Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Inne Choroby > Co robić podczas ataku padaczki?
Co robić podczas ataku padaczki?

Co robić podczas ataku padaczki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (18 ocen)
Oceń 
Niewiele osób wie, że jedną z najstarszych i najczęstszych chorób neurologicznych jest padaczka. W Polce chorobę zdiagnozowano u około 400 osób. Życie z padaczką nie jest łatwe, choć możliwe. Chorzy borykają się z wieloma problemami, czują się odrzuceni i brakuje im poczucia własnej wartości. Byłeś świadkiem ataku padaczki? Poniżej znajdziesz wskazówki co należy zrobić w takim przypadku oraz czego pod żadnym pozorem robić nie wolno.
1
Istnieje kilka rodzajów napadów padaczkowych. Poniżej dowiesz się jak zachować się w przypadku dwóch najbardziej powszechnych: napadu toniczno-klonicznego oraz napadu częściowego złożonego.
2

Napad toniczno-kloniczny.
Podczas napadu toniczno-klonicznego osoba cierpiąca na padaczkę najpierw robi się zupełnie sztywna, traci przytomność, a następnie upada na ziemię. Potem występują ruchy przypominające szarpanie. Może się również zdarzyć, że na skutek nieregularnego oddechu usta chorego nabiorą niebieskawego odcienia. Czasami może nastąpić także nieutrzymanie moczu i stolca. Po około minucie objawy powinny ustąpić, a chory odzyska przytomność.

3
padaczka - pierwsza pomoc

Co możesz zrobić:

  • Usuń przeszkody tak, by chory podczas drgawek o nic się nie uderzył.

  • Podłóż mu pod głowę poduszkę.

  • Sprawdź tożsamość chorego, powinien posiadać specjalny identyfikator informujący o jego chorobie.

  • Ułóż chorego w pozycji bezpiecznej, w której będzie mu się lepiej oddychało (tak jak na obrazku).

  • Nie odchodź dopóki atak się nie zakończy.

  • Postaraj się zachować spokój.

Jak przyspieszyć okres?
Jak leczyć zapalenie węzłów chłonnych?
Jak czyścić uszy?
Jak leczyć czkawkę?
strona 1 z 3następna >
 3.2/5 (18 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Większość rodziców po przyjściu na świat dziecka doświadczy nieprzespanych nocy w związku z wysoką temperaturą ich...
Jak obniżyć gorączkę u małego dziecka?
Większość rodziców po przyjściu na świat dziecka...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub