Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Dzień Wszystkich Świętych > Przystrajanie Grobów > Jak robić stroiki na Wszystkich Świętych?
Jak robić stroiki na Wszystkich Świętych?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.4/5 (424 ocen)
Oceń 
Dzień Wszystkich Świętych oraz Dzień Zaduszny, to czas, w którym wybieramy się na groby naszych bliskich. Na znak naszej miłości i pamięci przynosimy kwiaty i zapalamy znicze. Jeżeli w tym roku pragniesz złożyć zmarłym prawdziwy dar serca, proponuję byś samodzielnie przygotowała stroik na grób. Poniżej opisuję schematycznie jak zrobić prosty stroik ze sztucznych kwiatów. Jest to oczywiście tylko sugestia, by pokazać Ci, co i w jakiej kolejności powinnaś zrobić, by samodzielnie wykonać taką kompozycję. Przekonaj się sama.
1
stroik na grób - krok 1.
Przygotuj gąbkę florystyczną do kwiatów sztucznych. Przytwierdź ja do wazonu lub podstawki, w której chcesz umieścić kompozycję.
2
stroik na grób - krok 2.
Robienie stroika zaczynamy zawsze od umocowania zielonych gałązek. Wbij je dookoła gąbki florystycznej, najlepiej w asymetryczny sposób (np. po prawej i po lewej stronie kompozycji umieść gałązki dłuższe, a z przodu i z tyłu krótsze).
3
stroik na grób - krok 3.
Wolne miejsca uzupełnij mchem lub oplątwą (Tillandsia). Nałóż jej tyle, by zakryć gąbkę florystyczną i nieco unieść zielone gałązki do góry.
4
stroik na grób - krok 4.
Gdy wszystkie zielone elementy są już przytwierdzone, przechodzimy do kwiatów. Najpierw należy zamocować największe z nich. W moim przypadku będzie to duża, sztuczna lilia.
5
stroik na grób - krok 5.
Obok niej umieszczam kolejną lilię oraz pąk.
6
stroik na grób - krok 6.
Teraz przechodzę do uzupełnienia kompozycji mniejszymi kwiatami. Najpierw żółte...
7
stroik na grób - krok 7.
....następnie niebieskie. Ważne, by kolory kwiatów dodały całemu stroikowi nieco głębi.
8
stroik na grób - krok 8.
Gdy skończysz, powinnaś otrzymać coś takiego.
Jak zrobić kompozycje kwiatowe na grób?
Jak usunąć wosk z granitu?
Jak zrobić bukiet na grób ze sztucznych kwiatów?
Jak czyścić granit?
 2.4/5 (424 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

Karolinas - 2012-10-23
Bardzo cenna porada w dobie, kiedy wszystko kosztuje nas coraz więcej... Ciężko zastąpić czymś same znicze ale jeśli możemy choć trochę odciążyć budżet i samodzielnie wykonać stroik, myślę, że na prawdę warto!
Wiązanka z róż nadaje się zarówno na pogrzeb, jak i do dekoracji grobu na Wszystkich Świętych. Jej wykonanie wymaga...
Jak zrobić wiązankę na cmentarz ze sztucznych kwiatów?
Wiązanka z róż nadaje się zarówno na pogrzeb, jak...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub