Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Dzień Wszystkich Świętych > Przystrajanie Grobów > Jak zrobić wiązankę z tulipanów na Wszystkich Świętych?
Jak zrobić wiązankę z tulipanów na Wszystkich Świętych?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (175 ocen)
Oceń 
Na Wszystkich Świętych największą popularnością cieszą się wieńce, jednak dobrym pomysłem jest również postawienie na grobie donicy z wiązanką ze sztucznych kwiatów. Dlaczego akurat ze sztucznych? Przymrozki i śnieg sprawią, że kwiaty cięte szybko zwiędną, zaś kwiaty sztuczne będą się trzymać przez wiele tygodni. Poniżej przedstawiam krok po kroku jak zrobić wiązankę ze sztucznych tulipanów.
Donica (najlepiej ciężka, aby się nie wywróciła podczas mocnego wiatru. Na spód donicy można też położyć cegłę - jeśli donica jest szeroka, lub zalać gipsem)., Wiązanka sztucznych tulipanów (około 12 tulipanów), Sztuczne gałązki bluszczu, 5 sztucznych gałązek dereni lub forsycji, 1 sztuczna gałązka wierzby mandżurskiej, Styropian lub pianka florystyczna, Przeźroczysta taśma klająca
1
Wytnij z pianki kawałek o takiej wielkości, aby można było go włożyć do wazy. Jeśli waza jest szeroka, wówczas pianka może nie trzymać się zbyt mocno - w taki przypadku możesz ją przykleić do dna donicy za pomocą taśmy dwustronnie klejącej.
2
Teraz możesz na wierzchu pianki położyć suszony mech, posypać żwirkiem, drobnymi kamyczkami itp - aby zakryć piankę.
3
Teraz wetknij w piankę, na jej środku gałązkę tulipana. Ta gałązka powinna wyglądać na najdłuższą, więc kolejne gałązki będziesz musiała wetknąć głębiej w piankę lub troszkę skrócić.
4
Gałązkę bluszczu podziel w taki sposób, aby uzyskać 4-5 krótszych gałązek. Sama zdecyduj jakiej powinny być długości - mogą one swobodnie zwisać z donicy i prawie całkowicie ją przykrywać, mogą być też krótsze. Wszystko zależy od ciebie. Gałązki bluszczu powtykaj z każdej strony donicy.
5
Powtykaj pozostałe tulipany. Dookoła najwyższego tulipana wetknij 3 kolejne - powinny być na nieco niższej wysokości. Teraz wokół tych trzech wetknij kolejne 4 tulipany - znów nieco niżej. Dookoła poprzednich czterech wetknij kolejne 4 tulipany - nieco niżej, aby utworzyć kolejny, najniższy poziom. Tulipany na samej górze powinny mieć główki pionowo do góry, zaś im niżej, tym bardziej główki tulipanów są wygięte ku dołowi.
Jak zrobić bukiet na grób ze sztucznych kwiatów?
Jak zrobić kompozycje kwiatowe na grób?
Jak wybrać wazon na cmentarz?
Jak usunąć rdzę z marmuru?
strona 1 z 2następna >
 5/5 (175 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Kompozycje kwiatowe na groby naszych bliskich nierzadko przysparzają nam kłopotów, zwłaszcza jeśli chcemy je zrobić...
Jak zrobić kompozycje kwiatowe na grób?
Kompozycje kwiatowe na groby naszych bliskich nierzadko...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub