Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > Domowe sposoby na migdałki
Domowe sposoby na migdałki

Domowe sposoby na migdałki

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (239 ocen)
Oceń 
Zapalenie migdałków powstaje na skutek infekcji bakteryjnej lub wirusowej i może mieć różny stopień nasilenia. W przypadku przewlekłego zapalenia migdałków następuje ich powiększenie i często powtarzające się ataki infekcji. Zapalenie migdałków to choroba zakaźna, która bardzo szybko może rozprzestrzenić się od jednej osoby do drugiej. Najczęstszymi objawami są ból gardła, gorączka, ból migdałków (szczególnie podczas przełykania), katar, zatkany nos, kaszel i kichanie. Niektóre dolegliwości można wyleczyć w domu za pomocą naturalnych środków. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak domowymi sposobami wyleczyć migdałki.
1

Do szklanki ciepłej wody dodaj cztery łyżeczki miodu, ¼ łyżeczki soli i świeżo wyciśnięty sok z limonki lub cytryny. Wszystkie te składniki dokładnie wymieszaj ze sobą i tak przygotowany płyn pij dwa razy w ciągu dnia. Jest to jeden z najlepszych domowych środków na zapalenie migdałków.

2

Innym skutecznym środkiem na migdałki jest wypicie tuż przed snem szklanki gorącego mleka z dodatkiem szczypty kurkumy i pieprzu. Kontynuuj leczenie przez trzy kolejne noce.

3

Połączenie soku z marchwi, soku z buraków ćwikłowych i soku z ogórka to kolejny doskonały środek na leczenie zapalenia migdałków. Zmieszaj 300ml soku z marchwi z 100ml soku buraków i 100ml soku z ogórka. Tak przygotowany płyn pij raz dziennie.

4

W 50ml mleka zagotuj 12g kwiatów fiołka wonnego. Przecedź mleko, ostudź i wypij je. Odcedzone kwiaty fiołka są również przydatne w leczeniu zapalenia migdałków. Podsmaż je z odrobiną masła i nałóż na noc na szyję jako okład.

5

Do pól litra wody wsyp 2 łyżki nasion kozieradki (do kupienia tutaj) i gotuj je na małym ogniu przez około 30 minut. Odstaw na bok, poczekaj aż wywar ostygnie. Przecedź wodę i płucz nią gardło 2 razy dziennie.

Domowe sposoby na ból gardła
Jak odetkać zatkany nos?
Jak zwalczyć gorączkę domowymi sposobami?
Jak szybko wyleczyć gardło?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak leczyć anginę?
 4.6/5 (239 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (16)

adii - 2014-07-02
jak mi usunął migdałki to będę mówić tak samo /?? czy będę miał jakieś problemy z wymową lub literką "r" ?? proszę o szybką odpowiedź
pomocyyy!! - 2014-04-24
Czy ten patent z kurkumą, mlekiem i pieprzem jest skuteczny ? prosze o szybką odpowiedz.
NonNoncere - 2014-01-20
Sposób dość agresywny, ale piekielnie skuteczny - płukanka z połowy kieliszka wódki. Zastosowane zaraz przed snem usuwa prawie całą infekcję jednej nocy.
Aakriti - 2013-11-22
Crucio: jesteś chyba idiotą....
Crucio - 2013-11-22
Boze... co za bzdury...ludzie mamy 21 wiek, trzeba isc do lekarza i wziac antybiotyk, rope odprowadzic, moga byc bardzo powazne powiklania.
mila - 2013-08-14
Proponuję PROPOLIS. Gwarantuję Wam, że nie będziecie już nigdy mieć anginy. Odkąd go stosuję, czyli od 20 lat, angina jest legendą. Owszem gardło boli, ale gdy zaczyna się infekcja smaruję migdałki propolisem. Dziecko dostaje propolis na cukier. Ból gardła trwa wtedy 1 dzień. Potem leczymy już tylko przeziębienie- domowymi sposobami, typu czosnek, lemoniada z cytryny z dodatkiem miodu i jest Ok. Polecam ten cudowny, naturalny specyfik zrobiony przez pszczółki. Piszę cudowny, bo dzięki niemu pozbywam się wielu infekcji i nie wydaję pieniędzy na leki.
Slawek - 2013-07-01
Proponuje plukanie gardla ostudzonym naparem z kory debu i szalwii, mozna dodac Tymianek.Jest wiele postaci szalwii/Salvia officinalis-Sage/, ale wszystkie dzialaja podobnie.Nailepiej dziala zucie swiezych lisci szalwii/smak jest dosc intensywny , ale to pomaga.
grażka - 2013-06-07

grażka napisał

,Spróbuje sposób mleko pieprz kurkuma.

Już mam dość , tydzień temu skończyłam brać antybiotyk, miałam anginę, a od dwóch dni znów mam powiększone migdały i zapowiada się to samo. Wizytę u laryngologa mam dop. w czwartek, a w środę mam maturę, więc muszę być na nogach- co za los ! ;/

- it's me . pomogło wtedy, szczerze powiedziawszy. a dziś już jestem drugi tydzień po usunięciu migdałków, jest super ! :D

kenezz - 2013-06-06
Kupcie sobie wrotycz,gożdżik i piołun---- zaparzcie osobno w małych dzbanuszkach z sitkami są w środku zioła do sitek niedużo na dnie,zalewamy czekamy ,potem mieszamy trzy składniki w równych porcjach,np.0,20x0,20x0,20=0,60ml,i pijemy pukając przy okazji gardło i po sprawie,przez trzy tygodnie,dwa razy dziennie,rano i wieczorem.i migdałki piękne jak patrzałki.do nabycia w sklepach zielarskich oczywiście te dwa,gożdżik występuje w Biedronce.
Ivy - 2013-05-09
Witam! Rownież miewam problemy z migdałami, ale zawsze stosuję to samo. Kupuję maść WICK (zastępcza maść to VICKS VapoRub) smaruje szyję (w miejscu gdzie znajdują się migdały), można szyję owinąć szalikiem. Na drugi dzień już ból jest dużo mniejszy. I na dodatek zażywam pastylki na gardło OROFAR MAX (można również w aerozolu, ale ja wolę pastylki).
A tak apropo tej maści to ona pomaga również na zapalenie dróg oddechowych.
Serdecznie Was pozdrawiam i życzę Wam dużo zdrowia :)
grażka - 2013-05-06
Spróbuje sposób mleko+pieprz+kurkuma.
ja - 2013-03-14
hahahahahaha spalić korę, zetrzeć figi i wylizać cytrynę po samą sól. ja polecam wizytę u lekarza, migdałki to nie ugryzienie komara.
Sza!man - 2013-01-19
Witam. Mam pytanie odnośnie pierwszej opcji leczenia zapalenia migdałków. Przez ile dni trzeba stosować taką kurację do całkowitego wyleczenia? Co tu kryć za dobre to nie jest ;)
Dzięki za szybką odpowiedź :)
Arletta - 2012-12-19
Od zawsze miałam problem z migdałkami nawet kiedyś chcieli mi je wyciąć ale się nie dałam od niedawna stosuje doustnie olejek z oregano i już mi nie ropieją nie są zaczerwienione czyli chyba wszystko dobrze :)
animator - 2012-07-30
a ja polecam taką dietę:

frytki i szlugi
Angina ropna to zapalenie migdałków podniebiennych i błony śluzowej gardła. Angina jest chorobą zakaźną przenoszoną...
Jak leczyć anginę ropną?
Angina ropna to zapalenie migdałków podniebiennych i błony śluzowej gardła. Angina...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub