Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Dzień Wszystkich Świętych > Przystrajanie Grobów > Jak zrobić wiązankę na cmentarz?
Jak zrobić wiązankę na cmentarz?

Jak zrobić wiązankę na cmentarz?

, specjalista Tipy.pl
 2.4/5 (366 ocen)
Oceń 
Kompozycje kwiatowe stanowią piękną ozdobę cmentarzy. Szczególnie popularne są oczywiście w święto Wszystkich Świętych, ale bukiety i wieńce mogą zdobić płyty nagrobne przez cały rok. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić wiązankę na cmentarz.
Świeże lub sztuczne kwiaty, Wazon lub donica, Wstążka, Gąbka florystyczna, Drucik do kwiatów, Nóż lub sekator
1

W wazonie lub donicy.

Wybierz naczynie, w którym ułożysz kompozycję. Może to być kamienny wazon, plastikowa donica lub elegancki kosz. Zależy to tylko od twoich własnych upodobań i możliwości.

2
Utnij kawałek gąbki florystycznej do żywych kwiatów i dopasuj go do wybranego przez siebie naczynia. Przed użyciem, włóż gąbkę do wody i pozostaw, by dobrze nasiąkła. Jeżeli korzystasz ze sztucznych kwiatów, używaj suchej gąbki, przeznaczonej do kwiatów sztucznych.
3
Utnij kilka gałązek świerku lub innego iglaka. Zamiast iglaków możesz również zastosować zielone liście. Przytnij je na odpowiednią długość i wbij w gąbkę z tyłu i z przodu.
4
Zacznij od tyłu i kieruj się stopniowo do przodu. Z tyłu kompozycji umieść kwiaty na długich łodygach. Możesz użyć goździków, irysów, róż czy jakichkolwiek innych kwiatów, zwróć przy tym uwagę na porę roku i zastanów się, jakie kwiaty będą pasować najlepiej. Jeżeli korzystasz z żywych kwiatów utnij łodyżki po skosie, by nadal mogły normalnie pobierać wodę, dzięki temu będą dłużej się trzymać. Kwiaty o długich łodygach dobrze będą wyglądać ułożone na kształt trójkąta, z najdłuższym kwiatem na środku tylnej części kompozycji. Kwiaty sztuczne powinny być podcinane nie po skosie, lecz w linii prostej.
Jak usunąć wosk z granitu?
Jak czyścić lastryko?
Jak zrobić kompozycje kwiatowe na grób?
Jak usunąć rdzę z marmuru?
Wskazówki
  • Są różne rodzaje gąbek florystycznych. Gąbkę do kwiatów żywych można nasączyć wodą, dzięki czemu kwiaty będą się dłużej trzymać. Gąbka do kwiatów sztucznych musi być sucha i jest znacznie bardziej sztywna, toteż nie powinna być używana do żywych kwiatów, ponieważ mogą się one połamać podczas wbijania.
strona 1 z 2następna >
 2.4/5 (366 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Zuzka - 2013-10-02
Ja tez zalewam wczesniej przygotowana kompozycję kwiatową cementem lub gipsem . Stroik stoi w miejscu a wiadomo jak wieje na cmentarzu :)
Kasia - 2012-10-30
można też zalać gotowy stroik z gąbką gipsem budowlanym, wszystko super się trzyma i nic nie spada z nagrobka... sama tak robię:)
Go - 2012-10-01
Dawno temu wymyśliłam alternatywę dla gąbki. Wystarczy w foliowy woreczek (dość mocny) nabrać ziemi lub piasku (dobrze żeby były wilgotne) i obwiązać sznurkiem, żeby wyszedł kulisty kształt. Dobrze się w to wbija świerk, kwiaty, różne dodatki i ma jeszcze jedną zaletę: dość dużo waży i nie spada z nagrobka przy byle wietrze :-)
Kompozycje na cmentarz nie są trudne do wykonania. Tworzenie własnych pozwoli ci nie tylko zaoszczędzić pieniądze, ale...
Jak zrobić kompozycję kwiatową na Wszystkich Świętych?
Kompozycje na cmentarz nie są trudne do wykonania. Tworzenie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub