjść z pierwszą lepszą szczotką i środkiem czyszczącym, ponieważ możesz tylko zniszczyć ten piękny kamień. Jak zatem czyścić pomniki z marmuru?
szczotki z miękkim włosiem, kawałek miękkiego drewna, pojemnik ze zraszaczem lub wiaderko, gąbka, środek czyszczący niejonowy, szczoteczka do zębów.
1
Najpierw sprawdź, czy na pomniku nie ma żadnych uszkodzeń. Szukaj zacieków, odłupań, poprzednich napraw czy pęknięć. Nie próbuj czyścić marmuru, gdy jest uszkodzony, ponieważ narobisz więcej szkody niż pożytku.
2
Zanim zaczniesz czyścic pomnik zmocz go obficie wodą, aby brud namoknął. Dopiero po trzydziestu minutach zacznij czyszczenie.
3
Czyść pomnik szczotką o miękkim włosiu. Zmocz ją w wodzie i zacznij szorowanie. Szczotkę prowadź okrężnymi ruchami, dzięki czemu usuniesz więcej brudu. Zacznij czyszczenie od dołu i kieruj się ku górze. Pamiętaj o zmaczaniu pomnika wodą.
4
Delikatnie zeskrob mech, pleśń czy grzyby za pomocą kawałka miękkiego drewna. Cały czas polewaj czyszczone miejsca wodą.
5
Użyj detergentu, aby pozbyć się tłuszczu i brudu. Namocz gąbkę w wodzie i nałóż na nią wybrany środek czyszczący (najlepiej niejonowy) i wyczyść cały pomnik. W miejscach trudno dostępnych i w zakamarkach posłuż się szczoteczką do zębów.
6
Na końcu bardzo dokładnie spłucz pomnik. Polej go obficie ciepłą wodą, aby pozbyć się resztek środka czyszczącego i brudu.
Jak zrobić bukiet na grób ze sztucznych kwiatów?
Jak zrobić stroik na cmentarz?
Jak usunąć kamień z pralki?
Jak zrobić kompozycje kwiatowe na grób?
Wskazówki
  • Wszelki brud najlepiej usuwa się z kamienia wodą pod wysokim ciśnieniem np. Karcherem. Nie należy stosować tego sposobu, gdy pomnik jest uszkodzony.
Przeczytaj teraz: Jak czyścić nagrobek?
 4.9/5 (179 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Kamień w pralce to jedna z najczęstszych przyczyn ich psucia. Często używanie chemicznych specyfików jest nieopłacalne...
Jak usunąć kamień z pralki?
Kamień w pralce to jedna z najczęstszych przyczyn ich psucia. Często używanie chemicznych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub